Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 430 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 apr 2009 20:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 apr 2009 19:58
Indlæg: 28
jeg har fulgt lidt med på kodeinsnakken, og er (som så mange andre) interesseret i hvordan man slipper af med magnesiumoxiden.
er der en kemi-kyndig der kan fortælle mig, om der sker noget med magnesiumoxiden når syreblandingen tilsættes?
så vidt jeg kan læse (http://www.formel.dk/kemi/tabeller/uorg ... delser.htm) er magnesiumoxid meget tungtopløseligt i vand.
20 kodimagnyler indeholder 20 * 150 mg = 3 g. magnesiumoxid.
hvis man fx. vil opløse 20 kodimagnyler benyttes der 60 ml. vand.
60 ml. koldt vand kan ifølge førnævnte side indeholde 0,00036 g magnesiumoxid (0,0006 g/100ml * 0,60), hvis resten udfældes er der jo ikke noget problem. så det bliver vel omdannet til noget opløseligt? men hvad?
jeg har på udenlandske sider læst om, at man kan bruge denne sides metoden, hvorefter opløsningen gøres basisk (danner freebase krystaller) og derefter rense det med en upolær væske, som sidenhen fordampes væk. det lader dog ikke til da har magnesiumproblematikken på de pågældende sider, så det ville være godt at vide hvad man reelt har i blandingen før man forsøger at rense det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 apr 2009 22:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
bobbyduke skrev:
jeg har fulgt lidt med på kodeinsnakken, og er (som så mange andre) interesseret i hvordan man slipper af med magnesiumoxiden.
er der en kemi-kyndig der kan fortælle mig, om der sker noget med magnesiumoxiden når syreblandingen tilsættes?
så vidt jeg kan læse (http://www.formel.dk/kemi/tabeller/uorg ... delser.htm) er magnesiumoxid meget tungtopløseligt i vand.
20 kodimagnyler indeholder 20 * 150 mg = 3 g. magnesiumoxid.
hvis man fx. vil opløse 20 kodimagnyler benyttes der 60 ml. vand.
60 ml. koldt vand kan ifølge førnævnte side indeholde 0,00036 g magnesiumoxid (0,0006 g/100ml * 0,60), hvis resten udfældes er der jo ikke noget problem. så det bliver vel omdannet til noget opløseligt? men hvad?
jeg har på udenlandske sider læst om, at man kan bruge denne sides metoden, hvorefter opløsningen gøres basisk (danner freebase krystaller) og derefter rense det med en upolær væske, som sidenhen fordampes væk. det lader dog ikke til da har magnesiumproblematikken på de pågældende sider, så det ville være godt at vide hvad man reelt har i blandingen før man forsøger at rense det.


Det står i det første indlæg i denne tråd. Det er en simpel syre/base-reaktion med acetylsalicylsyren.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 apr 2009 16:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 apr 2009 19:58
Indlæg: 28
men hvis alt magnesiumoxid reagerer med asaen og danner et vandopløseligt salt, som ødelægges af citronsyren og udfældes, så ville man stå med ren codein og uden dårlig mave.
det lader dog til ikke at være tilfældet.
selvom tippet om "husk" er ganske glimrende, vil jeg hellere bestræbe mig på at rense stoffet helt. mangler bare at vide hvilke restprodukter der er tale om.
men hvis jeg følger guiden og derefter gør væsken basisk med NaOH og iblander rensebenzin (eller kloroform), tager det øverste lag og inddamper det, er jeg så endt på ren codein freebase?
vil syrerester og base (som er polære, så det burde de ikke) og og evt. magnesiumoxid blive opløst i rensebenzinen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 apr 2009 16:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
bobbyduke skrev:
men hvis alt magnesiumoxid reagerer med asaen og danner et vandopløseligt salt, som ødelægges af citronsyren og udfældes, så ville man stå med ren codein og uden dårlig mave.
det lader dog til ikke at være tilfældet.
selvom tippet om "husk" er ganske glimrende, vil jeg hellere bestræbe mig på at rense stoffet helt. mangler bare at vide hvilke restprodukter der er tale om.


Jeg må sige at dit ambitionsniveau er ret højt i forhold til din viden om kemi. Du vil udvikle en ekstraktionsmetode, men kan ikke selv regne ud hvilke stoffer der er tilstede i opløsningen? Dette er ikke ment nedladende eller som kritik, men som en opfordring til at fortsætte studierne lidt endnu inden du begynder at lave forsøg med metoder du selv har udviklet.

Det er sådan at en syre kan uddrive en svagere syre fra sit salt. Det betyder at når man har et opløst salt af en syre, eksempelvis magnesium-acetylsalicylat, og tilsætter en stærkere syre, fx. citronsyre, så vil citronsyrens H[sup]+[/sup]-ion tvinges over på salicylat-ionen, og dermed vil ASA udfælde, da det er tungtopløseligt. Tilbage i opløsningen findes så Mg[sup]++[/sup]-ioner og citrat-ioner(citrat er citronsyre uden H[sup]+[/sup]).

bobbyduke skrev:
men hvis jeg følger guiden og derefter gør væsken basisk med NaOH og iblander rensebenzin (eller kloroform), tager det øverste lag og inddamper det, er jeg så endt på ren codein freebase?
vil syrerester og base (som er polære, så det burde de ikke) og og evt. magnesiumoxid blive opløst i rensebenzinen?


Dit svar står på foregående side. Jeg citerer:

Ionium skrev:
Spiffeh: Umiddelbart vil jeg tro at så snart man har en basisk opløsning vil kodeinen også fælde ud som base.

Mit forslag ville være at basificere opløsningen med NaOH, filtrere, og derefter ekstrahere på bundfaldet med diethylether eller IPA, som derefter kan inddampes. Det skulle gerne give kodein på baseform, klar til indtagelse uden at man behøver at frygte den efterhånden berygtede racermave. Til gengæld er det noget mere besværligt end hvis man blot drikker væsken med Mg og citronsyre.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2009 22:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2004 05:25
Indlæg: 90
Ku være jeg snart skulle lave en grundig opdatering af den indledende post, så svarene på de mest stillede spørgsmål står der... men det bliver altså ikke i dag. :P

_________________
http://dansk-russisk-forum.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2009 00:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2004 05:25
Indlæg: 90
Ionium skrev:
Ku være jeg snart skulle lave en grundig opdatering af den indledende post, så svarene på de mest stillede spørgsmål står der... men det bliver altså ikke i dag. :P


Nu fik jeg lige ændret fremgangsmåden til kun at omfatte de stoppende kodimagnyler. Andre ændringer kommer senere... gider nogen evt. lave en opsummering over hvad der spørges om i løbet af tråden? Så skriver jeg det ind med det samme... ellers kan der godt gå lidt tid.

_________________
http://dansk-russisk-forum.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2009 01:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008 20:41
Indlæg: 255
Geografisk sted: Kbh
Ionium skrev:
Spiffeh: Umiddelbart vil jeg tro at så snart man har en basisk opløsning vil kodeinen også fælde ud som base.

Mit forslag ville være at basificere opløsningen med NaOH, filtrere, og derefter ekstrahere på bundfaldet med diethylether eller IPA, som derefter kan inddampes. Det skulle gerne give kodein på baseform, klar til indtagelse uden at man behøver at frygte den efterhånden berygtede racermave. Til gengæld er det noget mere besværligt end hvis man blot drikker væsken med Mg og citronsyre.


Er der nogle der har afprøvet dette? For så vil jeg meget gerne høre om det! :)

Men siden det er på baseform, vil det så være muligt at insufflere det?

_________________
"The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity"

- Abraham Lincoln


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2009 15:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 20:25
Indlæg: 212
Geografisk sted: nordsjælland
Euforiseret skrev:
Men siden det er på baseform, vil det så være muligt at insufflere det?


Nej..

Citat:
Q) How is Codeine used?

A) Codeine can be administered orally (PO), subcutaneously (SC), intramuscularly (IM) and rectally (PR). Codeine cannot be safely administered by an intravenous (IV) injection as it may result in pulmonary oedema, facial swelling, dangerous release of histamines, and various cardiovascular effects. It cannot be administered intranasally (snorting). Codeine free base can be smoked on the aluminum foil ("chasing the dragon") similarly to smoking heroin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2009 16:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008 20:41
Indlæg: 255
Geografisk sted: Kbh
twisted skrev:
Euforiseret skrev:
Men siden det er på baseform, vil det så være muligt at insufflere det?


Nej..

Citat:
Q) How is Codeine used?

A) Codeine can be administered orally (PO), subcutaneously (SC), intramuscularly (IM) and rectally (PR). Codeine cannot be safely administered by an intravenous (IV) injection as it may result in pulmonary oedema, facial swelling, dangerous release of histamines, and various cardiovascular effects. It cannot be administered intranasally (snorting). Codeine free base can be smoked on the aluminum foil ("chasing the dragon") similarly to smoking heroin.


Det forstår jeg ikke helt..
Kodein bliver da nedbrudt ved høje temperaturer. Allerede ved 50 grader!

_________________
"The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity"

- Abraham Lincoln


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2009 13:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 20:25
Indlæg: 212
Geografisk sted: nordsjælland
Freebasen kan godt ryges..

men hvorfor ikke bare æde pillerne/drikke opløsningen? 8)

Citat:
Here's how I smoke them.

I open my mouth, inhale them (into my stomach), and follow them with some water or maybe a Rockstar. They are gone so fast they leave a trail of smoke from the pill bottle to my mouth.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jun 2009 01:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2004 19:24
Indlæg: 542
Geografisk sted: Dania
jeg kan i hvert fald sige god for de dersens "HUSK" frøskaller, men man skal dog æde RIGELIGT af det før det virker ved den ekstreme racermave mg'en giver. det kan være lidt klamt at drikke i væske så plejer at iblande det yoghurt, så er det meget nemmere at indtage..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jun 2009 16:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008 20:41
Indlæg: 255
Geografisk sted: Kbh
twisted skrev:
Freebasen kan godt ryges..

men hvorfor ikke bare æde pillerne/drikke opløsningen? 8)

Citat:
Here's how I smoke them.

I open my mouth, inhale them (into my stomach), and follow them with some water or maybe a Rockstar. They are gone so fast they leave a trail of smoke from the pill bottle to my mouth.



Jeg får sådan lidt lortemave af det.. Så det ville være fedt hvis jeg bare kunne æde en kapsel med lidt kodein pulver i :P

_________________
"The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity"

- Abraham Lincoln


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jun 2009 19:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 20:25
Indlæg: 212
Geografisk sted: nordsjælland
har du prøvet pillerne med 70 mg magnesiumoxid? :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2009 16:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2004 19:24
Indlæg: 542
Geografisk sted: Dania
eksisterer de stadig i håndkøb?


Senest rettet af Armaghettó 16 jul 2009 13:49, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2009 12:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 20:25
Indlæg: 212
Geografisk sted: nordsjælland
@ Armaghetto:
ja de findes stadig:)

og den der rettelse tror jeg ikke er nødvendig 8)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2009 13:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008 20:41
Indlæg: 255
Geografisk sted: Kbh
twisted skrev:
har du prøvet pillerne med 70 mg magnesiumoxid? :D


Ja det er altid dem jeg bruger når jeg engang imellem laver det!
Men jeg tror simpelthen det er den citronsyre, det er vel for surt for maven?

Ved godt at maven selv producerer mavesyre(saltsyre?)
Men den er vel stadig ikke beregnet til så store mængder citronsyre..

En af mine venner fik også voldsomme mavesmerter efter at ha drukket ekstrakt af hvad der svarer til ca. 25 g citronsyre

_________________
"The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity"

- Abraham Lincoln


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2009 16:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 20:25
Indlæg: 212
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg må så til gengæld indrømme at nogle gange lige efter at jeg har drukket ekstraktet får lidt ondt i maven. Men om det er fordi jeg plejer at tage det på tom mave ved jeg ikke 8)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2009 16:30 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
Euforiseret skrev:
twisted skrev:
Freebasen kan godt ryges..

men hvorfor ikke bare æde pillerne/drikke opløsningen? 8)

Citat:
Here's how I smoke them.

I open my mouth, inhale them (into my stomach), and follow them with some water or maybe a Rockstar. They are gone so fast they leave a trail of smoke from the pill bottle to my mouth.



Jeg får sådan lidt lortemave af det.. Så det ville være fedt hvis jeg bare kunne æde en kapsel med lidt kodein pulver i :P


Det er sandt, men hvis du prøver at reducere væsken med Kodein og magnesium i vil du opdage at det vil kræve en fandens masse kapsler da der er virkeligt meget magnesiumoxid og det fylder godt!

Jeg syntes faktisk i alle sammen skulle prøve det for at se hvad i udsætter jeres tarmsystem for :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2009 16:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 maj 2009 16:19
Indlæg: 34
Lyder fristende, ku' godt være at man lige skulle prøve det. Kan man bruge alm. citronsaft, eller skal man bruge syre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2009 16:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 dec 2006 16:38
Indlæg: 1440
Geografisk sted: !!!
vås


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 430 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team