Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Har ladet nogle tørrede knuste svampe trække i vodka i 1 måneds tid, svampene havde en naturlig farve indtil jeg hældte dem over i et stykke stof for at vride vodka´en ud... VIdste godt at det ville blive blåt, men at vodkaen gik fra at være klar til at blive blå sort kom dog alligevel som en overraskelse...

Psilocybin skulle være det, der under nedbrydning danner det blå stof, men koncentrationen af psilocybin kan da umuligt være så stor, at det forårsager så voldsom en absorbans :?: (Lambert-Beers lov: A = Ecl, så A er prop. med konc.)

At stoffet har en farve, skyldes konjugerede dobbeltbindinger, men har ikke lige kunne gennemskue hvilket molekyle som psilocybin skulle blive nedbrudt til for at opfylde dette...

Psilocybin skulle være relativt ustabilt, men er det virkeligt så ustabilt, at farveskiftet sker på få minutter ?

...kunne det tænkes, at det er et andet stof ( i større koncentration) der forårsager denne farve ?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Kunne det ikke tænkes at det var spore som gav farven? Havde engang i sidste uge nogle champingon som gav vandet en helt sort farve da jeg skyllede dem, det regner jeg ihvertfald med var pga. at de havde sat spore.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@timekiller

vodkaen var helt klar indtil den kom i kontakt med luften,,,og farven er så intens, at der skal mere end spore til

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Okay, mig der lige misforstod det.. Noget andet er, jeg mener da helt bestemt at det skulle være Psilocin og ikke Psilocybin der gav den blå farve, som man også kan se nederst på svampe efter man har høstet dem?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Stoffer i opløsning er typisk mere udsatte for at dekomponere... Salvinorin-A i acetone udsat for lys skulle SVJV være fuldstændigt inaktivt efter få minutter til en time.

Jeg tror ikke det er usandsynligt at hvad der nu er sket, er sket hvis du har trukket på svampene i en mørk beholder, så det ikke har været udsat for egentligt lys før du filtrerede, er reaktionen måske blevet katalyseret af lyset?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Er det ikke mere sandsynligt at opløsningen har taget farve fra selve stoffet du filtrerede med.

~40% spritopløsning kan jo ekstrahere en stor del stoffer - inklusive farvestoffer.
Prøv med at nyt stykke stof af det samme med samme oprindelige farve og se om ""succesen" gentager sig med vodka uden svampe. Gør den det, har du forklaringen!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Jeg tror ikke det er usandsynligt at hvad der nu er sket, er sket hvis du har trukket på svampene i en mørk beholder, så det ikke har været udsat for egentligt lys før du filtrerede, er reaktionen måske blevet katalyseret af lyset?

Havde svampene + vodka i et glas med låg, som stod mørkt det meste af tiden. Men det har været udsat for lys en del tid sammenlagt ( sammenlignet med hvor hurtigt det skiftede farve nu) uden at der skete noget.

CannaChem skrev:
~40% spritopløsning kan jo ekstrahere en stor del stoffer - inklusive farvestoffer.

af samme grund brugte jeg en forvasket T-shirt. vodka extragt af stof gav ingen affarvning.

Billede
billede: Svampene efter tørring. Tør vægt inden extragt = 12g, efter extragt kun 8 gram !...konklusion: Andet end psiloc(yb)in er blevet extraheret, og kan derfor meget vel bidrage til den blå farve.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg mindes at have læst, at methanol skulle være bedre til at ekstrahere psilocybin og psilocin. Vist med en smule eddikesyre tilsat men hæng mig ikke op på det.

Desuden er det ikke helt sikkert, at det er psilocybin/psilocin, der giver hele den blå farve. Der er andre ikke-aktive svampe, der blåner når de plukkes, feks Karl Johan. Det er vel ikke utænkeligt, at selvsamme farvestof er at finde i cubensis?

Titel:
spændende - hvad med at bruge klar brøndum snaps næste gang?
det plejede vi at gøre når vi skulle lave Snapz - dog lavede vi ikke noget smart halløj - vi puttede ganske simpelt bare en røvfuld svampe i en flaske snaps - og lod det trække i en 14 dages tid - det virker ret effektivt.

Offtopic - men det er squ lettere

og husk og æd svampene bagefter.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ELVEN RAVER skrev:
vi puttede ganske simpelt bare en røvfuld svampe i en flaske snaps - og lod det trække i en 14 dages tid - det virker ret effektivt. bagefter.

Også det jeg gør, flasken indhold ser bare langt mere tiltrækkende ud, end når den er fuld af halvt opløste svampe fragmenter :D

hvor mange gram svampe brugte du pr. Cl snaps ?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hvis man putter hele svampe i en bredhalset flaske så svulmer de op til næsten normal størrelse igen, det ser ret godt ud...

Titel:
Medlem

som tjalfe siger: hvor mange svampe pr cl, eller jeg ville have sagt pr flaske.... (vodka, snaps, bacardi lemón, white rom, rom, sambucca, whatever)

og lige et spørgsmål der måske er dumt, er det lige meget hvilken svamp? altså kam man gode bruge nøgenhat, cubensis, hawaianske, amazones osv?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]