Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:37


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 nov 2012 15:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 feb 2012 19:23
Indlæg: 319
Hey psy, jeg sidder her og skal opløse olie i vand (og nej, det er ikke cannabisolie), til at skoleprojekt. Så vidt jeg har forstået skal jeg bruge en alkohol, men skal det være en speciel alkohol, og vil vandet have en euroforiserende virkning/være giftigt, grundet alkoholen? Da min lærer er fraværende, tænkte jeg at jeg ville spørge nogle andre eksperter.

Hvis det gør nogen forskel, er det lavendelolie jeg har fat i her.
:tnx:

_________________
There's a time and place for everything. - prof. Oak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2012 16:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2010 18:35
Indlæg: 379
Jeg går ud fra at I skal anvende methanol, hvilket ikke har nogle rekreative effekter. Ergo, drik det IKKE, da det er giftigt.
Methanol er let opløseligt i vand, og olien kan, mig bekendt, opløses i methanol, så det er vel et spørgsmål om først at opløse i methanol, dernæst opløse dette i vandet.

_________________
"Men hvorfor er det du så absolut vil spise MDMA på en nutellamad?"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2012 16:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 feb 2012 19:23
Indlæg: 319
Lad mig lige uddybe det i methanol's tilfælde: Vil den stadig have sin giftige effekt, efter olien er opløst i vandet? Vi skal bruge det til at lave en spray, så hvis den givne mængde methanol stadig har sin giftige effekt, er det jo ikke særlig optimalt.
Altså, vil vi få en væske med olie + vand + methanol, eller ændrer methanol sig, efter den hele er opløst?

_________________
There's a time and place for everything. - prof. Oak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2012 16:41 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
I vil få en væske som indeholder olie, vand og methanol, men methanolen vil meget hurtigt fordampe når den bliver sprayet på, så jeg tror ikke det vil være skadeligt. Mange kosmetikprodukter indeholder alkohol, jeg ved bare ikke om der specifikt er tale om methanol.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2012 18:12 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Jeg har aldrig set kosmetikprodukter, der indeholder methanol. Det skyldes nok, at det er ret flygtigt og ret giftigt. Jeg ville bruge glycerol eller propylen glycol. Det er ugiftige alkoholer, som blir brugt i mange kosmetikprodukter og medicin som emulgator (dvs. til at blande en upolær og en polær fase).

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2012 19:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Jeg har hørt at man kan finde propylen glycol på apoteket/matas - en mod må lige slette min besked hvis den er et brud gå reglerne (er usikker pga. emnet og formålet ikke er narko relateret). :)

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2012 19:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 feb 2012 19:23
Indlæg: 319
Jeg ville bruge glycerol eller propylen glycol. Det er ugiftige alkoholer, som blir brugt i mange kosmetikprodukter og medicin som emulgator (dvs. til at blande en upolær og en polær fase).

Mange tak! :tnx:

Jeg tjekker lige nogle apoteker/matas, hvis ikke mit gymnasie har det til at stå i et skab.

_________________
There's a time and place for everything. - prof. Oak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2012 20:33 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Glycerol kan du finde i de fleste supermarkeder. Glycerol = glycerin. Propylen glycol kan man få på apoteket i human grade. Jeg tror ikke glycerol fra supermarkedet er human grade. Anyway så er propylen glycol nok bedst til formålet.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2012 03:27 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 20 maj 2002 01:01
Indlæg: 1410
Geografisk sted: Wiggie
Det vil nærmest sikkert være til at finde propylen glycol på din skole - og det vil sikkert være godt egnet til at hjælpe opløsningen af din olie i vand.
Hvilken form for spray skal i lave? en tryksat dåse eller en pumpe-spray?
Drivmidlet i en tryksat spray vil have indflydelde på opløsligheden af alkohol+olie i vandet, så der vil formodenlig skulle eksperimenteres lidt.

Til en spray af pumpe-modellen kan opløsningen måske blive for tyk, og du skal lede efter en anden alkohol, eller en tilsætning - måske ethanol.

TATP


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team