Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 03:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 430 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 aug 2009 15:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 03 aug 2009 08:08
Indlæg: 76
kan man bruge alle slags paracetamoler så længe de er på 70 mg magnesiumoxid?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2009 15:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2005 16:43
Indlæg: 1465
Kodimagnyl -> methylmorfin (freebase)

Jeg må desværre meddele, jeg ikke har i sinde at skrive en ekstraktions-guide, eftersom jeg ikke har haft tid til at færdigudvikle processen. Jeg har formået at ekstrahere et fint produkt, men udbyttet var alt for lavt. Det ville derfor kræve mere arbejde, og jeg udfører ikke disse ekstraktioner længere.

Til de interesserede kan jeg nævne, jeg har benyttet mig af denne ekstraktion for derefter at basificere opløsningen med NaOH, filtrere gennem kaffefiltre og opløse produktet i isopropylalkohol. Herefter har jeg ladet det inddampe ved vandbad. Det gav resultat, der kunne mærkes, men udbyttet var langtfra acceptabelt.

Husk: Det er efter min viden illegalt at ekstrahere methylmorfin fra Kodigmagnyl!


Senest rettet af DrK 21 jan 2010 04:29, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 aug 2009 11:22 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
spiffeh skrev:
Jo sagtens, bare der er citron i! - det er citrondelen, ikke syredelen der gør det. - pH skalaen bruges heller ikke til syre/base angivelser længere, blot citronconcentrationen. - bliver den blå, er der slet slet ikke citron i!

Jeg bruger altid schweppes lemon når jeg laver det. Det smager åh så dejligt.


- edit: Ja jeg ved godt at lemon er latinsk for citron!


Det giver da ikke mening?
Vil der ikke være en snert af fornuft i at give korrekte informationer i en guide for dummies...som endda er gjort sticky?

Citat:
kan man bruge alle slags paracetamoler så længe de er på 70 mg magnesiumoxid?


Nej, fordi der er paracetamol i nogle tabletter, betyder det ikke at du kan ekstrahere kodein fra dem!
Det er essentielt at der er kodein i tabletterne du vil ekstrahere på.
Hvor meget MgO, der er tilsat, er mindre vigtig, som du kan læse dig til!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2009 22:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 mar 2009 23:35
Indlæg: 5
Hej , for at være helt sikker, hvor meget citronsyre skal man bruge per pille når der er tale om 150mg magnesiumoxid kodimagnyl , kan ikke finde dem med kun 70mg


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2009 23:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
thomzen69 skrev:
Hej , for at være helt sikker, hvor meget citronsyre skal man bruge per pille når der er tale om 150mg magnesiumoxid kodimagnyl , kan ikke finde dem med kun 70mg


Spørg på apoteket, sig at du får diarre af de ikkestoppende.

Men ellers er det 0,75 gram citronsyre pr pille af de ikkestoppende.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2009 02:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 mar 2009 23:35
Indlæg: 5
Tak for dit hurtige svar, hvad sker der hvis man så kun bruger 0.55 gram pr 150mg pille, spørg fordi jeg har lavet et extrakt ud fra fremgangs måden der er beskrevet i denne tråd


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2009 16:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2007 02:10
Indlæg: 327
Geografisk sted: Ønskeøen
så er der stadig en del acetylsalicylsyre opløst i væsken, og du kan dermed få en acetylsalicylsyreforgiftning afhængigt at antallet af tabletter. hvis du tilsætter yderligere citronsyre vil du se en udfældning af acetylsalicylsyre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2009 17:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 mar 2009 23:35
Indlæg: 5
Tænkte på om man ikke kan bruge 4ml vand og 1g citronsyre pr pille, da det jo er samme ratio 1:4, ved ikke om det gør nogle forskel men så er der mere væske og måske "plads" til mere udfælding.
Plus det er måske nemmere for nogle med 1 gram per pille, ikke at det er et problem her da min vægt er super 0,01


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2009 19:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2007 02:10
Indlæg: 327
Geografisk sted: Ønskeøen
no offence folkens, men jeg kan ikke forstå hvordan der kan være SÅ mange spørgsmål til så simpelt et foretagende. acetylsalicylsyre har en pKa på 3,5, og man skal således ramme en pH på 1,5 for at være sikker på at acetylsalicylsyren er protoneret og dermed udfældet.


Senest rettet af Haremis 13 okt 2009 22:24, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2009 20:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 mar 2009 23:35
Indlæg: 5
Det er da også nemt nok, som det er , det var bare en tanke der måske gjorde det nemmere, for nogle med dårlige vægte, men så fik vi da et tal på det også, tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2009 00:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
Var det ikke en ide at skrive i det oprindelige indlæg, at det er 0,75 g citronsyre der skal bruges til dem med 150 magnesiumoxid? Måske en moderator (eller Ionium selv selvfølgelig) lige kunne tilføje det i en parantes...
Kunne være man så ku undgå at nogen kom til at bruge for lidt citronsyre pga. en misforståelse, som thomzen :)

_________________
O Laziness, have pity on our long misery! O Laziness, mother of the arts and noble virtues, be thou the balm of human anguish!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2009 11:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2009 11:29
Indlæg: 302
Hejsa, er der nogen, der har prøvet med HCL istedet for citron og så neutralisere med NaOH bagefter?
Kunne man evt. opløse pillerne og filtrere så væsken blev klar, og derefter dryppe HCL / filtrere igen indtil der ikke bliver udfældet noget mere? Eller er der nogen, der kender (eller kan beregne) blandingsforholdene for husholdnings HCL (33%)? Eller skal man bare gå efter pH? Kan HCL "smadre" kodien eller på anden måde danne noget super giftigt med nogen af de andre ingredienser?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2009 15:26 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2008 13:58
Indlæg: 947
Geografisk sted: Kolding
Tak for en god guide! Det virkede fortrinligt med en startdosis på 30 Kodimagnyler :)

Dog skal man ikke begynde at gå egne veje under ekstraktionen medmindre man er temmelig kemi-kyndig, hehe :)

_________________
Jeg danser med Mr Brownstone............................................................................. :gud: - sunshine reagge


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2009 00:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2009 11:29
Indlæg: 302
Kan nogen hjælpe lidt med at tjekke beregningerne? Ud fra hvad der står på side 1 er der 0.15 g Mg(OH)2 á 58.32 g/mol
For at protonere en mængde Mg(OH)2 skal der bruges en dobbelt så stor mængde HCl som er 36.46 g/mol.
Dvs. der skal 2 * 150.0 mg * 36.46 g/mol / 58.32 g/mol = 187.6 mg HCl for hver pille.
Hvis husholdnings saltsyre er ca. 33 wt% HCl så skal der ganges med ca. 3 og divideres med 1.18 g/ml (massefylde) => 0.47 mL saltsyre / pille eller ca. 1 mL for to piller. Kan nogen be-/afkræfte det?

Hvis jeg har forstået det rigtigt er formålet med at smide pulveret i en syreoplysning at forhindre at magnesiumsalicylat overhovedet dannes fremfor at udfælde det bagefter?
Eller er det også med den bagtanke at Mg(OH)2 risikerer at få kodien til at udfældes sammen med alt det andet fordi en opløsning af pillerne i vand er basisk?

Kan nogen fortælle lidt om reaktionshastighederne? Hvor hurtigt dannes magnesiumsalicylat ved stuetemp? Og hvor hurtigt vil HCl og Mg(OH)2 reagere ved samme temp?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2009 01:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008 20:41
Indlæg: 255
Geografisk sted: Kbh
Vil bare lige tilføje - jeg syndes det lyder som en rigtig dum idé at drikke saltsyre.

På den anden side - hvis man nu fordamper saltsyren så man har rent ekstrakt tilbage? :D

_________________
"The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity"

- Abraham Lincoln


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2009 09:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2009 11:29
Indlæg: 302
Jeg havde egentlig tænkt mig at neutralisere til salt ved at tilsætte fortyndet NaOH opløsning (evt. til salmiak med ammoniakvand), men du har ret, en fordampning af syren burde være et udmærket alternativ :)

Men jo mere jeg tænker over det jo mere pessimistisk bliver jeg. Der er andre ingredienser i hver pille: HPMC, stivelse, magnesiumstearat og talcum.
- stivelse er jeg ikke bekymret for - den kan måske hydrolisere minimalt, dog næppe ved den temp. og ikke til noget giftigt
- HPMC aner jeg intet om, men det, jeg finder tyder på at den ikke går i vandfasen? Måske er det HPMC fasen, der binder noget af kodien og formindsker udbyttet?
- magnesiumstearat: burde være uopløselig i vand men hvad med HCl? Får man evt. stearinsyre og MgCl2? Så skal der muligvis mere HCl til end beregnet...
- talcum - her må jeg have hjælp: reagerer det med HCl eller er det 100% inaktivt?

Som jeg ser det er der muligvis to meget forskellige veje, man kan gå:
1) lade tingene stå i rigtig lang tid ved stuetemp. med tilpas stor mænde HCl til at både Mg(OH)2, magnesiumstearat og evt. andre ingredienser bliver opløst/omdannet (den langsommeste reaktion er flaskehalsen)
2) bruge meget lidt syre i en kold opløsning (5 grader C) og lave ekstraktinen meget hurtigt (kort omrøring) og stole på at man derved forhindrer dannelsen af MgASA i mængder, der kan være giftige. Dette er ud fra den antagelse at fordi både ASA og Mg(OH)2 er tungt opløselige vil de reagere langsomt.
???

Forresten: mine forslag er baseret på den antagelse at MgCL2, som jeg forventer dannes ved at bruge HCl, er uskadeligt... men er det det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2009 17:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 dec 2006 16:38
Indlæg: 1440
Geografisk sted: !!!
groza skrev:
...


Du bør ikke bruge en 33% saltsyre. Der vil være overordenlig chance for at danne apomorfin, da der "lokalt" i væsken vil være RIGTIG lav pH, når du tilsætter det. Det er derfor det er smart at bruge citronsyre, ellers skal du fortynde din saltsyre.

Det samme gælder hvis du skal neutralisere det med NaOH. (Det er derfor folk bruger svage baser til at neutralisere det med, i stedet..)

Hvilke kodier er det du har fat i? Alm. kodimagnyler fra Danmark har magnesiumhydroxid i sig, ikke stearat? Hvis der er tilsat magnesium via et salt, i stedet for en base, skal du nok bruge en anden opskrift end den emnet omhandler her(Eller er jeg 100% lost angående indholdsstoffer?!)

Hvorfor er det du antager at reaktionen vil forløbe langsomt, bare fordi det danner tungtopløslige salte? Du kan da hurtigt teste det(har jeg også gjort), ved at lade et ekstrakt stå og se hvor meget mere der udfældes, ved at lade det have en rigtig lang reaktionstid. Jeg fik ikke nogen truende ekstramængder ASA ud, blot ved at lade det reagere længere.

Men.. magnesiumhydroxid blandet med saltsyre? Det gør magnesiumem letopløslig. Det betyder du VIL få magnesiumen med, ved blot at lave en syre ekstraktion.

Hvis du ikke ønsker at få magnesiumen med, kan du basificere væsken bagefter syre ekstraktionen. Når det rammer en 10-11(absolut ikke højere, brug lav fortynding. kodein-freebase har næsten ingen opløslighed i vand anyways) vil Kodien-freebasen og magnesiumen i så fald udfælde. Du kan høste krystallerne fra det og udvaske dem med et organisk opløsningsmidle(som ikke opløser magnesium særlig godt) og inddampe det. Så vil du stå med et rimelig rent produkt.

Magnesiumchlorid... angående det. Lad os antage du spiste nogen piller i stedet(hvad som helst med magnesium), de kommer igennem din hals og så rammer de... Tadaaa? Man må derfor antage at det ikke er giftigt. (Ligesom en hurtigt googling fortalte mig ^^)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2009 18:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2009 11:29
Indlæg: 302
Hej spiffeh, jeg havde planer om at bruge ca. 10 mL syre til 70 mL vand for at have ca. 80 mL sur opløsning til at smide 20 tabs ned i. Det vil vel svare til ca. 3.75%. Er det stadig for stærkt eller kan det godt gå an?

Magnesiumhydroxid er angivet som aktivt stof (150 mg) men de andre stoffer er angivet som "hjælpestoffer" hvis man folder etiketten ud og læser detaljer om indholdet. Det er de ikke-stoppende, jeg har på lager.

Jeg har skam ikke noget imod at få magnesium med, bare det er på en form, der ikke giver tyndskid eller andre problemer :D Så min plan er at tilsætte fortyndet NaOH indtil pH er ca. 5-6 og beholde MgCL2 i.

Mht. reaktionshastigheden: jeg mente at det er dannelsen af magnesiumsalicylat, der vil forløbe langsomt (i koldt vand) fordi både Mg(OH)2 og ASA er tungtopløselige og reaktionen kun sker i vandfasen. Har jeg ret?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2010 12:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 feb 2007 14:28
Indlæg: 95
Inden i vælger bare at flyve i ud det, så SØRG FOR AT GØRE DET RIGTIGT! ellers risikere i sådanne en tur her :-)
SVAR ASAP TAK! Evt acetylicylsyre forgiftning!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 20:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2009 11:29
Indlæg: 302
Jeg kan fortælle at SWIM i weekenden har forsøgt sig med den metode, der er beskrevet i det oprindelige indlæg.
SWIM lavede ekstrakt af 40 piller (de ikke-stoppende) og brugte godt 30 g citronsyre opløst i ca. 140 ml vand. SWIM knuste pillerne grundigt i en morter (5 piller ad gangen), hældte pulveret i et glas, tilsatte syre-opløsningen og sørgede for grundig omrøring ad flere omgange med nogle minutters pauser imellem. Derefter filtrerede SWIM gennem et kaffefilter i en tragt. SWIM endte med ca. 125 ml (!) ekstrakt efter et par timer.
SWIM indtog ca. 40 ml ekstrakt tilsat en flad spiseske sukker og et halv glas danskvand - smagen var faktisk ikke så ringe endda!
Efter ca. 20 min. blev SWIM dejligt hyggelam. Næste dag indtog SWIM igen ca. samme mængde med samme resultat. SWIM har ikke haft skyggen af diarré :D

Et par iagttagelser:
- Reaktionen er svagt eksoterm men ikke noget, der kræver køling... men det kunne mærkes på glasset. Vandet var ellers rimelig koldt i starten.
- pH blev ved med at falde og endte på ca. 4. SWIM tror at et par gram citronsyre mere er værd at overveje til næste gang.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 430 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team