Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
Hej allesammen. Jeg har lige et par spørgsmål omkring noget simpel kemi. Jeg får damp medecin (Ritalin 10 mg.). Har før prøvet at knuse nogle stykker og sniffe dem helt præcist 5, det gav en fed effekt lignene amf. Men lad os komme til sagen. Jeg tænkte på og jeg ikke på en måde kunne filtrere alt det der overflødige pulver der kommer når man knuser dem fra? Og på om jeg ikke kunne tilføre noget basisk (evt. Natriumhydroxid) for at få det til at blive mere fedt opløsligt, og dermed skulle det jo give en mere kraftig effekt?

På forhånd mange tak.
Frederik

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
har du tænkt dig at sniffe natriumhydroxid?

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

fik ideen fra den såkalte ''yoposnus.''
Tror i det ville være muligt/effektivt?

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
du kan isolere methylphenidat ved en simpel syre/base ekstraktion, men hvis du ligefrem skal spørge hvordan man gør, skal du nok holde dig langt væk. mht. til det med fedtopløseligheden er du forkert på den, stoffet er lige kraftigt uanset om det er på syre- eller baseform, da det jo er samme molekyle. noget andet er, at stærke baser er no go da det spalter esteren.

Medlem
Brugeravatar

Nå okay, Prøv at skriv noget mere om den syre/base ekstraktion?

Medlem

nope.. det er ikke helt ufarligt, hvis man ikke kan lidt grundlæggende kemi og dermed ved hvad man laver. kan jo høre på dine spørgsmål at det ikke er din stærkeste side, og jeg skal ikke være skyld i at du eller nogen andre for den sagsskyld kommer til skade.

Medlem
Brugeravatar

Men kan man rense sit methylphenidat så man er fri for alt det unødige pulver med acetone?
storken - Hvad skulle syre/base ekstrationen gøre?

Medlem

isolere et givent stof fra en stofblanding

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Pas på med at sniffe noget, du har puttet stærk base i. Det har en grim tendens til at ætse, og er svært at få væk igen --> Du ender med grimme ætsninger af dine slimhinder i næsen!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Forstår slet ikke hvorfor det er at du blander dit damp medicin sammen med yoposnus?? Hvad er det at de to ting har med hinanden at gøre??

Medicin er medicin, og kan slet ikke forstå hvorfor det er at der er nogen som gider sidde og knuse damp piller for at få en rus ala amf.. Har et par venner som sad og sugede en hel pakke i løbet af en nat sammen med et par stykker mere, og de havde det alle sammen sådan virkeligt dårligt dagen efter, de kunne ikke holde mad indebors, trælse rystelser og en masse andre bivirkninger. Hvis du leder efter en amf rus, så skaf dig en ordenlig kontakt istedet for at opsøge lægen ikk ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Methylphenidat er en god erstatning for amfetamin IMO. Det er nærmest helt rent og man kan altid regne med effekt, hvilket man nærmest aldrig kan når man køber amfetamin :)

Medlem
Brugeravatar

Skou skrev:
Forstår slet ikke hvorfor det er at du blander dit damp medicin sammen med yoposnus?? Hvad er det at de to ting har med hinanden at gøre??

Medicin er medicin, og kan slet ikke forstå hvorfor det er at der er nogen som gider sidde og knuse damp piller for at få en rus ala amf.. Har et par venner som sad og sugede en hel pakke i løbet af en nat sammen med et par stykker mere, og de havde det alle sammen sådan virkeligt dårligt dagen efter, de kunne ikke holde mad indebors, trælse rystelser og en masse andre bivirkninger. Hvis du leder efter en amf rus, så skaf dig en ordenlig kontakt istedet for at opsøge lægen ikk ;)

Imo. er methylphenidate federe end amf.
Og mit spørgsmål lød på om det var muligt at gøre det mere fedt opløseligt..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Håbløst projekt .. ak ak ..

Medlem

Bl0dpump skrev:
Håbløst projekt .. ak ak ..

Hvorfor?

Synes folks (ikke kun her på psy) holdning til Ritalin (Methylphenidat) er lidt speciel.
Jeg kender da nogle, mig selv inkl., som hellere vil kontollere vores brandert med 5 mg. Ritalin en gang imellem end at tage amf/coke.
Jeg foretrækker for det meste af indtage dette nasalt, og ville da egentlig også gerne være fri for at få andet i næsen end Methylphenidat, så synes da "projektet" er helt fint?

Medlem
Brugeravatar

brug vand til at rense det med, knus dem bland nogle ml vand i og filtre det med et kaffe filter og lad vandet fordampe så sku du gerne have noget nogenlunde rent... det meste sku da komme ud på denne måde så vidt jeg lige husker er det opløseligt i vand så det skulle virke men kan være nogle af de andre tilsætnings stoffer også er.. men noget renere bliver det da :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Filtrer det hellere med en plastiksprøjte igennem en lille tot vat.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Det eneste der er i 10 mg tabletterne udover methylphenidat er lactose - og det er også opløseligt i vand, så en vandekstraktion ville ikke hjælpe.

Du kan bruge samme metode som man bruger til at rense amfetamin med, rens det med iskold acetone, det opløser lactosen men lader methylphenidaten sidde tilbage, næsten 100% rent.

- Abraham Lincoln

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Euforiseret skrev:
Du kan bruge samme metode som man bruger til at rense amfetamin med, rens det med iskold acetone, det opløser lactosen men lader methylphenidaten sidde tilbage, næsten 100% rent.

Egne erfaringer eller blot din egen teori?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
CannaChem skrev:
Euforiseret skrev:

Egne erfaringer eller blot din egen teori?

En teroi bygget på at man kan rense urenheder ud af amfetamin med acetone. (Her tænker jeg bla. flourmelis - som jo er et sukkerstof ligesom lactose)

- Jeg går stærkt ud fra at lactose/sukker skulle være opløseligt i acetone. - Men der står faktisk ikke noget om at acetone http://en.wikipedia.org/wiki/Acetone skulle kunne opløse lactose/sukker eller ej.

Nogle der kan be/afkræfte dette? Nu bliver jeg selv i tvivl

- Abraham Lincoln

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det kan jeg fortælle dig at der er det ikke.

Acetone opløser stort set ikke polære sukkerstoffer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]