Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 07:54


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 430 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2007 23:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Levose skrev:

Well, hvis vi antager du ekstraherer ca. 500mg kodeinbase, er der 1.67 mmol kodeinbase i alt. Derfor skal der i princippet sammen mængde saltsyre til, dog er et overskud nok ønskværdigt. Ml saltsyre afhænger derfor af hvilken koncentration, dit saltsyre har.


Hvis nu siger 32% Saltsyre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2007 23:03 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
Fin opskrift.

Jeg fik tynd mave af de ikke-stoppende kodimagnyl (150 mg magnesiumoxid pr. pille), men har intet oplevet ved brug af de stoppende (70 mg pr. pille).

Phenergan virker ret godt mod opiat-kløen - jeg synes dog at alt over 1 pille er for meget, da man bliver ret døsig.

Jeg synes, at effekten af et ekstrakt af 40-50 piller er svagere end det jeg har oplevet fra 250 mg kodein (Kodein DAK).


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2007 00:06 
Offline
Psychedelia Sponsor

Tilmeldt: 26 jul 2007 13:02
Indlæg: 332
Geografisk sted: København
Jeg undrer mig lidt over at man ifølge denne opskrift skal bruge citronsyre. Hvilken funktion har citronsyre i ekstraktionen?
Så vidt jeg kan læse mig frem til er kodein en hel del mere opløseligt i vand (1g / 0.7 ml (21 °C) jf. [1]) end både acetylsalicylsyre (10 mg/mL (20 °C) jf. [2]) og magnesiumhydroxid (0.0012 g i 100 g vand jf. [3]).

Hvis jeg opløser 8 kodimagnyl i ~50 mL varmt/lunkent vand, lader det stå og bundfælde, hælder væsken fra og filtrerer den, så burde blandingen da indeholde næsten intet acetylsalicylsyre eller magnesiumhydroxid?
Med tilføjelsen af citronsyre bliver der dannet magnesiumcitrat som er ret vandopløseligt i forhold til magnesiumhydroxid, og det bliver dermed en del af det du drikker.

Da jeg ikke er kemiker kunne det være rart at finde ud af om jeg kan have ret i dette. Der er også et par ting som jeg er usikker på -- hvilken betydning har det fx at opløsningen er basisk pga. magnesiumhydroxid?

Kilder:
[1] - http://leda.lycaeum.org/index.pl?ID=11309
[2] - http://en.wikipedia.org/wiki/Aspirin
[3] - http://en.wikipedia.org/wiki/Magnesium_hydroxide


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2007 08:35 
Offline
Flueknepper kongen

Tilmeldt: 02 okt 2005 12:15
Indlæg: 1352
runek skrev:
Jeg undrer mig lidt over at man ifølge denne opskrift skal bruge citronsyre. Hvilken funktion har citronsyre i ekstraktionen?
Så vidt jeg kan læse mig frem til er kodein en hel del mere opløseligt i vand (1g / 0.7 ml (21 °C) jf. [1]) end både acetylsalicylsyre (10 mg/mL (20 °C) jf. [2]) og magnesiumhydroxid (0.0012 g i 100 g vand jf. [3]).

Hvis jeg opløser 8 kodimagnyl i ~50 mL varmt/lunkent vand, lader det stå og bundfælde, hælder væsken fra og filtrerer den, så burde blandingen da indeholde næsten intet acetylsalicylsyre eller magnesiumhydroxid?
Med tilføjelsen af citronsyre bliver der dannet magnesiumcitrat som er ret vandopløseligt i forhold til magnesiumhydroxid, og det bliver dermed en del af det du drikker.

Da jeg ikke er kemiker kunne det være rart at finde ud af om jeg kan have ret i dette. Der er også et par ting som jeg er usikker på -- hvilken betydning har det fx at opløsningen er basisk pga. magnesiumhydroxid?

Kilder:
[1] - http://leda.lycaeum.org/index.pl?ID=11309
[2] - http://en.wikipedia.org/wiki/Aspirin
[3] - http://en.wikipedia.org/wiki/Magnesium_hydroxide


Fordi magnesiumacetylsalicylat er meget vandopløseligt, og dette dannes, hvis du ikke putter citronsyre i, efter syre-basereaktionen:

2 Asa + Mg(OH)2 <=> 2H2O + Mg(Asa)2

Hvis du i stedet putter citronsyre i danner du selvf magnesiumcitrat, og acetylsalicylsyren vil blive på sin upløselige syreform.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2007 11:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
runek: Det bliver forklaret i indledningen til metoden.

Ionium skrev:
Der er tilsyneladende mange som mangler en brugbar og sikker metode til ekstraktion af kodeinen fra kodimagnyler. Mange melder om susen for ørerne, opkast m.m, tydelige tegn på at der er alt for meget acetylsalicylsyre(ASA) tilbage i det ekstrakt de har indtaget. Det skyldes sandsynligvis at der ikke er taget højde for at pillerne også indeholder en base, magnesiumhydroxid, som reagerer med ASA'en og ændrer den til dens meget vandopløselige saltform.

Den følgende metode tager højde for dette, idet den bruger en stærkere syre, citronsyre, til at uddrive ASA fra dets salt, hvorved udfældning sikres.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2007 12:14 
Offline
Psychedelia Sponsor

Tilmeldt: 26 jul 2007 13:02
Indlæg: 332
Geografisk sted: København
Levose skrev:
Fordi magnesiumacetylsalicylat er meget vandopløseligt, og dette dannes, hvis du ikke putter citronsyre i[...]

Ok -- det giver mening. Tak for oplysningen Levose!
yeti skrev:
runek: Det bliver forklaret i indledningen til metoden.

Ja, det gør der jo også. Havde helt overset den -- synes ellers at jeg har læst det hele igennem et utal af gange.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 nov 2007 19:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2006 01:40
Indlæg: 174
Geografisk sted: inner loop
Er der nogle der har prøvet at vaske knuste kodimagnyler i acetone? Hvor meget kan der vaskes væk?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2008 21:05 
Offline
Dope Lord
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2007 20:15
Indlæg: 836
Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
når man har lavet ekstraktionen kunne man så ikk indampe det til pulver igen ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2008 01:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2004 05:25
Indlæg: 90
Keta-Smølfen skrev:
når man har lavet ekstraktionen kunne man så ikk indampe det til pulver igen ?


Du kan da prøve, men jeg kan ikke se hvad det skulle gøre godt for. For det første, så tror jeg det bliver svært at få pulver ud af det, og for det andet indeholder ekstraktet jo meget andet end bare kodein, blandt andet en pokkers masse citronsyre.

_________________
http://dansk-russisk-forum.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2008 17:12 
Offline
Dope Lord
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2007 20:15
Indlæg: 836
Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Det var bare hvis man kunne få pulver ved at indampe det kunne det da være smart. Så kunne man jo bare komme en dose i en kapsel :-)
Det er vel lige meget med citron syren det bliver jo også indtaget når man drikker det, så om man har pulver med citron syre er jo ligegyldigt..

Når man drikker det der kodein vand, er det så ikk forbandet surt ?

Ville man også kunne lave ekstraktionen på Fortamol ?
Fortamol - 28,7 mg codeinphosphathemihydrat og 400 mg paracetamol. Tilsat farve: Canthaxanthin E161 g.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2008 19:08 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Keta-Smølfen skrev:
Det var bare hvis man kunne få pulver ved at indampe det kunne det da være smart. Så kunne man jo bare komme en dose i en kapsel :-)
Det er vel lige meget med citron syren det bliver jo også indtaget når man drikker det, så om man har pulver med citron syre er jo ligegyldigt..

Når man drikker det der kodein vand, er det så ikk forbandet surt ?

Ville man også kunne lave ekstraktionen på Fortamol ?
Fortamol - 28,7 mg codeinphosphathemihydrat og 400 mg paracetamol. Tilsat farve: Canthaxanthin E161 g.


Hvis endelig du får det ud som pulver(jeg tror det bliver en klæbrig masse og ikke pulver) ender du jo op med 20 gram eller mere, så du skal sgu bruge mange kapsler. Og ja, ekstraktet er ret surt når man drikker det, men det er ikke specielt slemt at drikke imo.

Umiddelbart tror jeg man vil være nødt til at ændre metoden hvis man skal ekstrahere kodein fra Fortamol.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2008 19:49 
Offline
Tidligere holdmedlem

Tilmeldt: 24 apr 2002 01:01
Indlæg: 949
jeg har med succes spredt mit extrakt udover en bageplade og opvarmet med svag varme i et par timer.........efter lidt øvelse kunne jeg stoppe på det rigtige tidspunkt og forme piller af den kæbrige masse der så størknede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2008 21:22 
Offline
Dope Lord
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2007 20:15
Indlæg: 836
Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
takker for svarene..

hvordan ville man så skulle gøre med Fortamol for at få paracetamol'en ud ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2008 14:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 maj 2003 01:01
Indlæg: 174
Geografisk sted: Månen
Keta-Smølfen skrev:
takker for svarene..

hvordan ville man så skulle gøre med Fortamol for at få paracetamol'en ud ?


Jeg tror ikke at det er helt så lige til... Eksempelvis er både codein og paracetamol basiske, og de er begge meget vandopløselige... Mit bedste bud ville være at destillere blandingen, og skille de forskellige kemikalier ad den vej...

Til gengæld tror jeg, at vil det være rigtigt nemt at synthetisere morphin udfra kodein, da man bare skal fjerne methyl-gruppen fra det ene oxygen-atom så det bliver omdannet til en alkohol-gruppe... Så har man morphin.


Senest rettet af Narkose-Bøvsen 21 feb 2008 15:42, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2008 14:23 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Narkose-Bøvsen skrev:
Til gengæld tror jeg, at vil det være rigtigt nemt at synthestiserer morphin udfra kodein, da man bare skal fjerne methyl-gruppen fra det ene oxygen-atom så det bliver omdannet til en alkohol-gruppe... Så har man morphin.

Det er ikke bare sådan lige. Der skal ret barske forhold til for at sparke den methylgruppe af.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2008 14:37 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
Ganske kraftige reagenser må man sige.

http://www.erowid.org/archive/rhodium/chemistry/codeine2morphine.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2008 21:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jul 2007 20:30
Indlæg: 224
Geografisk sted: ..
Kan man bruge saltsyre istedet for citronsyre, og så basicificere til ph 7 med natriumhydroxid?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2008 21:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2004 05:25
Indlæg: 90
Møgsvinn skrev:
Kan man bruge saltsyre istedet for citronsyre, og så basicificere til ph 7 med natriumhydroxid?


Tjaeh, jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle virke. Hvis du prøver det, så husk at måle omhyggeligt hvor meget saltsyre du bruger, og hvilken koncentration, så vi kan finde ud af hvor meget der skal til pr. pille.

Det vigtige er at pH kommer ned omkring 3,5. Vent herefter 5-10 minutter, helst med omrøring, og filtrer så bundfaldet fra. Derefter kan du neutralisere. Jeg vil dog foreslå at bruge enten natriumcarbonat(kan fås i matas under navnet "kalcineret soda") eller tvekulsurt natron til at neutralisere med. Særligt det sidste er velegnet, det forhindrer at du ender med en for høj pH som så skal neutraliseres med syre igen, etc. Bare tilsæt indtil det ikke længere bobler når det rammer væsken, så skulle det være neutralt(men mål alligevel efter!).

_________________
http://dansk-russisk-forum.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2008 23:56 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2008 02:44
Indlæg: 4
Geografisk sted: KBH
hvad er det for andre opiater i snakker om? morpine eller?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2008 17:55 
Offline
Dope Lord
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2007 20:15
Indlæg: 836
Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Har nu prøvet 2 gange og lave kodein ekstrakt. Og begge gange har jeg ikk' fået nogen virkning overhovedet.
Første gang var med 22 piller af de stoppende (dem med 70 mg. magnesiumoxid). og anden gang (idag) var det med 27 piller af samme slags.
Brugte 0,55 mg. citronsyre pr. pille og målte ph. til 3. Så det burde jo være tilfredsstillende. Og har ellers bare fuldt guiden.

Men altså burde jeg ikk' få en virkning af 27 piller hvis eller jeg har lavet det ordentligt slf. ? Eller er jeg bare en af de uhedige der har nedsat aktivitet af enzymet CYP2D6 og altså derfor ikke kan omdanne det ordentligt til morfin ?

Hvis jeg er en af dem med dårligt enzym, skal jeg så bare have endnu højere doser for og kunne få omdannet nok morfin ? Eller skal jeg søge efter andre og bedre opiater ?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 430 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team