Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 00:32


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 430 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 feb 2010 22:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 feb 2010 09:40
Indlæg: 1
Hej, dette er en meget god måde at trække kodein ud på.
Jeg har bemærket 2 ting:

1: Brug lunt vand fra elkedel, ca. 39 grader.
Dette gør, at når væsken er afkølet i køleskab, er de sidste salte krystaliseret og man kan derved filtrerer væsken igen, hvorved ekstrakten er meget ren og stabil.

2: Citronsyre som bruges til at lave bolsjer med er finere, og virker af en eller anden årsag bedre og smager ikke lige så grimt som det grove citronsyre.

Det var bare det, og mange tak for en god opskrift. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2010 00:01 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2005 13:56
Indlæg: 116
Geografisk sted: Horsens, Danmark
Jeg er på 3 x 60 mc OxyContin dagligt, vil dette kunne supplere min smertebehandling,eller give lidt ekstra sjov? Kort sagt, virker det og har det lamme-potenetiale? :)

For så skal jeg til at eksperimentere, selv om en en hjemmebryg til Ritalin eller Adderall viile være at fortrække (klart jo :) er dette også meget spændende læsning. Lad høre jeres erfaringer, og lad os se om vi kan bruge det til noget :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2010 00:03 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2005 13:56
Indlæg: 116
Geografisk sted: Horsens, Danmark
PS - Nu jeg ser det, så var det med "hjemmebryg af Rita og Adder" klar nok ment i sjov, det håber jeg i vedm ellers undskyld!

Og det med om kodein kunne supplere min smertebehandling er faktisk velment, i og med jeg får en dosis der ikke længere formår at holde mine kroniske smerter ra døren, og jeg dermed leder efter ting jeg kan supplere med. Smerterne holder mig vågen om natten, og der supplerer jeg med Alprazolam, men ville gerne bruge noget der lignede morfica i stedet, grundet faren for OD via Benzo/Morfica kombo'er - derfor mit spørgsmål :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2010 09:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2009 11:29
Indlæg: 302
Hej tommyknockers. Min erfaring er at kodein har ringe smertestillende effekt - det er derimod kanon mod forkølelse og influenza, hvor man har snot i hovedet og hoste. Det gør det hele lidt mere tåleligt.
Husk at kodein er en "pro-drug" dvs. det skal først omdannes i leveren ved hjælp af enzymer for at blive til et aktivt stof, så hvis du tager anden medicin, kan din lever være langsommere til at omdanne kodi'en til det "gode" stof.
Ved ikke hvordan oxy er og om kodi overhovedet vil kunne mærkes når du i forvejen dagligt tager opioider... men at prøve med en lille dosis (30-50 mg) kan næppe være farligt og du burde kunne se om det giver dig noget.
Det er da noget lort med dine smerter... har du snakket med lægen om evt. at gå op i dosis eller skifte til noget andet?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2010 19:02 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2005 13:56
Indlæg: 116
Geografisk sted: Horsens, Danmark
Min læge forstår desværre ikke, at jeg efter halvandet års indlæggelse (strep-infktion i hele kroppen) blev udskrvet med store mængder OxyContin/OxyNorm, netop fordi der er så mange nerve og ledskader i min krop.

Han slår bare op i sin bog, og ser jeg "får jo mere end en kræft-patient" men tager ikke højde for, at jeg har været på Oxycocon i snart seks år, og at normale patienter hæves hvert andet. Jeg er på 3 X 60 mg OxyContin, og har prøvet mig frem til at hvis jeg bare fik 3 X 80 mg ville jeg kunne sidde i min stol frem for at ligge i sengen det meste af dagen, og fik jeg 3 X 100 mg ville jeg endde kunne komme ud og besøge familie på dags-lange ture.

Med intet af det kan jeg, når jeg ikke er blevet hævet i dosis de sidste 5 et halvt år. Og det gør mig virkelig deprimeret, og er også grunden til jeg er begyndt på Alprazolam, der giver mig mit humør og dermed lidt af mit liv tilbage.

Det er sgu bare trist ens læge kun tror man vil have mere og mere "for sjov", og ikke tror på en når man siger, at det er fordi man vil have et værdigt liv igen, hvor man kan være aktiv og gøre de ting man gerne vil.

Nå, du slulle jo ikke have alt det trælse lige i hovedet, du hjalp mig jo bare - det må du sgu undskylde min ven, tak for det gode og velmenene råd :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2010 19:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2009 11:29
Indlæg: 302
Det gør ikke spor, det er altid godt at høre hvordan folks "forudsætninger" for brug af div. lægemidler er... håber at du får mere held i fremtiden, evt. kunne en anden læge være et forsøg værd.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2010 18:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jul 2010 18:16
Indlæg: 1
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på kemi, og jeg ved det er lang tid siden den her tråd er lavet, men jeg tænkte på på om ikke man kunne lave en elektrolyse for at fjerne magnesiumen?(tror vist det hedder en elektrolyse :s)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2010 21:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 sep 2002 01:01
Indlæg: 1299
Geografisk sted: Sjælland
Tommyknockers:

Hvordan har du fået sådan en alvorlig infektion?
Hvis det er skader på dine nerver, som du siger er roden til smerterne, har I så forsøgt med medicin mere specifikt for neuropatiske smerter?
Jeg kan godt forstå lægen er påpasselig med at udskrive mere end 180mg oxy/dag. Af 2 årsager
-for din egen skyld, da mit gæt er at du allerede får en daglig dosis i området af, hvad en utilvænnet kunne dø af. Du kunne evt prøve at læse lidt fra de nationale rekommendationslister, som lægerne støtter sig op af (opioider: http://irf.dk/dk/rekommandationsliste/b ... pioder.htm til neuropatiske smerter: http://www.irf.dk/dk/rekommandationslis ... ropati.htm)
-hvis du fremlægger det for lægen, som du gør her, hvor det fremstår som at, der bare ikke er anden løsning end at øge dosis af oxy, så ringer alarmklokkerne altså mht. afhængighed.

C.H.E. skrev:
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på kemi, og jeg ved det er lang tid siden den her tråd er lavet, men jeg tænkte på på om ikke man kunne lave en elektrolyse for at fjerne magnesiumen?(tror vist det hedder en elektrolyse :s)


Hvordan tænker du den almindelige weekendnarkoman, skulle kunne lave elektrolyse? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2010 00:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2009 11:29
Indlæg: 302
Adhoc skrev:
Hvordan tænker du den almindelige weekendnarkoman, skulle kunne lave elektrolyse? :)

Med et par sølvskeer og en mobillader! :wink:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2010 09:49 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
groza skrev:
Adhoc skrev:
Hvordan tænker du den almindelige weekendnarkoman, skulle kunne lave elektrolyse? :)

Med et par sølvskeer og en mobillader! :wink:


Det er for dummies. Jeg kan lige se mig selv gå igang med en mobillader og to sølvskeer. Er det ikke muligt at begå fejl? Kan du ikke forklare det helt præcist ala: Du tager med højre hånd, osv? Evt. Ad hoc kan supplere med en teoretisk gennemgang af elektrolyse?

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2010 17:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2007 02:10
Indlæg: 327
Geografisk sted: Ønskeøen
arpheus>> Hvis det er en joke så er den sjov :D hvis det derimod er alvorlig ment, er jeg sku ked af at sige at jeg morer mig på din bekostning..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2010 19:33 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Haremis skrev:
arpheus>> Hvis det er en joke så er den sjov :D hvis det derimod er alvorlig ment, er jeg sku ked af at sige at jeg morer mig på din bekostning..


Det er godt at jeg kan gøre dig glad, det skal du slet ikke være ked af.

Hvad med at forklare det, i stedet for at stille op med den der pre-pubertære attitude?

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2010 10:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2007 02:10
Indlæg: 327
Geografisk sted: Ønskeøen
Det var skam ikke for at være selvfed, selvom jeg nu godt kan se det lyder sådan nu hvor jeg ser på det igen - Det er sgu lidt irriterende at man ikke kan høre folks toneleje, for jeg troede det var ironisk ment..
Den korte forklaring er at katoden og anoden tiltrækker ioner i opløsningen som så henholdsvis oxideres eller reduceres. men der er jo ikke kun magnesium- og chloridioner i opløsningen, men derimod også citrat, oxoniumioner, acetylsalicylat og den protonerede form af kodein som alle vil interagere.
Noget andet er magnesium er svært at isolere selv ved elektrolyse da rent magnesium reagerer med vand under produktion af magnesiumhydroxid og hydrogen, og sidst men ikke mindst kommer du ikke langt med at par sølvskeer og en mobiloplader..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2010 13:11 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 dec 2008 08:35
Indlæg: 1238
Geografisk sted: DK
Haremis skrev:
Det var skam ikke for at være selvfed, selvom jeg nu godt kan se det lyder sådan nu hvor jeg ser på det igen - Det er sgu lidt irriterende at man ikke kan høre folks toneleje, for jeg troede det var ironisk ment..
Den korte forklaring er at katoden og anoden tiltrækker ioner i opløsningen som så henholdsvis oxideres eller reduceres. men der er jo ikke kun magnesium- og chloridioner i opløsningen, men derimod også citrat, oxoniumioner, acetylsalicylat og den protonerede form af kodein som alle vil interagere.
Noget andet er magnesium er svært at isolere selv ved elektrolyse da rent magnesium reagerer med vand under produktion af magnesiumhydroxid og hydrogen, og sidst men ikke mindst kommer du ikke langt med at par sølvskeer og en mobiloplader..


Det er helt i orden :cheers: Jeg gjorde også lidt nar af min egen uvidenhed på det her område og kan godt se, at det var nemt at misforstå, selvom mit spørgsmål var seriøst ment.

Tak skal du ha for svaret :)

_________________
The punishment of desire, is the agony of unfulfillment.

Most of the physical world is unseen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2010 16:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Er det ellers nogen specifikke PH-sticks man skal have fat i? De skal vel kunne måle rimelig præcist, når man skal måle korrekt mellem 2,5 og 3,5

Og hvor lang tid kan opløsningen holde sig?

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2010 15:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 jan 2008 18:40
Indlæg: 19
[Indlæg slettet]

Dette er vist mere passende til formålet ?

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2010 13:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2009 11:29
Indlæg: 302
Citronsyre er citronsyre. Hvis det er kemisk rent er det hvidt og smager af syrlige bolscher. Den eneste forskel kan være hvor groft det er.
Kort sagt kan du bruge både det fra Matas og det fra byggemarkedet, det virker lige godt og smager lige surt.

Noget helt andet: jeg går ud fra at kodein er helt legalt at besidde siden det kan købes frit som en ingrediens i kodimagnyler... men er der noget juridisk, man skal være opmærksom på?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2010 13:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 jul 2002 01:01
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Tannhäuser Gate
groza skrev:
Citronsyre er citronsyre. Hvis det er kemisk rent er det hvidt og smager af syrlige bolscher. Den eneste forskel kan være hvor groft det er.
Kort sagt kan du bruge både det fra Matas og det fra byggemarkedet, det virker lige godt og smager lige surt.

Noget helt andet: jeg går ud fra at kodein er helt legalt at besidde siden det kan købes frit som en ingrediens i kodimagnyler... men er der noget juridisk, man skal være opmærksom på?


Jeg er ret sikker på det kun er lovligt hvis det er udskrevet på recept.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2010 14:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
groza skrev:
Citronsyre er citronsyre. Hvis det er kemisk rent er det hvidt og smager af syrlige bolscher. Den eneste forskel kan være hvor groft det er.
Kort sagt kan du bruge både det fra Matas og det fra byggemarkedet, det virker lige godt og smager lige surt.

Noget helt andet: jeg går ud fra at kodein er helt legalt at besidde siden det kan købes frit som en ingrediens i kodimagnyler... men er der noget juridisk, man skal være opmærksom på?


NEJ! Citronsyre af teknisk kvalitet kan sagtens indeholde urenheder som ikke er for smarte at indtage. Det fra Matas er til gengæld godt nok: Jeg spurgte engang om kvaliteten på det, og efter at de havde checket op på det fik jeg den besked at det er fødevarekvalitet. Så det er ikke noget problem. Jeg tror dog også det fra Borup er ok, men det kan godt være det kun er teknisk kvalitet.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2010 18:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2009 11:29
Indlæg: 302
Jeg brugte noget fra XL byg, det var i en gul bøtte. Det virkede ganske fint, men jeg tror at pris/kg er højere end den fra Matas.
Jeg ved ikke hvad slags urenheder det skulle være, men ville man så kunne kalde det "kemisk ren"?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 430 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team