Citat:
Du skal bruge:
Kaktus, selvfølgelig.
En syre (eddike, citron, saltsyre, svovlsyre, whatever)
En kraftig base (kaustisk soda)
Et opløsningsmiddel (xylen eller IPA)
Vand, komfur, gryde(rustfrit stål) nogle beholdere af glas.
Findel kaktusmaterialet og hæld det i en gryde med vand. Tilsæt syren til du når en pH på omkring 3. Kog det i tre timer. Tilsæt løbende en smule vand og husk at røre i det, så det ikke brænder på. Hæld vandet op i en egnet beholder, helst glas. Gentag denne proces yderligere to gange og opsaml vandet hver gang.
Hæld det færdige afkog i en ren gryde og kog det ind til det er blevet mørkt og lad det køle af i et glas, der kan lukkes. Når det er kølet hælder det den samme mængde opløsningsmiddel i det og ryster det godt i fem-ti minutter, helst længere. Syren omdanner meskalinen til et salt der kan opløses i vand, mens opløsningsmidlet fjerner de organiske forbindelser der måtte være i vandet. Så fjerner du opløsningsmidlet. Dette gør lettest med en skilletragt, men det er som regel ikke lige noget man har liggende. En stor engangssprøjte kan dog sagtens anvendes, omend det tager længere tid. Gentag evt. denne proces.
Så tilsætter du kaustisk soda, en smule ad gangen og langsomt begynder du at kunne se meskalinsaltet dukke frem som tråde i vandet. Jeg er ikke helt sikker på præcis hvad der foregår, da jeg ikke er særligt vidende om kemi, men basen omdanner på en eller måde meskalinen, så den ikke længere er vandopløselig. Så tilsætter du på ny opløsningsmiddel, som meskalinen nu opløses i og ryster og ryster og ryster. Lader det stå i en times tid til opløsningsmiddel og vand har delt sig i to lag og fjerner det øverste, der er opløsningsmidlet, men denne gang er meskalinen deri, så gem det. Gentag processen med basen til der ikke længere opstår de lange tråde af meskalin i vandet.
å gælder det bare om at inddampe opløsningsmidlet, husk god ventilation, så til sidst vil der ligge et lag pulver på bunden af det fad du har brugt. Skrab det sammen, vej det af og put det i en kapsel.
Hej
Håber i kan hjælpe mig.

Jeg har 100g tørret peruvian torch og ville denne gang godt prøve sådan en a/b ekstraktion.
Jeg kan ikke fordrage smagen af det snot man får ud af at koge det nemlig og er ikke stærk nok i engelsk til at jeg har kunnet forstå de engelske guider 100% og ikke kunnet finde en guide på dansk om a/b ekstraktionen, så af frygt for at gøre noget forkert har jeg aldrig turdet prøve.

Men nu fandt jeg mere eller mindre tilfældigt ovenstående i en tråd hvor det beskrives på dansk og givet mig tro på at jeg magter det uden de store vanskeligheder...Men har dog lige et par spørgsmål.
Mht til vand...Så skal det bare være nok til at dække kaktus, ikke?
I starten under kogning, hvor jeg tilsætter mere vand, skal der så også mere citronsyre i, for at få PH værdien til at holde sig på 3 under hele kogningen?
Er det citron syre man kan købe i f.eks Føtex fint...Eller skal det være det man kan få på apoteker jeg skal bruge?
Hvor stor er mængden af kautisk soda der skal tilsættes?
Hvor køber man xylen eller IPA? Synes aldrig jeg umiddelbart har set det nogen steder, eller sælges det bare med et andet navn? Og hvilket navn.
regards
Eek the Cat
Eekthecat@lavabit.comEDIT: Hvor meget betyder det at det er en gryde af rustfrit stål?
Ved ikke om den gryde jeg har tænkt på at bruge er lavet af rustfrit stål nemlig. Eller hvordan jeg finder ud af om den er, for den sags skyld.