Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Der er flere herinde herinde som beretter om øresusen/nedsat hørelse efter indtagelse af hjemmelavet vandigt kodeinekstrakt fra Kodimagnyler. Og én skrev, at der udfældes "hvidt stads" efter tilsætning af saftevand e.l.

Der er tilsat mellem 70-150 mg MgO pr. tablet i Kodimagnyler, som ved ekstraktion gør vandet basisk, hvorved STORE mængder acetylsalicylsyre (ASA) opløses i vandet. Når man så tilsætter saftevand, citronsaft e.l. bliver vandet mere surt, og ASA fælder ud = "hvidt snask".

Det er ikke forsvarligt at indtage så store mængder ASA. Øresusen og nedsat hørelse er symptomer på ASA-forgiftning, og du kan fucke din lever godt og grundigt op. Har jeg selv prøvet for en del år siden med netop et kodimagnylekstrakt.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
hvad kan man så gøre for at undgå det?

Titel:
Tidligere holdmedlem

det han siger, gør det surt, personligt tilstætter jeg scitonsyre til jeg når ph4

under ph4 smager det forbgrumt, og der er ik meget mere at filtrere fra end ved ph5

Titel:
Medlem

Ja, det er god idé, dog er der stadig noget tilbage ved pH 5, men du kan ikke nå ret meget længere ned end pH 4-5 med citronsyre. Og det kan ikke anbefales at bruge saltsyre, hvis væsken skal drikkes...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

PhazingPhuture skrev:
du kan ikke nå ret meget længere ned end pH 4-5 med citronsyre.

Det er en værre gang sludder. Almindelig appelsinjuice har en pH på omkring 2½-3 stykker, og med ren citronsyre kan man sagtens komme endnu længere ned.

Titel:
Tidligere holdmedlem

dette er på ingen måde harmreduction, men, med min metode med citronsyre ned til ph 4 har vi ved indtagelse af op til ~400 mg kodein ingen besvær haft overhovedet.

hvis vi skal over 400 mg så gerne ned på 3 eller lavere, jeg er gået op til 900 mg, hvilket resulterede i en grim omgang dierra

Titel:
Tidligere holdmedlem

angående det med ringen for ørene......det havde jeg kun første gang overhovedet, hvor at jeg kun brugte citron saft, efter jeg er gået over til ph papir og citronsyre har intet været af det, man kan også tydeligt se på indholdet i filtrene hvor meget mere man filtrerer fra når åh bliver lav nok.

Titel:
Medlem

Jeg synes ikke at 2-3 er RET meget længere ned. Hvad jeg prøvede at sige, er at citronsyre er en carboxylsyre og dermed en svag syre. Du kan få opløsning stort set fri for ASA ved at sænke pH til tæt på 0 med fx HCl. Men det er kun interressant, hvis man laver ekstraktionen helt til ende.
Og jeg vil meget gerne udveksle erfaringer, hvis nogen har gang i netop det.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det kan da ikke være noget problem at sænke pH helt med HCl, filtrere og derefter hæve pH igen med noget let basisk.

@Phaz: Husk nu på, at pH skalaen er logaritmisk, dvs fra pH 3 --> 2 skal der ti gange så meget syre i som når du går fra pH 4 --> 3, så der er da en ret stor forskel...

Titel:
Medlem

Jeg er godt klar over at pH skalaen er logaritmisk. Nok fulgte jeg ikke med på hverken gym eller uni, men noget er dog feset ind :P Jeg burde blive lidt fornærmet, men det undlader jeg.

Det jeg FORSØGER at sige, så ikke-kemikyndige også kan følge med, er, at der er grænser for, hvor meget man kan sænke pH med organiske og svage mineralske syrer, pga af den ringe deprotoneringsgrad. Og hold så op med at "belære" mig :)

Titel:
Medlem

I øvrigt har jeg længe forsøgt at isolere codein helt, og langt om længe har jeg "udviklet" metode, som er repetérbar og giver nogenlunde yields. Og denne metode anvender kun chems man kan finde i alm. handel, hvorimod jeg før har brugt chloroform og dichloromethan.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt væk
PhazingPhuture skrev:
I øvrigt har jeg længe forsøgt at isolere codein helt, og langt om længe har jeg "udviklet" metode, som er repetérbar og giver nogenlunde yields. Og denne metode anvender kun chems man kan finde i alm. handel, hvorimod jeg før har brugt chloroform og dichloromethan.

Kunne du ikke skrive den fremgangsmåde til os andre? :)

Titel:
Medlem

Jo, det vil jeg gerne, men jeg har kun prøvet metoden af én gang, så der er ingen garantier... men indtil videre er der ca. 50% yield og der kommer flere krystaller.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
PhazingPhuture skrev:
Jo, det vil jeg gerne, men jeg har kun prøvet metoden af én gang, så der er ingen garantier... men indtil videre er der ca. 50% yield og der kommer flere krystaller.

Så kan den vel ikke kaldes repeterbar endnu... :P

Og nej, jeg vil ikke lade være med at belære dig, når det nu ikke fremgår af din post, at du ved hvad du taler om. En faktor 10-100 er da lige prøcis ret meget...

Titel:
Medlem

Jeg var upræcis igen... :) Den "gamle" metode var ikke repetérbar, fordi der kom emulsioner som ofte ikke kunne brydes. Andre gange var det ikke de store problem, så yield kunne svinge fra meget få % til omkring 50%. Denne "nye" metod styrer udenom situationer, hvor emulsioner opstår, derfor er den mere repetérbar... og desuden har jeg lavet ekstraktionen flere gange på samme pillemasse, så på den måde er der en slags repetérbarhed.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

For nu at være "præcis" lavede jeg lige en lille test: Jeg lavede en 25% opløsning af citronsyre, og målte pH med en universalstick 0-14, den viste en pH mellem 0 og 1. Jeg ved godt det ikke er helt præcist, men det vil jeg nu nok mene er "ret meget" længere ned end pH 4, og bestemt anvendeligt til at udfælde acetylsalicylsyre med.

Jeg melder mig forøvrigt også i køen af interesserede som vil høre mere om din ekstraktionsmetode :)

Titel:
Medlem

Ja, okay. Jeg var helt sikkert lidt for hurtigt ude der, men meningen var god; at cintronsyre har "begrænset" syrestyrke.

Jeg er ved at udfærdige en rapport for det attemp, jeg laver lige nu...

Men princippet er:

Opløs pillerne i dem. vand

Udlad at filtrer, gør pillemassen basisk (kræver en del base, da ASA er en syre, og der er rigtig meget ASA i),

Tør pillemassen (vurderer at dette er det kritiske trin),

Tilsæt hele molevitten til en ordenlig røvfuld Xylen (150 - 200 mL) og lad det trække (hvor lang tid der er nødvendigt, ved jeg ikke endnu).

Herefter ryst Xylenfasen med HCl (aq) og inddamp vandfasen.

Denne metode har indtil videre givet ca. 300-400 mg codein HCl fra 50 tabletter. (der er ca. 432 mg HCl dihydrat teoretisk) Men så har jeg også ekstraheret pillemassen flere gange.

Sender detajleret rapport, hvis igangværende forsøg lykkedes, hvis det har interesse.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Omkrystallisering! :P

Titel:
Medlem

Ja, jeg har tænkt mig at omkrystallisere freebasen fra vand, men jeg vil vente til jeg har nogle gram. En omkrystallisation med 300 mg synes jeg er lidt spild af tid.

EDIT: Krystallerne er ikke helt rene. De er lettere gule. Dette kan skyldes overskydende HCl som sidder i det vand som stadig er i krystallerne. Noget af den gule farve forsvinder ved tørring. Farven kan også skyldes hydrolyseret stivelse, som er brændt på eller værre endnu; nedbrudt kodein.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
xylen hvor kan man købe det henne?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]