Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 203 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 24 jun 2009 12:20 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Dextrose skrev:
:stupid:


Hvordan skal denne kommentar kunne implementeres i en succesfuld hydrolyse uden at kunne aflæse dit tankemønster? :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2009 03:25 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Hvorfor skal sådan en simpel hydrolyse have så mange posts? :hm:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2009 12:56 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Dextrose skrev:
Hvorfor skal sådan en simpel hydrolyse have så mange posts? :hm:


Fordi fjolser som os ikke kan holde vores kæft :rocking:
En kritisk moderator rydder vel også op i bunken på et tidspunkt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 dec 2009 14:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 feb 2009 14:59
Indlæg: 1
Er GBL til og købe i danmark nogen steder, ellers skal man over grænsen??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 dec 2009 15:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 dec 2006 16:38
Indlæg: 1440
Geografisk sted: !!!
4100Bubber skrev:
Er GBL til og købe i danmark nogen steder, ellers skal man over grænsen??


GBL har været ulovligt siden 2003 - Hvorvidt det kan skaffes i DK? sikket, dog ikke ad lovlige veje. (uden tilladelser)

Meeen psy er ikke til anskaffelse af rusmidler. Så spørg et andet sted.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2010 20:03 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 feb 2010 22:26
Indlæg: 8
Geografisk sted: Some where - down in the south, feeling like a cowboy.. :)
Tak for opskriften, den er jo lige at gå til. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2010 18:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 mar 2010 15:12
Indlæg: 1
Hej Allesammen.

Fed tråd, det er jo hjemmekogekunst af højeste kaliber :D
Jeg ville dog lige høre om nogen havde en god/nem metode til at verificere det færdige resultat?
Eller er ph-testen tilstrækkeligt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2010 19:03 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
pH testen kan kun fortælle dig, om der er overskydende base (natriumhydroxid). Den anden mulighed er, at der er overskud af GBL i. Men overskydende GBL i mindre mængder er nu ikke det værste, man ku tænke sig. For at få det bedste produkt skal du, når du tilsætter det sidste GBL, måle pH flere gange, så det lige netop går fra basisk til neutral ved tilsætning af få dråber GBL. Så er du sikret et forholdsvist rent produkt.

For at finde ud af, om der er alt muligt andet lort i (pga urent GBL), skal du nok køre GC/MS eller lign. (det er nok langt de færreste, der har sådan noget udstyr i deres køkken :P)

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2010 17:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2007 02:10
Indlæg: 327
Geografisk sted: Ønskeøen
Du skal dog vide at den perfekte blanding (NaOH og GBL i forholdet 1:1) er svagt basisk, da du vil ende op med NaGHB som reagerer basisk i vanding opløsning. Hvor basisk opløsningen bliver afhænger af koncentrationen - Bare lige for at gøre forvirringen total :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2010 19:51 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 jul 2009 02:48
Indlæg: 16
Geografisk sted: Malmø
Et par spørgsmål:

1) er Matas' NaOH virkelig ren nok, eller ville det HELT optimale være at bruge analyse rent NaOH ?

2) er der nogen der har erfaringer med at i stedet bruge KOH, jfr. betragtningen på http://ghb.0catch.com/ :
"It is my opinion that KGHB is preferable to NaGHB, as the average persons contains an excess of sodium and a deficiency of potassium."

3) det kunne være spændende at høre jeres mening om fremgangsmåden på http://ghb.0catch.com/synthesis.html

4) ville det ikke være oplagt at bruge en magnetomrører med varme til mix og refluks ?

På forhånd mange tak, fra et indtil nu meget stille medlem ;=)

_________________
Say (K)no(w) to Drugs.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2010 22:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2004 19:24
Indlæg: 542
Geografisk sted: Dania
Til Don Marco:

Ja matas NaOH er superfint til formålet -det er meget rent.

2. Jeg har ingen erfaring der desværre, og de fleste GHB junkier er ligeglade med om det er lavet KOH eller NaOH, så nok derfor den lille interesse.

3. Brug hydrolysen her på siden, den er meget gennetestet og er sikker at bruge.

4. det spørgsmål må en anden kemiklog gut tage sig af :)

Husk alt det jeg siger er ment på en måde så du/i ikke skal tage skade af stofferne eller proceduren til at lave dem--- Mikkel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2010 23:58 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
2: Hvis du spiser sundt og varieret, og ellers har et ret moderat forbrug af GHB, behøver du ikke gøre dig besværet med at skaffe KOH i stedet for NaOH. Tror vedkommende refererer til, at mange mennesker, især amerikanere, indtager for meget natrium i deres kost i forvejen. Navnlig pga. fastfood som burgere og pommes frites. Hvis du tager forbi McDonalds mange gange på en uge burde du nok skaffe KOH i stedet :)

4: Magnetomrører i rundbundet kolbe med varmekappe og reflux ville være at foretrække. Grunden til andet er beskrevet i fremgangsmetoden herinde må skyldes de færreste har sådan noget i deres køkken.

Ville selv foretrække noget i den stil her, med spiralsvaler i toppen og tildrypningstragt i siden, så man ligeså stille ku tilsætte GBL:
Billede

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2010 22:40 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 feb 2010 22:26
Indlæg: 8
Geografisk sted: Some where - down in the south, feeling like a cowboy.. :)
Hejsa.. http://psychedelia.dk/forum/posting.ph ... 67b3de7bf#

Nu har jeg et par steder hørt at man brugte vodka i forbindelse med fremstilling af Ghb. I min verden virker det helt forkert og jeg kunne egentligt godt tænke mig at høre om der var andre derude, der måske havde hørt det samme?? Endnu bedre ville være, hvis der var en der kunne helt specifikt fortælle mig hvorfor eller hvorfor ikke. http://psychedelia.dk/forum/posting.ph ... 67b3de7bf#


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2010 20:00 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2004 12:28
Indlæg: 866
Geografisk sted: KBH
Man kunne teoretisk set godt bruge vodka hvis man ville lave pulver af sit ghb selvom renere alkohol ville være bedre.. men jeg ser nu slet ingen grund til at bruge alkohol til fremstilling af ghb og da slet ikke vodka det skal hældes ned i rigelig mængde bare ikke i ghben(hr eller sammen med ghb)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2010 19:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 dec 2010 19:01
Indlæg: 12
Haremis skrev:
Du skal dog vide at den perfekte blanding (NaOH og GBL i forholdet 1:1) er svagt basisk, da du vil ende op med NaGHB som reagerer basisk i vanding opløsning. Hvor basisk opløsningen bliver afhænger af koncentrationen - Bare lige for at gøre forvirringen total :lol:

Hvorfor reagerer NaGHB basisk i vandig opløsning? Deler den vandet i to??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 dec 2010 19:58 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
GHB ionen er svagt basisk. Protoneret GHB er en svag syre. Når alt GHB i opløsningen er deprotoneret vil den være svagt basisk.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2010 19:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jul 2007 20:30
Indlæg: 224
Geografisk sted: ..
Nogen der kan komme med et bud på hvor stærk denne opløsning bliver i forhold til hvad der kan købes på det sorte marked? Ved godt at det selvfølgelig varierer, men der må være nogen der har lidt erfaring med hvad der normalt forhandles.. Jeg har taget ghb ved flere lejligheder, men har altid købt det som en færdigblandet væske og ved derfor overhovedet ikke hvor mange g der skal til ..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 dec 2010 09:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 dec 2010 19:01
Indlæg: 12
Imp skrev:
GHB ionen er svagt basisk. Protoneret GHB er en svag syre. Når alt GHB i opløsningen er deprotoneret vil den være svagt basisk.

Tak, det vil jeg prøve at finde ud af lidt mere omkring.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2011 19:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 mar 2011 19:01
Indlæg: 2
Jeg er nødt til lige at høre om det vil være frygteligt at bruge en almindelig gryde til induktionskomfur, da jeg ikke rigtigt har mulighed for at fremskaffe mig et kæmpe reagensglas. Det er ikke en teflongryde!..

Tak for hjælpen :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2011 14:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
sejhed skrev:
Jeg er nødt til lige at høre om det vil være frygteligt at bruge en almindelig gryde til induktionskomfur, da jeg ikke rigtigt har mulighed for at fremskaffe mig et kæmpe reagensglas. Det er ikke en teflongryde!..

Tak for hjælpen :)


Du vil få nogle metalioner i dit produkt, da metallet vil reagere med NaOH'en. Jeg anbefaler en skål eller kande i varmebestandigt glas, f.eks. kanden fra en stempelkaffekande eller lignende.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 203 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team