Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Sagen er den at en kammerat havde noget vådt amfetamin, som han besluttede sig for at tørre i ovnen. Han satte temperaturen i ovnen til ~110-120 grader, hvorfor amfetaminen brændte sig fast på den tallerken han havde det på. Er amf'en nu ubrugelig eller kan det stadig bruges? Ved hvilket temperaturer begynder det at miste potens?

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Umiddelbart vil jeg mene i skal smide jeres hjemmebagte amf ud :) tror desværre ikke det er godt mere!

Fremgangsmåde til at tørre jeres på:

1: Hak det ud i mindre klumper - lad det ligge et par minutter.
2: hak det ud i endnu mindre klumper - lad det ligge et par minutter
3: Gentag processen indtil ønsket resultat er opnået
4: I Næsen med det! (med fordel kan der benyttes en seddel, eller sugerør til at hjælpe det op)

:D undskyld - men haha har aldrig hørt en stoppe det i ovnen på over 100 grader for at tørre det!

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
hvis man af en eller anden grund ikke gider vente på at det tørrer ved stue temp. kan man godt benytte en ovn, men 60-70c° burde være nok - så kan man også røre ved det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Når jeg er stødt på amfetamin, der er så vådt, det skal tørres, har jeg et simpelt trick. Fordel det hele på en tallerken. Sæt tallerkenen ind i ovnen ved 50-60 grader celsius og hold godt øje med det. Tjek til det flere gange, og mærk substansen med et redskab eller dine fingre. Til sidst skulle du gerne stå med et tørt produkt. Det er min erfaring med vådt amfetamin.

Junior medlem

ampbhetamine sulfate (speed) smelter ved 300c :lol:

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Flot. Nu spurgte manden jo heller ikke hvilket smeltepunkt amfetaminsulfat har :roll:

Tråden er flere måneder gammel, det er god skik at se efter, hvor gammel tråden er - især hvis man ikke har noget konstruktivt at tilføje tråden

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Frugthat skrev:
Flot. Nu spurgte manden jo heller ikke hvilket smeltepunkt amfetaminsulfat har :roll:

Tråden er flere måneder gammel, det er god skik at se efter, hvor gammel tråden er - især hvis man ikke har noget konstruktivt at tilføje tråden

svarede du da på hvilken temeperatur amfetamin mister sin potens :sucks:

Junior medlem

Man kan som sådan ikke påstå at det vil miste sin potens...

En række kendetegn som kan fortælle om det overhovedet er potent eller om det blot er gade mel/ødelagt produkt

Først og fremmest er det afgørende hvor meget amfetamin man har liggende på sin tallerken! 1g tørrer selvfølgelig hurtigere end 30g, af præcis samme standard.

Min beskrivelse er baseret på at man lader produktet ligge, og med et kort eller hvad man bruger, stille og roligt "hakker" i det, for at give det luft.

Vådt amfetamin:
Meget våd amfetamin (Næsten som modelervoks tilsat vand), som tørrer ud på under 5-7 min. er der tilsat sprit eller anden våd substans, som fordamper relativt hurtigt. Vodka er ofte set som tilføjelse, for at få vægten op. Det lugter man meget nemt, og alt efter hvad der er blandet i som fyld, eks. kreatin eller kartoffelmel har indflydelse på hvor hurtigt væsken fordamper.

Får man fat i amfetamin som nærmest ser flydende ud i en pose med et par gram eller 5, og som først tørrer ud på 10-15-20 min er der med stor sandsynlighed tilsat vand.

Derimod hvis man får fingrene i en tæt på flydende konsistens, og som lugter af amfetamin, og kun amfetamin, og som er MEGET længe om at tørre, så er der en god chance for at der ikke er tilsat fyld, og lader man det tørre, så virker det stadig fantastisk, når alt kommer til alt, så snyder Næse testen aldrig.

Man oplever desværre for tit, at man mister 30-40% af vægten af produktet når det tørrer, og det er jo desværre fordi, at folk ikke sætter pris på et godt produkt. Må en eller anden "Gud" forbyde folk at gøre den slags! Smid dit amf i fryseren og lad Vodka/sprit/whatever give dig en placebo effekt...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
[quote="Psynized"

Derimod hvis man får fingrene i en tæt på flydende konsistens, og som lugter af amfetamin, og kun amfetamin, og som er MEGET længe om at tørre, så er der en god chance for at der ikke er tilsat fyld, og lader man det tørre, så virker det stadig fantastisk, når alt kommer til alt, så snyder Næse testen aldrig.

[/quote]

Ren amfetamin-sulfat er hvide krystaller, der ikke afgiver nogen form for duft. Så er det flydende betaler du for noget ud over amfetaminen. Om det så er højerekogende solventer, du forbinder med amfetaminlugt, det er ikke til at sige. Men det er hvertfald ikke amfetaminen, der gør det flydende.

Junior medlem

Nu begrænser jeg selvfølgelig mine informationer omkring mine oplevelser, da det kan have visse følger.

Min beskrivelse kommer sig af et besøg i et land ikke langt fra danmark, hvor jeg besøgte en speciel fabrik... For enden af "transportbåndet" oplevede jeg denne konsistens.

Forklar venligst hvorfor at amfetamin kan genkendes på lugten, hvis det i ren form slet ikke lugter. Jeg er klar over at chancen for at en krystal har en bestemt duft/lugt ikke er stor, men jeg har utroligt svært ved at tro, at amfetamin i den reneste form der bliver sendt afsted, hverken lugter eller har en flydende substans "tilsat"/opstået under processen.

Men interessant at læse dit svar!

:)

PsyniZed

Admin
Brugeravatar

Det er fordi de "kemikere", der laver det, er sløsede med oprensning og nok syntesen i det hele taget. Det flydende og lugten stammer fra stoffer, der ikke er amfetamin.

Grunden til man i dk ofte kan bruge lugten som en indikator, er fordi det har været et lorteprodukt fra starten af. Det burde ikke være så svært at oprense det til en hæderlig renhed. Jeg tror bare, producenten er så grisk, at vedkommende ikke vil miste de få procent af sit batch på at oprense ordentligt efter syntesen.

Hvis det kom fra kommercielle labs, der ikke foregik ude i en stiv polaks køkken, ville man nok se et meget bedre produkt.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Imp skrev:
Grunden til man i dk ofte kan bruge lugten som en indikator, er fordi det har været et lorteprodukt fra starten af.

Så sandt så sandt.
Jeg kan simpelthen ikke lade være med at grine når den lokale feta-koger kommer med sin pose med amfetamin og siger: "Ååårh hvad, prøv lige lugt til det her, det stinker langt væk" , ja, af urenheder min uvidende ven. Hvis man ligger fakta på bordet og forklare at gade amf(amf-sulfat) er lugtfrit og bestemt ikke flydende så går de helt i selvsving og begynder med deres: "Jeg har sniffet hele mit liv og det bedste amf jeg har fået har lugtet langt væk og det skal helst være gult og flydende."

Fin Fin din klovn, velbekommen!!

Jeg har endnu ikke oplevet rent amfetamin da det har lugtet eller været en konsistens som ikke kan sammenlignes med amfetamin-sulfat.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psycheholic skrev:
Imp skrev:
Grunden til man i dk ofte kan bruge lugten som en indikator, er fordi det har været et lorteprodukt fra starten af.

Så sandt så sandt.
Jeg kan simpelthen ikke lade være med at grine når den lokale feta-koger kommer med sin pose med amfetamin og siger: "Ååårh hvad, prøv lige lugt til det her, det stinker langt væk" , ja, af urenheder min uvidende ven. Hvis man ligger fakta på bordet og forklare at gade amf(amf-sulfat) er lugtfrit og bestemt ikke flydende så går de helt i selvsving og begynder med deres: "Jeg har sniffet hele mit liv og det bedste amf jeg har fået har lugtet langt væk og det skal helst være gult og flydende."

Fin Fin din klovn, velbekommen!!

Jeg har endnu ikke oplevet rent amfetamin da det har lugtet eller været en konsistens som ikke kan sammenlignes med amfetamin-sulfat.

Kender det her aaaalt for godt. Det er temmelig grinern af og til, men også sørgeligt at folk der tager et stof i så store mængder, slet ikke kender til grundlæggende fakta om det.
Har flere gange fyret smart-ass kemiker sætninger af, blot for blær, og folks ansigtsudtryk, når en solid amf-koger kommer forbi til en fest såsom;
"Hey, hva så? Får du sniffet noget alpha-methyl-phenethylamin?"
"Aaaee... Aeee'hva??"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]