Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 11:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Ama'r
Der var engang en tråd om hjemmebrænding her på sitet, hvor der bl.a. var et link til en side, hvor der blev gennemgået en ret simpel måde til at fordampe spritten, istedet for at destillere den. Man skulle bruge nogle store spande, en falsk bund og en akvarievarmer (lige ud af Olsen Banden).

Enten er tråden væk, min hukommelse hullet eller min søge-fu virkelig ringe, men jeg kan sgu ikke finde det nu.

Er der nogen der kan hjælpe?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Hvorfor vil du gerne fordampe ethanolen fra din væske?

Du skal bare sætte det over komfuret i en gryde, men lad dog være med at gør det, det var dog det dummeste jeg har hørt :) - alkoholfri hjemmebrændt vin er jo ikke fedt.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Du hentyder til et tidligere topic om "plastbrænderen" og hvis jeg ikke tager helt fejl, er det denne side du savner

http://www.amazingstill.com/dk/delene.html

Jeg har også uploadet en .pdf om dette monstrum

http://www.filefactory.com/file/92760e/

Citat:
Der var engang en tråd om hjemmebrænding her på sitet, hvor der bl.a. var et link til en side, hvor der blev gennemgået en ret simpel måde til at fordampe spritten, istedet for at destillere den.

Når du destillerer sprit fra vand, fordamper du sådan set altid spritten. Den skal sublimere til en gas, før den igen kan fortættes til en væske.
Jeg tror du mener, at det ovennævnte apparat ikke destillerer ved en temperatur omkring de 78°C og dermed ikke får ethanolen i kog, men i stedet anvender en akavarielampe, der kun varmer mesken op til 40-50°C.

Happy moonshinin' 8)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
EFter at have læst nashets indlæg kan jeg forstå du vil lave ren sprit, det kan jeg godt se meningen med - men din mund bliver ikke så glad for det :).

Titel:
Junior medlem

Nahs: Præcis det link! Danke.

Nu skal der fandme laves hooch.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Hvis jeg nu kun er interesseret i den cO2 en Vinballon med mæsk i, kan frembringe, hvilken slags gær er så bedst til at producere mest co2 over flest dage?

Titel:
Junior medlem

Når der bliver produceret 1 mol alkohol bliver der også prdouceret 1 mol CO2, i samme tempo. Hvorfor du vil få produceret mest CO2 med en gær, der er alkoholtolerant f.eks. http://www.vinolhobby.dk Vælg menupunktet "Vingær, ølgær og turbo gær". Af de gærtyper de har, burde "Pot Distillers" og "Turbo Pure 48t" producere mest CO2.

Men ville det ikke være nemmere bare at købe nogle CO2 patroner?
http://www.bikebuster.dk/shop/nf_info.cfm/varenr/400008
http://www.bikebuster.dk/shop/nf_info.cfm/varenr/400009

Edit: Rettede link + omformulering.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
jeg har selv destileret meget med netop den metode:)
det virker i hvert fald efter hensigten.
men smager ikke for godt. men det har jeg nu ik haft så meget fokus på.
det kan altså også laves så det kommer til at være drikkeligt for normale mennesker, men det var jeg jo ik interesseret i dengang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
thujon skrev:
jeg har selv destileret meget med netop den metode:)
det virker i hvert fald efter hensigten.
men smager ikke for godt. men det har jeg nu ik haft så meget fokus på.
det kan altså også laves så det kommer til at være drikkeligt for normale mennesker, men det var jeg jo ik interesseret i dengang.

Spritten bør renses med aktivt kul, da dette skulle fjerne de fleste urenheder. Det smager bedre og er sundere. Jeg har læst, at aktivt kul er så effektivt, at man med fordel også kan køre en flaske billig vodka igennem et aktivt kulfilter, og derved få en bedre smag. Det er ikke så dyrt i Matas.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
ja aktivt kul kan mn jo køre det igennem. Meen det er besværligt i forhold til hva' man får ud af det synes jeg.
det er jo sandt at der bliver dannet fuselolie når man destilerer, men der dannes langt mindre med denne metode der er nævnt da det er ved lavere temperatur end normalt. derudover kan man jo bruge det anbefalede specielle gær til formålet. så skulle der vidst være dannet minimalt lidt fusel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]