Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:28


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 430 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 22  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 23 mar 2009 21:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008 20:41
Indlæg: 255
Geografisk sted: Kbh
Jo tolerance udvikler sig super hurtigt ved opioder..
Jeg oplever alerede tolerance hvis jeg tager det mere end 3 gange på en uge

_________________
"The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity"

- Abraham Lincoln


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2009 23:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 20:25
Indlæg: 212
Geografisk sted: nordsjælland
Nå for søren.. troede det tog nogle uger :D

Så håber jeg bare det skyldes det.. er der krydstolerance mellem opiater/opioider? Altså, hvis man så f.eks. kunne tage kodein den ene dag, og tramadol den anden.. uden tolerance :D (ved ikke om det gør en forskel at de begge bliver nedbrudt af CYP2D6)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2009 23:23 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 12 mar 2008 12:31
Indlæg: 2055
twisted skrev:
Nå for søren.. troede det tog nogle uger :D

Så håber jeg bare det skyldes det.. er der krydstolerance mellem opiater/opioider? Altså, hvis man så f.eks. kunne tage kodein den ene dag, og tramadol den anden.. uden tolerance :D (ved ikke om det gør en forskel at de begge bliver nedbrudt af CYP2D6)


det er det samme.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2009 23:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 20:25
Indlæg: 212
Geografisk sted: nordsjælland
:oops:

Oki doki :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2009 00:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
FromCirclesAllRise skrev:
twisted skrev:
Nå for søren.. troede det tog nogle uger :D

Så håber jeg bare det skyldes det.. er der krydstolerance mellem opiater/opioider? Altså, hvis man så f.eks. kunne tage kodein den ene dag, og tramadol den anden.. uden tolerance :D (ved ikke om det gør en forskel at de begge bliver nedbrudt af CYP2D6)


det er det samme.


Hvad er det du siger er det samme?

Hvis du mener opiater og opioider er du galt på den, selvom det du siger ikke er helt hen i vejret. Opioider er en betegnelse for alle stoffer der binder sig til opioidreceptorerne. Opiater er en undergruppe af opioiderne, som indeholder de alkaloider som findes i opium, nemlig kodein og morfin, samt simple derivater af disse, eksempelvis heroin. Så alle opiater er opioider, men ikke alle opioider er opiater.

Hvis du mener at kodein og tramadol er det samme, så tager du helt fejl.

twisted: Ja, der er krydstolerance, da det er samme grundlæggende virkningsmekanisme i kroppen.

Tilføjelse: En forbandet flueknepper ( ;) ) på irc gjorde mig opmærksom på at der også findes et stof der hedder noscapin i opium, som jo så også er et opiat. Der findes sikkert flere andre opiater også, men de er sikkert ikke ret vigtige.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2009 16:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 20:25
Indlæg: 212
Geografisk sted: nordsjælland
Men ingen som har fundet en metode til at hive det meste magnesiumoxid ud? :?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2009 16:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 dec 2006 16:38
Indlæg: 1440
Geografisk sted: !!!
Ku man ikke bare neutralisere pH'en, tilsætte Bikarbonat og koldt-vands ekstrahere en gang til? både magnesiumhydroxid og magnesiumcarbonat er tungt opløslige.

-Disclaimer, dette er hverken noget jeg har forsøgt mig med, eller researched til bunds, blot et forslag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2009 23:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2004 05:25
Indlæg: 90
Spiffeh: Umiddelbart vil jeg tro at så snart man har en basisk opløsning vil kodeinen også fælde ud som base.

Mit forslag ville være at basificere opløsningen med NaOH, filtrere, og derefter ekstrahere på bundfaldet med diethylether eller IPA, som derefter kan inddampes. Det skulle gerne give kodein på baseform, klar til indtagelse uden at man behøver at frygte den efterhånden berygtede racermave. Til gengæld er det noget mere besværligt end hvis man blot drikker væsken med Mg og citronsyre.

_________________
http://dansk-russisk-forum.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2009 02:18 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
twisted skrev:
Men ingen som har fundet en metode til at hive det meste magnesiumoxid ud? :?


En metode til at undgå den dér knap så sjove "pisse-ud-af-røven"-effekt er at købe produktet "Husk" - det kan du også få på apoteket.

Det er et naturlægemiddel og er bare nogle frø-skaller som du kommer nogle skefulde af i et glas vand og drikker. De sørger så for at binde væske i maven, og VIRKER UTROLIGT GODT MOD KODIMAGNYL-DIARRÉEN. Jeg har selv ikke fået så meget ud af at behandle diarréen med "stoppende" medicin som f.ex. Imodium, men Husk virker rigtig godt for mig. Tag nogle skefulde før du drikker ekstraktet og evt. nogle jævnt fordelt i tiden efter du har drukket det og før du går i seng.

Det er ret billigt og en pakke holder i rigtig lang tid. Og jeg synes bestemt det er de ekstra kroner værd pr. ekstrakt at man slipper for at spraye lort ud over det hele i løbet af næste dag.

Jeg synes dog at diarréen har den gavnlige effekt at det virker som en ret god stopklods for et decideret misbrug af kodeinen :D. Hvis ens vilje i en periode bliver for svag, så skal ens røvhul nok få alarm-klokkerne til at ringe :D.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2009 14:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 20:25
Indlæg: 212
Geografisk sted: nordsjælland
Hahaha Zara :D

Tak for tippet - jeg vil prøve at købe noget Husk med næste gang så :D

EDIT: Man kan få vareprøver på deres hjemmeside :rocking: - gratis.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2009 15:19 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Gratis ting, er nu engang de bedste ting :D

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2009 22:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 20:25
Indlæg: 212
Geografisk sted: nordsjælland
Ja lige præcis.

Jeg har bestilt begge vareprøver, og så er det bare at komme i gang med ekstraktion igen :D

EDIT: Havde slet ikke behøvet de vareprøver.. De stoppende piller er tilbage på hylderne igen :rocking:
Men så har jeg da til hvis der kommer en dag hvor de udgår (igen)..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2009 18:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
For en to-tre år siden ekstraherede jeg jævnligt kodein fra kodimagnyler. Jeg vil tro doserne var mellem 200-350 mg.
For et par uger siden ville jeg så prøve igen, denne gang 200 mg. Jeg opnår kun lidt effekt, hvilket jeg tror dels skyldtes den lave dosis, dels at jeg har haft en del i maven på sammetid. Jeg beslutter mig for at gå tidligt i seng, da det ikke ser ud til at blive til noget, med kodeinen. Jeg vågner så, toenhalv-tre timer efter indtagelse med ganske ondt i maven.
Jeg kommer i tanke om, at den samme ondt-i-maven også optrådte da jeg sidste rodede med kodeinekstraktion, for et par år siden. Jeg vil sige, at smerten sidder i "maven", omend ret langt oppe, nærmest lige under solar plexus.

Jeg har søgt lidt her på siden og på nettet, og det ser umiddelbart ud til, at ondt-i-maven er en ikke unormal bivirkning ved kodein. Så vidt jeg husker, oplevede min kammerat, jeg i sin tid tog kodeinen med, også denne ondt-i-maven samme sted.
Jeg er blevet lidt nervøs for, om det måske ka' skyldes en forgiftning pga. en dårlig ekstraktion :?:
Det ska' siges, at jeg ikke oplever smerter om morgenen dagen efter, og så vidt jeg husker lindrede det lidt på smerten at kaste op - men det er som sagt et par år siden.

Den ene gang jeg har taget rene kodein piller, 250 mg, var der så vidt jeg husker ikke nogen smerter...

Er der andre, der oplever at få ondt i maven af kodein, er vel egentlig hvad jeg gerne vil høre?

EDIT: Hurtigt svar ville være super fedt :)

_________________
O Laziness, have pity on our long misery! O Laziness, mother of the arts and noble virtues, be thou the balm of human anguish!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2009 19:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Umiddelbart vil jeg sige at hvis du bruger metoden i denne tråd til at ekstrahere, kunne mavesmerterne skyldes den store mængde citronsyre. Får selv noget urolig mave med lidt smerter ind i mellem når jeg indtager kodein på den måde(har ingen erfaringer med andre måder).

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2009 19:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
Jeg sku mene, at jeg følger metoden ret præcist.

Min kammerat og jeg snakkede også i sin tid om, om det ku skyldes, at det nu engang er så pisse surt :)

Kunne jeg måske forsøge mig med noget syreneutraliserende, måske en times tid efter indtagelse? Ville der være nogle problemer med det?

Og tak for svaret :)

EDIT: En time og et kvarter efter jeg indtog kodeinen, begyndte jeg så småt at kunne mærke lidt mavepine. Ti minutter efter spiser jeg et stk syreneutralisernede Balancid tyggetablet. Over de næste tyve minutter til en halv time fortager min mavepine sig, for helt at forsvinde.
Det virker til, tabletten har gjort arbejdet.

_________________
O Laziness, have pity on our long misery! O Laziness, mother of the arts and noble virtues, be thou the balm of human anguish!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2009 10:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 20:25
Indlæg: 212
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg har også prøvet at få ondt i maven af denne ekstraktion, men det var da jeg brugte pillerne med 150 mg magnesiumoxid.
Har ingen mavegener haft på pillerne med 70 mg magnesiumoxid :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2009 20:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 dec 2006 16:38
Indlæg: 1440
Geografisk sted: !!!
I ku også bare neutralisere det inden det røg ind i systemet?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2009 14:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 20:25
Indlæg: 212
Geografisk sted: nordsjælland
Okay, nu spørger jeg bare, for kan intet finde på nettet.. er der egentlig noget skadeligt ved kodein?

Ved godt at storforbrug af stort set alting kan få konsekvenser.. men hvordan er det med kodein? 8)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2009 14:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Det er jo et opiat på samme linie som morfin og andre "morfinlike" drugs..

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2009 14:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 20:25
Indlæg: 212
Geografisk sted: nordsjælland
Ja, det har jeg også søgt på.. men synes stadig ikke jeg kan finde noget :/


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 430 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team