Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 11:56


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 okt 2009 21:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 okt 2009 13:07
Indlæg: 15
Geografisk sted: på landet !
hey herinde !:)

jeg kunne godt bruge lidt af jeres expertise mht methanol til extraktion af psilocybin.

har læst lidt frem og tilbage og det skulle nemlig være okay..

spørgsmålet er så hvad er methanol i daglig tale, og kan det købes i dagligvarerforretninger og vil ethanol i form af

husholdningssprit evt fungere ? eller måske isopropylalcohol ?

håber der er noget hjælp derude hurtigt :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2009 22:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
http://da.wikipedia.org/wiki/Methanol

Undskyld, men kan ikke lade være med at spørge om du har skrevet methanol så meget som en enkelt gang på google og trykket Enter?

Citat:
Methanol, also known as methyl alcohol, wood alcohol, wood naphtha or wood spirits, is a chemical with formula CH3OH (often abbreviated MeOH). .


Det ikke engang fordi at man skal trykke på et link for at få denne oplysning. Men det kaldes træsprit.. om det virker har jeg ingen idé om. Hvorfor spiser du ikke bare dine svampe istedet for at lave en ekstration?
Ikke for at lyde højrøvet, men hvis du ikke kan kende methanol sådan uden at spørge eller bruge google så tvivler jeg virkelig også stærk på at du har evnerne til at lave en ekstration.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2009 23:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jan 2006 01:53
Indlæg: 1378
Geografisk sted: Helt væk
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=10&t=23161&p=296522#p296522
Tanken er sjov nok, men kan ikke se noget praktisk i at isolere det.
Det er desuden ret så hygroskopisk, så det bliver svært at opbevare og ret hurtigt små uhåndterligt :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2009 00:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 okt 2009 13:07
Indlæg: 15
Geografisk sted: på landet !
hehe jeg sad måske og kogte lidt da jeg lavede indlægget.:)
jeg undskylder
jeg har søgt og ved godt det blir kaldt træsprit + en masse andet men finder ikke rigtig nogle steder hvor der står methyl til salg desværre.:(
Et spørgsmål, efterlader denatureret sprit og isopropyl nogle skadelige produktor af betydning efter en fuld afdampning ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2009 00:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 okt 2009 13:07
Indlæg: 15
Geografisk sted: på landet !
hva det praktiske angår skulle det være bedre mod maven :)
er lige ved at være færdig med et lille experiment jeg startede tidligere idag..
har brugt denatureret sprit og mange timer.. men ved ik helt om det ender med at være giftigt ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2009 13:45 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Tror generelt, det er en dårlig ide at bruge denatureret sprit. Kan godt være, der ikke sker noget ved det, men jeg ville bruge finsprit i stedet. Det man kan købe er til menneskelig indtagelse + det ikke har denaturerings midler i.

I øvrigt kan jeg ikke forstå, hvorfor man bruger methanol til denne ekstraktion. Vand burde da være udmærket? Så vidt jeg forstår er psilocybin fuldt opløseligt i vand.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2009 14:15 
Offline
Wiki Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2000 02:01
Indlæg: 1890
Geografisk sted: Vest for Roskilde
Denatureret sprit er intet problem, bare det fordamper helt. Finsprit er kun en god ide hvis man påtænker at indtage ekstraktet uden at inddampe, ellers er det spild af penge.

Jeg har selv prøvet at lave et ekstrakt af philosphers stones med husholdningssprit. Resultatet blev ikke særligt godt, noget brunt snask hvor hvad der skulle svare til en lav dosis ikke gav nogen virkning. Har det stadigt stående opløst i vodka, tror aldrig jeg får det prøvet igen.

Her er en guide hvor det lykkes at ekstrahere hvide krystaller, der faktisk kan ryges(!).
http://deoxy.org/wiki/Mushrooms/Alkaloid_Extraction

Der er både en vejledning med ethanol og methanol.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2009 21:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 okt 2009 13:07
Indlæg: 15
Geografisk sted: på landet !
okay så tør jeg godt prøve det jeg har fået kæmpet mig frem til :) men vil nok anskaffe noget finsprit snart..
det lykkes mig rent faktisk at få et acceptabelt lag af krystaller til at bundfalde ved nedkøling, hældte næsten alt spritten af og inddampede det sidste væk MEN så smeltede krystallerne lynhurtigt til en slags lys karamel.. jeg skrabede det af og pakkede det lufttæt beholder og så på hoved i fryseren :) det gør sjovt på spidsen af tungen..

Hvad angår vand ved jeg ikke om man kan krystalisere psiloen ud af det ? men the virker jo fint, har også læst om indampning af det til lille koncentration, kan blandes med honning og gemmes til en lille opkvikker..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team