Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 155 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Forfatter besked
Indlæg: 14 nov 2013 14:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Yup det er det. Hvorfor er pyrex eller borosilikat glas at foretrække? Er der nogen decideret faretruende parametre forbundet med anvendelse af HPDE? Her tænker jeg primært med NaoH tilføjelsen som er en varme udvidende reaktion? Ifl. Wikipedia kan HPDE holde til 120 grader over kort tid og 110grader kontinuerligt. Nu ved jeg ikke hvor stor varme reaktionen smider fra sig? Kan jeg med fordel købe en PH-meter for at holde den afgivne varme på et minimum?


Jeg tror såmænd det er sikkert nok at bruge HPDE, men jeg vil ikke lægge hovedet på blokken.
Har selv overvejet HPDE til ekstraktioner i lidt stor skala, men er aldrig kommet videre..

Medmindre man virkelig ødsler med NaOH'en, kommer man ikke op i nærheden af de temperaturer.
Et pH-meter er altid rart at have liggende til når man får brug for det, men det er ingen nødvendighed hvis man følger opskriften i hvert fald :)

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2014 17:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hey jeg har et spørgsmål! :)

Hvis jeg laver en afsyring af MH. under opvarmning i en rustfri gryde. Kan jeg så med fordel opkoncentrere væsken ved at inddampe den, fra eksembelvis 2L til 700mL?

Hvordan har rustfrit stål det egentlig med kraftige base opløsninger - kan jeg springe trinnet med fosforsyre over, og gå direkte til basefiseringen (hvis det er et ord lol), også self i gryde under opvarmning?

EDIT: Jeg tænker også her på om det ville være et problem i forhold til molekyle stabiliteten når det er på base form?

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2014 13:05 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Det er kun et problem at inddampe væsken, hvis det blir så snasket det stopper skilletragten. Jeg synes i forvejen det har været noget snask at have i en skilletragt, så jeg ville nok ikke selv gøre det.

Rustfri stål har det okay med baseopløsninger, så længe det ikke står i flere dage. Hvor bruger man phosphorsyre?

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2014 15:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg har haft gode erfaringer med at filtrere væsken igennem et klæde, for ellers stopper skilletragten også for mig. Men jeg ved selvfølgelig ikke om det er nok, hvis det bliver inddampet. Jeg tænkte bare det ville være nemmere, og spare en for en masse tid, hvis det inddampes først.

Hvis man laver en syre/base ekstraktion, så kan man bruge fosforsyre. Men jeg kan ikke helt gennemskue hvorfor - er det fordi saltformen har et højere kogepunkt end basen, så DMT'en bedre kan holde til at blive opvarmet?

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2014 17:04 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
DMT er vandopløseligt under sure betingelser (dvs protoneret DMT er). På den måde kan man trække det over i vand og smide den organiske fase ud med eventuelle urenheder. Derefter kan man gøre det basisk og trække det over i en ren organisk fase. Jeg synes ikke, det er nødvendigt med en A/B ekstraktion for mimosa hostilis. Ved straight to base får du stadig et meget rent produkt, hvis du er nogenlunde omhyggelig.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2014 13:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hmm jeg tror bare jeg udføre STB teknikken, men varmer væsken op inden det skal ekstraheres. Det skulle give et bedre udbytte :)

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jun 2014 14:25 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2014 14:22
Indlæg: 1
Hvor længe kan pulveriseret M. hostilis lægge inden det bliver dårligt(hvis det er luft-forseglet og ligger i mørke).

Jeg tænker mest på om man kan have pulveret til at lægge nogle måneder inden man ekstraherer DMT'en.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jun 2014 14:46 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Meget lang tid.

Citat:
Does mimosa go bad?

Generally mimosa should not go bad even after months/years. If it looks fine and doesnt have some mutant fungus growing on it, its perfect :) There are reports of people using mimosa that was for many months or even years in a drawer without any significant problem (though as with anything, its always more prudent to store in dark, dry, cold place).

The main possible degradation is of dmt into dmt n-oxide. Dmt n-oxide is also psychoactive, but it is not soluble in naphtha, which may cause some people to get small yields when extracting from older bark. N-oxide is soluble in limonene/xylene/toluene/etc, so one could extract it with those solvents without loss of yield. Alternatively, N-oxide can be converted back to dmt using zinc dust, see link below


https://wiki.dmt-nexus.me/FAQ#Does_mimosa_go_bad.3F

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2014 09:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 aug 2014 07:03
Indlæg: 1
Damnit!


Senest rettet af pastor264 28 aug 2014 16:20, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2014 12:41 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 12 mar 2008 12:31
Indlæg: 2055
Hvis du ikke allerede har gjort det, hvilket det godt kan tyde på med det spørgsmål du stiller, så læs reglerne, Pastor264!


viewtopic.php?f=75&t=48337


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 sep 2016 01:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 sep 2016 22:17
Indlæg: 1
Hej venner.

Rigtig fed guide til ekstraktion af DMT :D
Har fulgt med i folks opslag og det har været meget lærerigt! :)

Jeg har lige et par spørgsmål angående lidt forskelligt til guiden på trods af den har været inaktiv længe..



1. Er der noget specielt at foretrække til skilletragten (Cylindrisk, kuglekonisk eller langkonisk)?

2. Er der nogen der kan anbefale nogle borosilikatglas/pyrexglas beholder bare sådan generelt ;) Eventuelt linke et billede af jeres beholder måske?

Det var såment bare det jeg havde.. :)


Peace !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2018 07:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
hvor meget fumarsyre skal der præcist til for at danne fumar saltet på fr base?
Ved godt man ikke kan tage for meget, men vil hellere ikke sløse med det, og har prøvet mig frem men ville være rart med et præcist tal. Jeg har fasa (618mg pr 100ml tør acetone) som jeg tilsætter min xylol. Udskillelse af saltet synes jeg at kunne blive ved med at gøre....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2018 19:10 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Der går 2 mol DMT til 1 mol fumarsyre, da det er en diprotisk syre. Molmassen er 116.07 g/mol for fumarsyre og 188.27 g/mol for DMT. Så for hvert 1 gram DMT skal der bruges ca 308 mg fumarsyre forudsat dit DMT er rent og du ender med 2:1 forhold af DMT til fumarsyre.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jul 2018 09:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
Tak imp.
Jeg søgte på google med alt for mange tag words, kan se "dmt fumerat" havde gjort det :oops:

Det virkede fint. Sjovt som dmt og jungle spicen seperer når det krystalliseres. Blanding af hvide, gule og røde krystaller. Godt nok nemt at arbejde med i forhold til freebase.

Gentog succen igår, og kan se der ikke er dannet furmerat I dag. Der var en udfældning da jeg tilføjede ekstra salt her til morgen. Enten skyldes det for lidt fumerat (håber), eller også mistænker jeg at jeg er kommet til at "dryppe" sved ned i opløsningen. Vil det være fordelagtigt at smide noget msg04 til udfældningen? :|


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2018 15:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
Jeg er i tvivl om alt mit fumerat er udfældet fra min xylone/fasa opløsning. Er løbet tør for acetone, er det ikke valid at tjekke ved at tilføre fumarsyre direkte?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 155 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team