Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 05:24


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 430 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Yield...
Indlæg: 22 feb 2006 01:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2004 05:25
Indlæg: 90
Eleusis skrev:
Hvad vil folk skyde yielden til at være ved koldtvands-metoden?

240 mg plejer at gøre mig rigtigt godt lam, men ved koldtvands filtrering er som regel nødt til at drikke halvdelen af en 100 pilles opløsning for at opnå en lidt svagere (Men hurtigere) effekt.

I teorien ville jeg have indtaget 400-500 mg, men hvad vil i andre skyde yieldet til at være?


Jeg får selv en fin virkning af omkring 25 piller, så jeg vil skyde på at udbyttet er omkring 90%. Praktisk talt alt kodeinen bliver opløst hvis man har knust pillerne ordentligt, tabet består primært i at der sidder lidt af væsken tilbage i filteret som man ikke får med. Har du prøvet at indtage ekstrakt lavet på den måde jeg beskriver?

_________________
http://dansk-russisk-forum.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 mar 2006 21:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2006 01:40
Indlæg: 174
Geografisk sted: inner loop
Du skriver i en anden tråd at man kan bruge kalcineret soda til neutralisere væsken så den er mere drikbar. Kan man også bruge kaustisk soda til dette formål?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 mar 2006 21:30 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Alle baser kan bruges til at neutralisere syrer med, men lige kaustisk soda er ret hidsig, så man bør i hvertfald vide hvad man har med at gøre, hvis man har tænkt sig at arbejde med det.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2006 09:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2006 01:40
Indlæg: 174
Geografisk sted: inner loop
Jeg har nu prøvet denne fremgangsmåde 2 gange med lave doser uden at få nogen virkning. Første gang med 5 kodimagnyler for at prøve den dosis som der anbefales på erowid at starte med (30 - 60 mg). Ingen virkning, men jeg prøvede forleden igen med 12 kodimagnyler, 9 gram citronsyre og ~50 ml vand. Efter 3 timer i køleskab filtrerede jeg bundfaldet fra og drak den helt klare væske (pH 2-5), men ingen virkning. Hvad kan det tænkes der er gået galt i processen, eller er 12 kodimagnyler bare en for lav dosis til nogen mærkbar virkning?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2006 14:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2004 05:25
Indlæg: 90
Ja, 12 er sandsynligvis for lidt, de fleste skal op på omkring 20 før det brgynder at kunne mærkes.

_________________
http://dansk-russisk-forum.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2006 18:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
Er der risiko for overfølsomhed, e.lign. overfor kodein?

Lige for at afgøre om jeg af sundhedsmæssige årsager bør starte ud med en lav dosis, eller om jeg kan gå "all the way", med det samme?
Og hvad er symptomerne på en sådan overfølsomhed/allergisk reaktion?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2006 19:07 
Offline
Tidligere holdmedlem

Tilmeldt: 24 apr 2002 01:01
Indlæg: 949
udslæt, test først


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2006 12:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 jul 2006 09:56
Indlæg: 88
Geografisk sted: Holbæk
Ionium skrev:
Der er tilsyneladende mange som mangler en brugbar og sikker metode til ekstraktion af kodeinen fra kodimagnyler. Mange melder om susen for ørerne, opkast m.m, tydelige tegn på at der er alt for meget acetylsalicylsyre(ASA) tilbage i det ekstrakt de har indtaget. Det skyldes sandsynligvis at der ikke er taget højde for at pillerne også indeholder en base, magnesiumhydroxid, som reagerer med ASA'en og ændrer den til dens meget vandopløselige saltform.

Den følgende metode tager højde for dette, idet den bruger en stærkere syre, citronsyre, til at uddrive ASA fra dets salt, hvorved udfældning sikres.

Man skal bruge:

  • Kodimagnyler.
  • Citronsyre.
  • 2 glas.
  • En ske eller andet at røre rundt med.
  • Et køleskab, eller anden måde at nedkøle sit glas inklusive indhold.
  • En vægt med 1 grams intervaller eller mindre.
  • Et måleglas, engangssprøjte, eller en anden måde at måle vand rimeligt præcist op med. Ovennævnte vægt kan også bruges, en mL vand vejer nøjagtigt et gram.
  • En måde at måle pH på, pH-sticks fra apoteket er udmærkede.
  • En morter(kan undværes, men jeg vil anbefale den)
  • En tragt og noget filterpapir - et kaffefilter er sandsynligvis udmærket til formålet.

Fremgangsmåde:
  • Knus først pillerne i morteren, eller knus/findel dem så godt som muligt på anden vis, hvis ikke du har en morter.
  • Tilsæt derefter 0,75 gram citronsyre for hver pille, og bland det godt sammen med pillesmulderet, knus gerne citronsyren med morteren oså.
  • Hæld det hele over i et glas, og tilsæt 3 mL vand for hver pille, og omrør i 10 minutter for at sikre at alt citronsyre er opløst(dette er ret vigtigt!).
  • Mål pH på væsken, hvis ikke den er 3,5 eller derunder tilsættes mere citronsyre, men pH'en burde passe hvis mængden af tilsat citronsyre er korrekt. Hvis pH er under 2,5 bør man hæve den ved at tilsætte f.eks. tvekulsurt natron.
  • Derefter sættes glasset i køleskab i 3-4 timer, hvorefter indholdet filtreres. Væsken indeholder nu næsten al kodeinen fra pillerne, men praktisk talt intet ASA, da dette er udfældet og dermed filtreret fra.

Et godt tip til at afkorte filtreringstiden er at hælde forsigtigt for at få så lidt som muligt af bundfaldet med i starten, og så først tømme bundfaldet over i filteret når det meste af den klare væske er løbet igennem, og lade det dryppe af i noget tid, evt. i køleskab.

Husk, det er væsken der skal indtages, IKKE bundfaldet!

God fornøjelse, og husk at dosere korrekt!

http://www.erowid.org/pharms/codeine/codeine.shtml


Kommenter gerne metoden, kom med tilføjelser, videreudviklinger, rettelser, opklarende spørgsmål.

Håber det kan bruges! :)









Fuuuck *GG*
Jeg har lavet udtræk med min eks nogle gange -han sagde han havde læst om det og bla bla:
Vi kogte noget vand, smed 30 piller ned i et kaffefilter...
Jeg stenede derefter ud i vores druk'n'drug skur, og min ex og hans ven prøvede sig videre frem... Åbenbart uden held -dog ikke vel videne om det ha ha :P

Resultat:
de kom ud med en KÆMPE bunke ''codein'' i pulver form.
Eftersom jeg intet anede om hvad fanden det var (codein) eller hvilken virkning det ville have, indtog vi hele bunken (hmm ca 10 g, hvis det havde været feta)
Mærkede ikke en skid (trods at jeg dexede)... :shock:

men nu giver det jo lidt mening, for de/han var jo helt galt på den *G* :roll:


-Synd min ex er død, for så kunne vi havde haft den syge griner på, over at vi har lavet det forkert HVER gang... Og vi forsøgte maaange gange...

*kokser, skriver med semilukkede øjne haha* :life:

_________________
Lige meget hvad der sker, husk altid hvor du kommer fra.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2006 21:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 feb 2003 02:01
Indlæg: 336
Geografisk sted: Århus
Hehe.. Sådan kan det jo gå Hole.. Mener faktisk at magasinet "chili", engang har skrevet en guide til Kodein ekstration, som var HELT hen i vejret.. Kan være det var der din X har fået det fra?

Nice guide ioninum.. Må prøve den en dag jeg har god tid..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2007 02:29 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 05 sep 2003 01:01
Indlæg: 2001
Dextrose skrev:
Alle baser kan bruges til at neutralisere syrer med, men lige kaustisk soda er ret hidsig, så man bør i hvertfald vide hvad man har med at gøre, hvis man har tænkt sig at arbejde med det.


Nu er citronsyre en ret god buffer, så at neutralisere en citronsyre opløsning vil kræve ret store mængder base.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2007 22:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Ionium skrev:
1: Det er 0,75 gram for hver pille.

2: Du skal brug mindre citronsyre hvis der er mindre MgO. De 0,75 gram er for piller med 150 mg magnesiumoxid, hvis der kun er det halve vil jeg tro du skal bruge omkring 200 mg mindre pr pille. Din rettesnor bør være pH-målingen, 2,5 til 3,5 er målet. Måske pillerne med lavt indhold af magnesiumoxid er løsningen på dit problem, Europium?


Jeg kan tilføje at jeg i forgårs lavede ekstrakt af 27 piller af dem med 70 mg magnesiumoxid, og der brugte jeg 15 gram citronsyre, hvilket resulterede i en pH på omkring ca 3, hvilket er meget passende. Omregnet bliver det 0,56 gram citronsyre pr. pille.

/Edit: Jeg har lige fundet ud af at den vægt jeg har brugt til at afveje citronsyre er temmelig upræcis, så det ovennævnte tal er kun vejledende. Hvis en med en mere præcis vægt laver ekstraktionen, kunne det være fedt at høre præcis hvor meget der skal bruges pr pille.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2007 02:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 maj 2003 01:01
Indlæg: 174
Geografisk sted: Månen
heyhey...

Har lige haft en uges tid, hvor der blev indtaget en del opiater, og jeg for en uge siden min opiat-uge med et ekstrakt lavede fra punkt til prikke efter denne metode som står i denne tråd...

Havde nok et lidt forhøjet tolerance niveau til opiater, grundet alle de andre optiater jeg havde fyldt mig med i ugen inden... Ihvertfald endte det med at jeg tog en kæmpe-portion på med ekstrakt fra ca 50 piller (Ca. 450 mg kodein vil jeg tro). Vil lige stoppe og advare her, for sådan en dose, er ikke noget man bare gør! Men jeg var erfaren på forhånd med de her piller fra små til mellemstore doser...

Min oplevelse var, at ca et par timer efter indtagelse, da effekten af pillerne var godt igang, og jeg sad og head-bangede på min kammerats sofa-bord... Lige der begyndte det pludselig at rungle i maven på mig, og boble og syde.... Jeg måtte hive mig selv ud af min gode kokser hvert tiende minut resten af den aften, for at tømme diverse afskyelige væsker ting og sager som befandt sig i min krop, gennem røvhullet og ud i lokummet.... Denne laksative effekt fortsatte helt indtil om aftenen dagen efter, og først 2 dage efter sked jeg fast lort igen...

Jeg læser selv kemi, på uni, og selve fremgangsmåden ser da fin nok ud, men et eller andet skal der gøres ved det magnesium-citrat eller hvad det nu er, som menes at have den laksative virkning. Dette er højst sandsynligt slet ikke noget problem ved moderate doser, men til dem der bare skal kokse i flere på de her piller er det en dårlig idé...

Alt i alt om min rus: Ja jeg blev skæv, ja jeg koksede virkelig meget, men fuck hvor jeg også betalte prisen, overhovedet ikke det værd for mig. Det var da godt nok ganske uskadeligt at få renset systemet igennem, hvem ved, måske var det endda lidt sundt med alt det mcdonalds-crap jeg år og æder, men jeg gider ikke røre de her piller længere... Der findes alligevel så mange andre opiater som er så meget federe at kokse på, som man også kan få til billige penge, når nu det skal være optiater... Plus med doner, eller ganer eller lignende sparer man også alt besværet med at fjerne de lortestoffer som medicin-firmaerne propper i pillerne...

Peace out, Bonghovedet


Senest rettet af Narkose-Bøvsen 09 feb 2008 01:42, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2007 22:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 maj 2007 16:21
Indlæg: 1071
Hvor mange ml ekstraktion vil en middeldosis så svare til?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2007 15:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 okt 2007 14:25
Indlæg: 2
Kæreste Narkobøvs og alle andre opiatbrugere.
Jeg har med stor interesse læst denne tråd, og den efterlader mig med en del spørgsmål, som jeg vil være meget taknemmelig, blev de besvaret.
Jeg sov i kemitimerne i folkeskolen, og har ikke siden genoptaget denne, ser jeg nu, ædle kunst, så undskyld evt. dumme spørgsmål:

1) Uden at krænke reglementet, kan du så Narkobøvs, forklare mig hvordan det er dig muligt at skaffe dig ketogan billigere, end denne særdeles billige måde at få kodein. Jeg har det sidste halve år forgæves forsøgt at skaffe ketogan, og det eneste jeg har formået at skaffe har været dolol og tramadol (som vidst er det samme). Skal man skifte læge, eller ud og kigge i medicinskabet i dødsboer.
'
2) Jeg har ikke helt forstået hvad det er i Kodymagnylen der skal filtreres fra og er "skadeligt". Er det acetylsyren? Og, hvordan kan man udfiltrere syre med syre? (Skønnes besvarelse af dette spørgsmål for indviklet og lang, kan det godt udelades, i bund og grund vil jeg bare ha kodein uden tyndskid)

3) Har lige indkøbt;
100 piller KM, dem med 150mg magnesiumhydroxid
400 gr. Kemisk ren citronsyre
900 gr. Natriumhydroxid i perler ( alm. kendt som kaustisk soda )
Urinpapir (indikatorpapir)

Har tænkt mig at følge grundopskriften, med den undtagelsen at tilsætte lidt kaustisk soda indtil ph-værdien er mere neutral. Er det utilrådeligt?
(Jeg har købt immodium for at forhindre ræsermave)

Jeg får det lækkert af 150 mg tramadol, hvad er kodeinekvivalenten til det, hvis det overhovedet kan sammenlignes?

Har ingen vægt, men et måleglas, hvor der udover ml. også er angivet teskemål. Kan jeg ikke bare afmåle 7,5 ml i det glas? Er det ikke cirka det samme?

Med håbe- og længselfulde hilsener :twisted:
- Hank


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 okt 2007 18:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2004 05:25
Indlæg: 90
HankHex skrev:
2) Jeg har ikke helt forstået hvad det er i Kodymagnylen der skal filtreres fra og er "skadeligt". Er det acetylsyren? Og, hvordan kan man udfiltrere syre med syre? (Skønnes besvarelse af dette spørgsmål for indviklet og lang, kan det godt udelades, i bund og grund vil jeg bare ha kodein uden tyndskid)


Prøv at læse det der står inden ekstraktionsguiden, der har jeg forklaret det. Hvis du ikke forstår det der står der, vil jeg mene at du skal bruge lidt tid på at sætte dig ind i noget grundlæggende syre/base-kemi. Det er ret basal viden.

Citat:
3) Har lige indkøbt;
100 piller KM, dem med 150mg magnesiumhydroxid
400 gr. Kemisk ren citronsyre
900 gr. Natriumhydroxid i perler ( alm. kendt som kaustisk soda )
Urinpapir (indikatorpapir)

Har tænkt mig at følge grundopskriften, med den undtagelsen at tilsætte lidt kaustisk soda indtil ph-værdien er mere neutral. Er det utilrådeligt?
(Jeg har købt immodium for at forhindre ræsermave)


Hvis du gør det, så opløs først dit NaOH i vand, vent til det er kølet ned, og tilsæt så kun en lille smule ad gangen, og sørg for at din opløsning ikke bliver varmere end 60 grader, da kodeinen ellers kan tage skade. Forvent at det i stedet vil komme til at smage temmeligt salt.

Citat:
Har ingen vægt, men et måleglas, hvor der udover ml. også er angivet teskemål. Kan jeg ikke bare afmåle 7,5 ml i det glas? Er det ikke cirka det samme?


Nej, det er ikke det samme. Køb en vægt, en almindelig digital køkkenvægt med 1-grams intervaller er fin nok, sådan en kan fås for under 200 kroner. Du bliver glad for den i længden.

_________________
http://dansk-russisk-forum.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2007 11:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 okt 2007 14:25
Indlæg: 2
Lavede min første portion i onsdags, lækker rus, især sammen med en joint og et par stesolider. Så lavede jeg ellers en ordentlig røvfuld igår til mig og vennerne. Det er en skøn, men kortvarig rus, og der kommer heller ikke rigtig nogen eufori, som jeg ellers oplever når jeg tager opiater....Hmmm
Tak for opskriften og svarene.
-Hank


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2007 13:00 
Offline
Flueknepper kongen

Tilmeldt: 02 okt 2005 12:15
Indlæg: 1352
Man kunne måske overveje at først ekstrahere kodeinet og magnesium i en vandig opløsning m. citrat, lade det tørre ind, tilsætte NaOH eller anden stærk base, og derefter isopropanol, for at ekstrahere den frie kodeinbase, altså

KodCit (og KodPhosphat) + NaOH -> Kod + NaCit/NaPhosphat

Magnesiumcitrat er ikke specielt opløseligt i ethanol (og derfor givetvis mindre i isopropanol), men det er kodeins fri base.

Derefter kan man så tilsætte saltsyre og få kodeinhydrochlorid:
Kod + HCl -> KodH+ + Cl- -> KodHCl
som vil udfældes i isopropanolet.

Dette gør naturligvis hele operationen mere besværlig og er også blot et teoretisk forslag.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2007 15:54 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Hvorfor så ikke justere pH til næsten-neutral, inddamp og omkrystallisér i IPA eller en anden alkohol?
Så kan man måske slippe uden om et A/B-ekstrakt...?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2007 15:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Levose skrev:
Man kunne måske overveje at først ekstrahere kodeinet og magnesium i en vandig opløsning m. citrat, lade det tørre ind, tilsætte NaOH eller anden stærk base, og derefter isopropanol, for at ekstrahere den frie kodeinbase, altså

KodCit (og KodPhosphat) + NaOH -> Kod + NaCit/NaPhosphat

Magnesiumcitrat er ikke specielt opløseligt i ethanol (og derfor givetvis mindre i isopropanol), men det er kodeins fri base.

Derefter kan man så tilsætte saltsyre og få kodeinhydrochlorid:
Kod + HCl -> KodH+ + Cl- -> KodHCl
som vil udfældes i isopropanolet.

Dette gør naturligvis hele operationen mere besværlig og er også blot et teoretisk forslag.


Kan du sige hvor mange ml isopropanol og hvor mange ml saltsyre der skal bruges til at udføre det i praksis?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2007 16:26 
Offline
Flueknepper kongen

Tilmeldt: 02 okt 2005 12:15
Indlæg: 1352
Psycheholic skrev:
Levose skrev:
Man kunne måske overveje at først ekstrahere kodeinet og magnesium i en vandig opløsning m. citrat, lade det tørre ind, tilsætte NaOH eller anden stærk base, og derefter isopropanol, for at ekstrahere den frie kodeinbase, altså

KodCit (og KodPhosphat) + NaOH -> Kod + NaCit/NaPhosphat

Magnesiumcitrat er ikke specielt opløseligt i ethanol (og derfor givetvis mindre i isopropanol), men det er kodeins fri base.

Derefter kan man så tilsætte saltsyre og få kodeinhydrochlorid:
Kod + HCl -> KodH+ + Cl- -> KodHCl
som vil udfældes i isopropanolet.

Dette gør naturligvis hele operationen mere besværlig og er også blot et teoretisk forslag.


Kan du sige hvor mange ml isopropanol og hvor mange ml saltsyre der skal bruges til at udføre det i praksis?


Well, hvis vi antager du ekstraherer ca. 500mg kodeinbase, er der 1.67 mmol kodeinbase i alt. Derfor skal der i princippet sammen mængde saltsyre til, dog er et overskud nok ønskværdigt. Ml saltsyre afhænger derfor af hvilken koncentration, dit saltsyre har.

Isopropanolet behøver du nok ikke være alt for fedtet med. Magnesiumcitrat/hydroxid er meget tungtopløseligt i isopropanol.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 430 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team