Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey y'all! Første post nogensinde, dejligt informativt forum!

Faldt over denne opskrift på en ekstraktion og fordampning af psilocybin:

http://deoxy.org/wiki/Mushrooms/Alkaloid_Extraction

Der er ikke noget decideret nyt i ekstraktionen, men idéen i at ryge psilocybinen lyder ganske tillokkende. Oplevelsen bliver heri beskrevet som at ryge DMT, men med lidt længere come-up. Ved ikke lige om det var en repost, så føl jer endelig berettigede til at rette mig.

Titel:
Flueknepper kongen

Jeg tror hellere du vil ryge psilocin, idet det er det aktive. Psilocybin er et ester af psilocin og fosforsyre, og er nægtet adgang til hjernen!

Man kan muligvis kløve esteren med saltsyre og få renere psilocin...

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Levose skrev:
Jeg tror hellere du vil ryge psilocin, idet det er det aktive. Psilocybin er et ester af psilocin og fosforsyre, og er nægtet adgang til hjernen!

Jeg er ret sikker på at psilocybin ganske hurtigt bliver spaltet til psilocin af enzymer i blodbanen. Forsøgene med intravenøs indgift af psilocybin lyder i hvert fald ikke ligefrem til at være placebooplevelser...

Titel:
Flueknepper kongen

Prometheus skrev:
Levose skrev:

Jeg er ret sikker på at psilocybin ganske hurtigt bliver spaltet til psilocin af enzymer i blodbanen. Forsøgene med intravenøs indgift af psilocybin lyder i hvert fald ikke ligefrem til at være placebooplevelser...

Det er muligt! Jeg ved ikke hvor udtrykt phosphatase-enzymer er i plasma sammenlignet med i leveren!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Den beskrevne ekstraktionametode er jo heller ikke særligt selektiv, så slutproduktet vil være en blanding af alle svampens alkaloider (psilocybin, psilocin, baeocystin). Lig Prom er jeg heller ikke i tvivl om at ekstraktet nok skal være aktivt. ;)

Titel:
Flueknepper kongen

Halifaxxx skrev:
Den beskrevne ekstraktionametode er jo heller ikke særligt selektiv, så slutproduktet vil være en blanding af alle svampens alkaloider (psilocybin, psilocin, baeocystin). Lig Prom er jeg heller ikke i tvivl om at ekstraktet nok skal være aktivt. ;)

Men hvis man er en fræk mis og kløver esteren får man jo mere psilocin fra starten af som ikke først skal bearbejdes af kroppens eget phosphatase :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Levose skrev:
Men hvis man er en fræk mis og kløver esteren får man jo mere psilocin fra starten af som ikke først skal bearbejdes af kroppens eget phosphatase :wink:

Idéen er god nok, men så vidt jeg ved at psilocin et noget mere skrøbeligt og termolabilt molekyle end psilocybin. Jeg ved ikke om det ligefrem er for skrøbeligt til at ryge nogenlunde effektivt. Det kommer vel også an på om man ønsker en DMT-lignende, meget kort intens oplevelse, eller om man hellere vil have oplevelsen strakt en smule mere ud. Jeg kunne forestille mig at defosforyleringen af psilocybin i kroppen kunne give en ret behagelig "slow release"-effekt, med knap så meget øjeblikkeligt punch som at ryge psilocin.
Post det endelig hvis nogen har erfaringer!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Det ser fint ud i teorien, men i virkeligheden er det omsonst. ALP-enzymer findes i stort set i hele kroppen og også i blodet (Jeg er desværre på job lige pt. men er det aktuelt skal jeg gerne fiske en reference med koncentrationer frem senere) Det er et ret almindeligt "all-round" enzym og uden at kende dets specifikke kinetik, tør jeg godt postulere at defosforyleringsprocessen i blodet uden problemer kan følge med metaboliseringenaf stoffet.

Rent praktisk ville det for lægmand desuden virke ufornuftigt at skulle opbevare det mindre stabile psilocin fremfor psilocybin. -Også hvis man fremstiller deres respektive salte

//Edit: Overhalet indenom af Prom

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
god ide at ødelægge phosphorsyreesteren, men ville man ikke gøre det med base og vand, under reflux?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jo, et reflux med en alkalisk base i vand, skulle nok gøre tricket.

Men eftersom 4-OH-substituerede tryptaminer er skrøbelige, ville rygning (opvarmning) af freebasen ikke hellere enten kløve OH-gruppen af til DMT, eller få det til at nedbrydes til sort snask inden man når at få røget særlig meget aktivt stof?

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
kan man overhovedet optage en phosphorsyreester gennem lungemenbraner?
hvis der er nogen der har noget data på disse funktioner vvil jeg blive vildt glad for et link el. ling.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]