Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
hey jeg tænkte på at lave et udtræk af nikotin under krigen gjorde man det vidst med eddike men kan jeg så inddampe det?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ren nikotin er MEGET giftigt. Mange hunde og små børn er røget på hospitalet fordi de har ædt cigaretter/skodder.

Det kan bruges som insektgift, men man er faktisk gået fra det igen netop fordi at et par gartnere kradsede af på den regning. Efter WW2 administrerede man topnazisternes cigaretter ved at de først kunne få en når de havde afleveret skoddet fra den forrige, ellers samlede de dem og åd dem (for at begå selvmord).

Det kan ikke købes legalt på nettet, og grunden til at der ikke findes nogen doseringsvejledning for snifning er at ingen kunne finde på at sniffe et giftstof.

Så kort sagt, hold jer fra det folks...

/edited by your moderator

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Jeg ved ikke lige hvordan man laver udtræk af nikotin, men jeg ved hvorfor nikotin er farligt i store mængder.

Det er fordi det stof i nikotin du bliver påvirket af, ligger sig ind i den synaptiske spalte, og faktisk blokerer for andre transmitterstoffer, og det er sådan at rusen opstår. Ved større mængde nikotin vil der opstå en så stor blokering af transmitterstoffer at det vil have fatal indflydelse på ting som hjerterytme, muskler, osv.

Nikotin er en stærk gift. Hvis man indånder 50 mg nikotin, kan det være dødeligt

Men det skulle vidst være hos en begynder, folk med en tolerance skal vidst have noget mere.

Jeg synes det vil være uansvarligt og risikabelt at sniffe nikotin.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
det et såmen rigtigt nok man lavede udtræk af nikotin under anden verdenkrig her i danmark men det var til brug i modstands kampen , til at kunne bruge til at forgifte folk. jeg så på friheds museet et avis klip med en ung mand der var død under sådan en udtrækning fordi han havde fået smurt det på hans hænder. så kort sagt hold dig fra det .

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg ved ikke lige hvordan man laver udtræk af nikotin, men jeg ved hvorfor nikotin er farligt i store mængder.

kan udtrækkes med alm vand og inddampes.

et af de meget store problemer med nikotin i stærke konc. er hvis man får det på huden trænger det meget hurtig ind i kroppen, og så har man 30 min til at få modgift, ellers står man ikke til at redde...

HOLD JER FRA DET DET ER IKKE FOR BØRN OG FOLK UDEN HJERNER... :evil:

/edited by your moderator

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
man skulle selvfølgelig lave en opløsning med precis koncentration, sådan som Nicorette har gjort...de sælger en 10mg/ml opløsning. 10 ml for ca. 200 kr...og ja, det er til at sniffe...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Nøj hvor I roder rundt i jeres begreber og griber rundt i mørket efter nogle tåbelige forklaringer. Hvis ikke I ved, hvad I udtaler Jer om, så lad være!

Specielt når det kommer til et stof som nikotin.

Den orale LD50 for mennesker er estimeret til at være 0,5-1,0mg/kg, dvs en voksen mand kan dø ved indtagelse af 40-80mg. Normale cigaretter indeholder som regel mellem 0,9-1,4mg nikotin og der skal derfor ikke synderligt mange cigaretter til at slå en mand ihjel!

LD50 for nikotin er således væsentligt lavere end for et meget kendt giftstof, nemlig natriumcyanid (NaCN) der for mennesker ligger omkring 9mg/kg.

LD50 før børn er estimeret til ca 10mg oralt.

Nikotin har meget forskellig toxicitet på dyr, derfor er den humane orale dose estimeret.
Feks er den for mus 3,3mg/kg, for hunde er den 9,9mg/kg mens den for rotter er helt oppe på 50mg/kg.

Nikotin er meget opløseligt i vand, dette kan med fordel anvendes til vådristning af tobak til joints. En simpel ekstraktion ville derfor kunne foretages med vand fra hanen.

Dette er dog ikke noget der på nogen som helst måde kan anbefales. Jeg ser ingen grund til at udvinde nikotin, når produktet er så giftigt som det er og at nikotin kan optages igennem huden.

Hvis ikke der er nogen, der har indvendinger så sletter jeg en del af Jeres posts i løbet af aftenen da der er så meget crap iblandt det at det kan blive farligt for en uvidende person.

Senest rettet af noname 01 jun 2005 00:48, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg læste også forkert... det var tobak, og ikke nikotin:
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=623

Jeg undskylder :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Husk også at 0,9-1,4 mg nikotin for en cigaret er det målte nikotinindhold af røgen målt i en opstilling hvor der bliver taget sug med fast definerede mellemrum.
Det totale indhold i cigaretten er meget større, da der dels tabes nikotin til sidestrømsrøg, dels nedbrydes af varmen.

Titel:
Dedikeret medlem

hmm mener at have læst der ca er 3mg nikotin i en smøg

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Ifølge denne dyreklinik: http://www.marvistavet.com/html/body_ni ... _pets.html er tallet 9-30 mg, mens cigarer indeholder op til 40 mg.

Titel:
Dedikeret medlem

okay hehe jaeh det ved jeg egentlig godt der skulle være men kan ikk lige huske hvor jeg læste det andet :?

Titel: ...
Junior medlem

*Jeg påtager mig absolut intet ansvar for brugen af nedenstående information.

Du kan lave et udtræk af nikotin ved at koge tobak.
Fordamp derefter vandet eller filtrer det igennem nogle kaffefiltre og det brune snaskede produkt du ser er nikotin(og andre stoffer fra tobakken der kan opløses i vand).

Man antager at den dødelige dosis nikotin ligger på omkring 4mg.

Du kan ikke sammenligne oral, IV eller IM brug af nikotin med rygning af stoffet da du kun optager noget i retning af 10% når du ryger en normal cigaret.

IV= Intraveineously.
IM= Intramuscular.

IV af nikotin er den mest effektive måde at indtage stoffet på, indsprøjtes en hvis mængde vil din hjerne overbelastes og lukke ned inden for 15 minutter.
Da denne mængde er meget lille er nikotin tit blevet brugt til snigmord da morderen bare kan prikke en nål med nikotin ind under huden på dig.
Samme koncept er blevet brugt hvor morderen har kastet en mængde nikotin ud over ofrets hud.

Jeg har ingen ide om effektiviteten af IM.

Oralt optages nikotinen langsommere men vil ikke destro mindre dræbe dig.
Død af nikotin siges at være meget smertefri hvis IV'ed, og mere smertefuld hvis indtaget oralt.

Nicotin forstørrer dine pupiller og får lys til at virke skarpere http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=21427 <<kort trip rapport fra person der lavede tobakste.

Ender I nogensinde I fængsel og vil begå selvmord skal I bruge cirka en håndfuld cigaretskodder og I skulle være sikre på at holde op med at trække vejret selv hvis nikotinen bare bliver opløst og tørret I solen(selvom jeg er rimelig sikker på at elkedler er tilgængelige i danske fængsler).

Hvis I vil vide mere om nikotin foreslår jeg at i besøger http://www.erowid.org og benytter jer af http://www.google.com

Ja jeg ved ting jeg intet grundlag har for at vide, ingen kommentarer om hvor mærkelig jeg er tak.

Så unger, bare lav en masse nikotin-te og tilbyd alle jeres venner at smage´(lav under ingen omstændigheder ekstrakt af nikotin).

Japan producerer faktisk en energidrik kaldet genkhi(tror jeg den hedder) med nikotin i.

Ses senere, skal hente smøger.

Titel: Re: ...
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Lacedwithdelight skrev:
Man antager at den dødelige dosis nikotin ligger på omkring 4mg.

Mit nikotintyggegummi er på 4mg så det lyder ikke helt rigtigt. Selvom jeg for det meste kun spiser en halv af gangen..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
TimeKiller skrev:
Mit nikotintyggegummi er på 4mg så det lyder ikke helt rigtigt. Selvom jeg for det meste kun spiser en halv af gangen..

4mg´s varianten afgiver en nicotin mængde svarende til 2/3 af en smøg, 2mg ~ 1/3 smøg.

Dette gælder kun hvis du tygger med den rigtige teknik, elelrs får du meget mindre

Junior medlem

tjalfe skrev:
TimeKiller skrev:

4mg´s varianten afgiver en nicotin mængde svarende til 2/3 af en smøg, 2mg ~ 1/3 smøg.

Dette gælder kun hvis du tygger med den rigtige teknik, elelrs får du meget mindre

Hvad han sagde.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
tjalfe skrev:
TimeKiller skrev:

Det passer godt nok ikke sammen med mine erfaringer.. Et 4mg tuggegummi føler jeg er noget stærkere end en cigaret, men det har sikkert også noget at gøre med at det virker hurtigere..

Ifølge Erowids LD50 er det også nogle lidt større doser der skal til ihvertfald hvis man er en mus eller rotte..
http://www.erowid.org/psychoactives/hea ... d50s.shtml

Titel:
Junior medlem

TimeKiller skrev:
tjalfe skrev:
TimeKiller skrev:

Det passer godt nok ikke sammen med mine erfaringer.. Et 4mg tuggegummi føler jeg er noget stærkere end en cigaret, men det har sikkert også noget at gøre med at det virker hurtigere..

Ifølge Erowids LD50 er det også nogle lidt større doser der skal til ihvertfald hvis man er en mus eller rotte..
http://www.erowid.org/psychoactives/hea ... d50s.shtml

Det virker meget mærkeligt, passer overhovedet ikke sammen med de dokumenter jeg har fundet om succesfulde selvmord med nikotin.

230mg er en fuldstændig latterlig dose, men ved selvfølgelig ikke hvordan gnavere reagerere i forhold til mennesker.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
@lacedwithdelight:
Jeg skrev længere oppe at jeg ikke vil se misinformation i en tråd ,hvor denne information kan være direkte skadelig!
Du nævner ingen kilder og mest af alt lyder det som en gang bullshit i mine ører.
LD50 for mennesker er estimeret til 0,5-1,0mg/kg, dvs du IKKE kan slå et menneske ihjel med 4mg nikotin, uanset hvor du sprøjter det ind!
Så nej, 230mg er ikke en lattelig dose, hvis man skal begå selvmord.

Så hvis du vil vide mere om nikotin foreslår jeg, at du læser noget korrekt info om det. Jeg forstår ikke helt hvorfor helvede du linker til erowid når du åbenlyst ikke selv har læst derinde...

:evil: :evil: :roll: :roll: :evil: :evil:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Lacedwithdelight skrev:
Så unger, bare lav en masse nikotin-te og tilbyd alle jeres venner at smage

Hvad fanden er det du har gang i?! :evil:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]