Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 23:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Citat:
Du skal bruge:
Kaktus, selvfølgelig.
En syre (eddike, citron, saltsyre, svovlsyre, whatever)
En kraftig base (kaustisk soda)
Et opløsningsmiddel (xylen eller IPA)
Vand, komfur, gryde(rustfrit stål) nogle beholdere af glas.

Findel kaktusmaterialet og hæld det i en gryde med vand. Tilsæt syren til du når en pH på omkring 3. Kog det i tre timer. Tilsæt løbende en smule vand og husk at røre i det, så det ikke brænder på. Hæld vandet op i en egnet beholder, helst glas. Gentag denne proces yderligere to gange og opsaml vandet hver gang.
Hæld det færdige afkog i en ren gryde og kog det ind til det er blevet mørkt og lad det køle af i et glas, der kan lukkes. Når det er kølet hælder det den samme mængde opløsningsmiddel i det og ryster det godt i fem-ti minutter, helst længere. Syren omdanner meskalinen til et salt der kan opløses i vand, mens opløsningsmidlet fjerner de organiske forbindelser der måtte være i vandet. Så fjerner du opløsningsmidlet. Dette gør lettest med en skilletragt, men det er som regel ikke lige noget man har liggende. En stor engangssprøjte kan dog sagtens anvendes, omend det tager længere tid. Gentag evt. denne proces.
Så tilsætter du kaustisk soda, en smule ad gangen og langsomt begynder du at kunne se meskalinsaltet dukke frem som tråde i vandet. Jeg er ikke helt sikker på præcis hvad der foregår, da jeg ikke er særligt vidende om kemi, men basen omdanner på en eller måde meskalinen, så den ikke længere er vandopløselig. Så tilsætter du på ny opløsningsmiddel, som meskalinen nu opløses i og ryster og ryster og ryster. Lader det stå i en times tid til opløsningsmiddel og vand har delt sig i to lag og fjerner det øverste, der er opløsningsmidlet, men denne gang er meskalinen deri, så gem det. Gentag processen med basen til der ikke længere opstår de lange tråde af meskalin i vandet.
å gælder det bare om at inddampe opløsningsmidlet, husk god ventilation, så til sidst vil der ligge et lag pulver på bunden af det fad du har brugt. Skrab det sammen, vej det af og put det i en kapsel.

Hej

Håber i kan hjælpe mig. :gud: :gud: :gud:

Jeg har 100g tørret peruvian torch og ville denne gang godt prøve sådan en a/b ekstraktion.
Jeg kan ikke fordrage smagen af det snot man får ud af at koge det nemlig og er ikke stærk nok i engelsk til at jeg har kunnet forstå de engelske guider 100% og ikke kunnet finde en guide på dansk om a/b ekstraktionen, så af frygt for at gøre noget forkert har jeg aldrig turdet prøve. :(

Men nu fandt jeg mere eller mindre tilfældigt ovenstående i en tråd hvor det beskrives på dansk og givet mig tro på at jeg magter det uden de store vanskeligheder...Men har dog lige et par spørgsmål.

Mht til vand...Så skal det bare være nok til at dække kaktus, ikke?
I starten under kogning, hvor jeg tilsætter mere vand, skal der så også mere citronsyre i, for at få PH værdien til at holde sig på 3 under hele kogningen?
Er det citron syre man kan købe i f.eks Føtex fint...Eller skal det være det man kan få på apoteker jeg skal bruge?

Hvor stor er mængden af kautisk soda der skal tilsættes?

Hvor køber man xylen eller IPA? Synes aldrig jeg umiddelbart har set det nogen steder, eller sælges det bare med et andet navn? Og hvilket navn.

regards

Eek the Cat
Eekthecat@lavabit.com

EDIT: Hvor meget betyder det at det er en gryde af rustfrit stål?
Ved ikke om den gryde jeg har tænkt på at bruge er lavet af rustfrit stål nemlig. Eller hvordan jeg finder ud af om den er, for den sags skyld.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har du set den her? http://video.google.com/videoplay?docid ... 630252647# Godt nok på engelsk, men billederne er vel fine nok

Mht. base, så tror jeg godt du kan bruge Calcium-hydroxid istedet for. Så skal du ikke bekymre dig om, at miste et øje :)

Junior medlem

Virker ikke som om at det er helt samme metode, da der ikke laves afkog først i videoen.
Du kender ikke noget til den metode der beskrives i min post og kan besvare et par af mine oprindelige spørgsmål?

Mht til videoen, den Hcl acid der refereres til...Så er det saltsyre? right?

Sodium hydroxide er da ikke kautisk soda, vel? det hedder da natrium hydroxide?...Men hvad er Sodium hydroxide så...Er det det der bare hedder soda? (Også krystal soda?)

Er ikke så stærk i engelsk...Hverken fagudtryk eller alm. engelsk desværre og vil så nødig få blendet kemikalier som ikke tåler hinanden sammen. :(

EDIT: Kan se at Soda/krystal soda også nogengange kaldes "kalcineret soda".

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Sodium er engelsk for natrium. Sodium hydroxide = natriumhydroxid.
I princippet er din fremgangsmåde vel nogenlunde OK, om end noget grov. Og med hensyn til organisk opløsningsmiddel, er IPA / isopropylalkohol ikke anvendeligt, da det er balndbart med vand, og det er nødvendigt at systemet skiller i to faser. Efter inddampning tror jeg næppe det vil krystallisere pænt, da det er den frie baseform af meskalin man ender med. Meskalin udfældes ofte som sulfatsaltet.
Det virker ikke til at kemi er din stærkeste side, så jeg vil fraråde at du kaster dig ud i den slags projekt. Brug hellere tiden til at vænne dig til at spise kaktusgrød. :P

Medlem

ville man kunne bruge æter som opløsningsmiddel?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad med http://wiki.dmt-nexus.com/69ron%27s_D-L ... Extraction ? Her er der plads til fejltagelser
Måske bruge google-translate, til at oversætte...

Kaktus-"the", vænner man sig aldrig til, smagen bliver faktisk værre og værre med tiden, IMO

Medlem

Ja spørger bare?

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
ether burde godt kunne anvendes. det plejer at være et fremragende solvent til alkaloider

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]