Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Af ren og skær kedsomhed, har jeg tegnet dette lille reaktions-skema der går fra Paracetamol, som man burde kunne ekstrahere fra Panodiler til det møgpotente DOB.

Det er ikke afstemt og der er sikkert nogle mangler, men i forstår nok idéen. :)

Bemærk at jeg har lavet det i forestillingen om en dyster fremtid hvor næsten alle kemikalier er kontrollerede.
Men underligt nok ikke de eksotiske reagenser der bliver brugt her :P

Billede

Hvis du er mere nørd end mig, og mener der er nogen fejl, så ret det venligst!

Edit: Fikset billedet.

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
Du må virkelig have kedet dig Dex :lol:

der er dog noget der ikke stemmer overens, hvor får du det ekstra carbon fra under reaktionen med phosphorylchlorid? og når vi nu er igang med flueknepperiet, så indgår der ikke en carboxylsyre paracetamol strukturen, det er en acetylester

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Jeg er slet ikke inde i sådan noget her, men det der slutprodukt, indeholder det brom? Eller er det bare mig, der ikke fatter noget?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Dagny skrev:
Jeg er slet ikke inde i sådan noget her, men det der slutprodukt, indeholder det brom? Eller er det bare mig, der ikke fatter noget?

Ja, der er et brom-atom i DOB, ligesom det er i 2C-B.

Dex> :D Du må sgu have kedet dig... Hvad får dig til at tro at i en verden hvor man ikke kan skaffe simple precursors, men må nøjes med noget som paracetamol, kan man få POCL[sub]3[/sub], nitroethan, mutagene stoffer som dimethylsulfat og noget så eksplosivt og reaktiv som LiAlH[sub]4[/sub]...?

Medlem
Brugeravatar

Vildt nok, alligevel. Jeg ved, at man under francoregimet gav brom til soldater og studerende, for at slå deres oprørstrang ned. Og i øvrigt også deres sexlyst. Og hvis der er noget jeg har brug for, så er det min sexlyst og min oprørstrang :)
Men der er garanteret også tale om nogle helt andre doser.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Dagny skrev:
Vildt nok, alligevel. Jeg ved, at man under francoregimet gav brom til soldater og studerende, for at slå deres oprørstrang ned. Og i øvrigt også deres sexlyst. Og hvis der er noget jeg har brug for, så er det min sexlyst og min oprørstrang :)

Bromid bundet til organiske molekyler vil oftest udskilles som en partielt intakt metabolit, og ikke frigives som frit bromid til kroppen. Så vidt jeg husker vil 2C-B og DOB primært udskilles som 2,5-dihydroxy-4-bromo-benzoesyre, eller noget i den stil - frit bromid bliver der i hvert fald ikke dannet.
Der er også masse af både euforisanter og moderne lægemidler hvor skelettet indeholder fluorid, det ville være noget skidt hvis det blev frigivet som fri ion.

Medlem
Brugeravatar

Her er en dialog på Swahili.

-Je, umeridhika?
-My mbwa amekufa.
-Je wako mbwa alikufa?
-Ndiyo.
-I kununua bia kwa wewe, rafiki yangu.

Insane psychedelia user!

Dagny skrev:
Her er en dialog på Swahili.

Her er en monolog på dansk.
Lær blot en lille smule fuckin' kemi før du stiller spørgsmål du ikke forstår svaret på! You can't handle the truth! Det er lørdag formiddag, og et dumt tidspunkt at be' mig om at være pædagogisk.
:P

Blot fordi et stof indeholder bromid i skelettet, betyder det ikke at bromid bliver frigivet og opfører sig som bromid i kroppen.
Det kan sammenlignes en lillebitte smule med køkkensalt / natriumchlorid - hvem kan man lokke til at indtage et stof som er sammensat af et metal som eksploderer ved kontakt med vand og en giftgas som blev brugt under 1. verdenskrig?
I tilfældet med bromid drejer det hele sig så i forvejen om Br[sup]-[/sup]-ionen, og ikke frit brom - men den bliver ikke frigivet fra molekylet i kroppen - det udskilles som et andet organisk stof.

Medlem
Brugeravatar

Altså rolig nu, du. Tjek lige dine PM. Jeg har forresten heller ikke spurgt dig eller nogen andre, om noget som helst, andet end om der var tale om brom.
Det var der.
Take a chill pill.

Insane psychedelia user!

Såså, har læst min PM, og svarer på dit indlæg med den tone det har fortjent - og endda med en :P smiley efter. Det burde ikke være til at tage fejl af. Og jeg forsøger endda efter bedste evne at forklare det pænt bagefter. Chill.

Medlem
Brugeravatar

Du er sgu god nok, Prometheus, lad os hellere være venner. Jeg skal nok lade være med at spørge om noget, jeg ikke har nogen interesse i at sætte mig ind i svaret på, hvis jeg ikke forstår det. :)
:peace:

In our memories
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Dex> :D Du må sgu have kedet dig... Hvad får dig til at tro at i en verden hvor man ikke kan skaffe simple precursors, men må nøjes med noget som paracetamol, kan man få POCL[sub]3[/sub], nitroethan, mutagene stoffer som dimethylsulfat og noget så eksplosivt og reaktiv som LiAlH[sub]4[/sub]...?

DOH! :mrgreen: :badidea:

Jeg syntes da ellers engang jeg skrev en næsten OTC rute til MDxx, måske sku jeg nørde videre med den i stedet.

Storken > Ja, det har vist været et af berømte bong-momenter der har spillet ind, da jeg tegnede det... Så kan jeg lære det. :oops:

Admin
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Dagny skrev:

Bromid bundet til organiske molekyler vil oftest udskilles som en partielt intakt metabolit, og ikke frigives som frit bromid til kroppen. Så vidt jeg husker vil 2C-B og DOB primært udskilles som 2,5-dihydroxy-4-bromo-benzoesyre, eller noget i den stil - frit bromid bliver der i hvert fald ikke dannet.
Der er også masse af både euforisanter og moderne lægemidler hvor skelettet indeholder fluorid, det ville være noget skidt hvis det blev frigivet som fri ion.

Selvom Brom bundet til en benzenring normalt ikke blir frigivet i kroppen kan man alligevel ikke helt sammenligne det med fluor. Flurobenzen er praktisk taget inert, hvis man sammenligner med andre halobenzener pga. at C-F båndet er meget stærkt og fluor er en så dårlig leaving group.

Men sjov tråd. Du har sgu for meget fritid, Dextrose :mrgreen:

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Dextrose:

Kan du så ikke fortælle hvor i supermarkedet man kan købe alle tingene til at lave denne syntese?
Er det nok med sødmælk og ris???

:D :D :D

In our memories
Brugeravatar

Arj, der skal også kakao i! :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fedt, men som Prometheus siger, så er der nogle ret voldsomme reagenser med i processen :) interessant, ikke desto mindre.
Igang med den OTC MDMA tråd igen :D

Medlem

Nu vi snakker om halogenerede organiske strukturer, er der så nogle der ved hvad 2C-C bliver udskilt som? Chlor er trods alt en dårligere base end flour og brom > bedre leaving gruppe ik (eller wha)? Jeg bliver også lidt bekymret nå jeg husker på para-chloro-amfetamins neurotoksiske effekt, og tænker om der er grund til at være nervøs for en ligende effekt ved 2C-C?

Insane psychedelia user!

balle skrev:
Nu vi snakker om halogenerede organiske strukturer, er der så nogle der ved hvad 2C-C bliver udskilt som? Chlor er trods alt en dårligere base end flour og brom > bedre leaving gruppe ik (eller wha)? Jeg bliver også lidt bekymret nå jeg husker på para-chloro-amfetamins neurotoksiske effekt, og tænker om der er grund til at være nervøs for en ligende effekt ved 2C-C?

Jeg er ret sikker på den bliver udskilt som 4-chloro-2,5-dihydroxybenzoesyre, 4-chloro-2,5-dimethoxybenzoesyre eller lignende. Jeg tror ikke der er nogen større årsag til at mistænke 2C-C for at danne giftige metabolitter eller i sig selv være specielt neurotoksisk. Jeg har ikke set nogen publikationer som hverken dømmer stoffet for neurotoksisk eller frikender det, og som altid bør man være forsigtig med så relativt utestede stoffer, men umiddelbart synes jeg ikke der er noget ved strukturen som ser alarmerende ud. Chlor er en dårligere leaving group end brom.

Medlem

shit du har ret, må se at få hængt det periodiske system op så jeg ikke bytter rundt på elementerne :-P

EDIT: Så er huskereglen i hus ;-) FuCk Brøndby IF

hehe

Dedikeret medlem

C er jo desværre ikke chlor, men carbon.
Ellers en hyggelig regel :wink: .

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]