blazR skrev:
Der skal da såmænd nok være noget om det. Det er jo ikke første gang man har hørt om cacaos psykoaktive virkning.
@ Euforiseret; Har du prøvet at indtage mørk chokolade + MAOi??
MAOi ville jo hæmme de enzymer der nedbryder phenethylamin, så ikke det meste bliver nedbrudt i lever/mave. Så vil en hel del mere jo også ramme hjernen. Tror jeg i hvert fald

Jeg tør dog ikke sige om der er andre ting i cacao, som gør det farligt at indtage MAOi sammen med. Men derudover skal man jo altid passe på MAOi og hvad man ellers indtager..
//blazR
Ja det har jeg prøvet, men jeg spiste ikke ret meget chokolade, da der også er tyramin i - hvilket er lidt farligt med MAO-I.
Den effekt man får af chokolade i starten, den som jeg siger er kortvarig - nu er det jo ikke fordi man bliver tæskeblæst af det
Men det har altså en virkning, sådan en ''exited'' /kan ikke huske hvad det hedder på dansk, følelse i hjertet - rigtig dejlig følelse

Den følelse får jeg(dog lidt svagere end chokoladen) alene også på stepperude i doser der oversiger 2-3 gram, men blandet sammen kunne jeg godt mærke at det blev forstærket

Jeg har nok tænkt mig at prøve igen på et tidspunkt, jeg oplevede nemlig ikke nogen tyramin virkning (ubehagelig hjertebanken osv.) sidst (spiste 30 gram chokolade til 2 gram stepperude tror jeg)
Men det er da nok noget jeg vil eksperimentere med igen, men til andre - i skal virkeligt passe på med det hvis ikke bare lade være! Da chokolade indeholder tyramin(MAO-I + tyramin er farligt) - men det er beskrevet på erowid at 1 ounce er ok hvis man er på MAO-I(ca. 30-35 gram)