Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: København
Jeg skal til i fifle lidt rundt med noget bark og dmt. Jeg har fundet mig en opskrift som virker ok. Opskrift kort sagt:

1 Smadr bark og kom det ned i syre.
2 Filtrer bark væk
3 defat (ved ikke hvad det hedder på dansk)
4 opløsning ned i base
5 Tilsæt upolært opløsningsmiddel
6 Fordamp opløsningsmiddel

Nu har jeg så læst at det ikke er nødvendigt at defatte hvis man bruger mimosa rodbark. Er det rigtigt ? Hvis ja, kan man så godt springe de første 3 pkt over og starte direkte med base?

På forhånd tak for svarene :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
http://www.erowid.org/chemicals/dmt/extraction_guide1/dmt_extraction_guide1.shtml

Titel:
Junior medlem

Citat:
STEP 6
Defatting: When using mimosa hostilis root-bark you may find this step unnecessary.

Jeg har lidt svært ved at forstå dit indlæg :/ , mener du at jeg så ikke behøver at defatte og bare kan starte ved trin 4?
Så leder vel egentlig efter erfaringer fra andre brugere. Hvor begynder I når i skal ekstrahere fra mimosa rodbark? :)

Edit: jeg vil selvfølgelig stadig filtrerer barken fra :)

Titel:
Medlem

Extraction of DMT from Mimosa hostilis :D

http://www.dmt.20m.com/

:D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
LSK skrev:
Extraction of DMT from Mimosa hostilis :D

http://www.dmt.20m.com/

:D

Fedt nok, mange tak siger jeg så. ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

A/B-ekstrakter af plantemateriale sviner som regelt af helvede til, og kræver ofte store mængder startmateriale.

Jeg foreslår følgende i stedet som nemt kan opskaleres, hvis i ønsker at bryde loven. Tryptamin kan substitueres med 5-MeO-Tryptamin, hvis man ønsker korresponderende dialkylering.

Men jeg vil ikke anbefale at i gør det, da det er meget kriminelt!

Citat:
DMT by reductive methylation of Tryptamine with 37% Formaldehyde and NaBH3CN in Methanol1

Tryptamine (1.12g, 7 mmol), Sodium Cyanoborohydride (0.88g, 14 mmol) and Glacial Acetic Acid (2ml, 35 mmol) was dissolved in 110ml Methanol at 0°C, and a solution of 37% Formaldehyde (1.4 mL, 18.5 mmol) in 15ml Methanol was added dropwise over 20 min, and the resulting solution was allowed to stir for 20 min at 0°C and 2.5h at room temp. The methanol was evaporated under reduced pressure, and 80ml 25% aqueous potassium carbonate was added and the solution extracted with 2x125ml EtOAc, the extracts washed with 2x40ml brine, dried over MgSO4and the solvent evaporated under reduced pressure to give an amber oil, which was purified by flash chromatography on 30g silica gel (using a gradient of EtOAc:MeOH) to give an oil, which was crystallized from boiling hexane to give N,N-Dimethyltryptamine as colorless waxy crystals, weighing 0.9g (69%).

Synthesis of DMT (and analogs) from Tryptamine

Titel:
Flueknepper kongen

Dextrose skrev:
A/B-ekstrakter af plantemateriale sviner som regelt af helvede til, og kræver ofte store mængder startmateriale.

Jeg foreslår følgende i stedet som nemt kan opskaleres, hvis i ønsker at bryde loven. Tryptamin kan substitueres med 5-MeO-Tryptamin, hvis man ønsker korresponderende dialkylering.

Men jeg vil ikke anbefale at i gør det, da det er meget kriminelt!

Citat:
DMT by reductive methylation of Tryptamine with 37% Formaldehyde and NaBH3CN in Methanol1

Tryptamine (1.12g, 7 mmol), Sodium Cyanoborohydride (0.88g, 14 mmol) and Glacial Acetic Acid (2ml, 35 mmol) was dissolved in 110ml Methanol at 0°C, and a solution of 37% Formaldehyde (1.4 mL, 18.5 mmol) in 15ml Methanol was added dropwise over 20 min, and the resulting solution was allowed to stir for 20 min at 0°C and 2.5h at room temp. The methanol was evaporated under reduced pressure, and 80ml 25% aqueous potassium carbonate was added and the solution extracted with 2x125ml EtOAc, the extracts washed with 2x40ml brine, dried over MgSO4and the solvent evaporated under reduced pressure to give an amber oil, which was purified by flash chromatography on 30g silica gel (using a gradient of EtOAc:MeOH) to give an oil, which was crystallized from boiling hexane to give N,N-Dimethyltryptamine as colorless waxy crystals, weighing 0.9g (69%).

Synthesis of DMT (and analogs) from Tryptamine

Du glemmer, det er nemmere at få fat i det pågældende plantemateriale, end det er at få fat i tryptamin, magnesiumsulfat, natriumcyanoborohydrid og formaldehyd.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Levose skrev:
Du glemmer, det er nemmere at få fat i det pågældende plantemateriale, end det er at få fat i tryptamin, magnesiumsulfat, natriumcyanoborohydrid og formaldehyd.

Ja, hvis man ikke lige ved hvor man skal lede... ;) :google:

Det er gængse kemikalier der bliver brugt til en hel del, dog ville det nok være pænt stupidt at bestille tingene samlet. :roll:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
MEN hvis du ikke har styr på organiske synteser selv om denne er rimelig simpel så hold dig langt væk. NaCNBH4 er forresten også giftigt, og reduktionen frigiver cyanid!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

storken skrev:
NaCNBH4 er forresten også giftigt, og reduktionen frigiver cyanid!

NaCNBH[sub]3[/sub] frigiver så vidt jeg ved ikke HCN ved brug i reduktiv aminering.

Men jeg vil da lige følge op på det igen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Nu kan en reduktiv aminering/alkylering også laves med andre reduktionsmidler end NaBH3CN. Fx. H2/cat, Zinc/HCl og NaBH4. Jeg mener heller ikke der bliver frigivet HCN da det jo er under basiske forhold, men hvis man er ubetænksom og fx prøver at udkrystallisere med syre uden at oprense eller lignende er man fucked.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
Dextose>> nu er HCN jo heller ikke cyanid, men hydrogencyanid.. :wink: hydrogencyanid dannes som jim fear siger med syre hvorved man får protoneret cyanidionen.. men cyanid i sig selv er også utrolig giftig da det er god ligand, og derfor danner komplekser med rigtig mange ioner. cyanid binder sig især irrevasibelt til jern og kobberionerne i cytochrom oxidase (kompleks 4) i respirationskæden, hvor det forhindre reduktionen af oxygen, ogdet dør man sgu af

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]