Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 11:44


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 feb 2013 18:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2010 01:39
Indlæg: 80
Geografisk sted: A spot within a spot
Hej psychedelia

Er det i dagens danmark helt umuligt at købe en rundbundet kolbe og andre helt basale glaskomponenter til destillation? Af hvad jeg har set skal man helst have et firma og købe 10 af hver enkelt komponent af gangen. En anden ting: Er det ulovligt at have destillationsgrej? eller skal man have en licens eller lignende? Jeg har svært ved at tro det, men hvorfor er det så svært at få fat i, hvis man ikke vil købe brugt?

:hm:

_________________
- Medlem af det hemmelige selskab


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2013 19:24 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
"almindelige mennesker" har ikke brug for den slags ;) Derfor er det ikke lettere tilgængeligt, end det er.

Jeg ved ikke om det er ulovligt at have udstyr til destillation, men jeg tvivler stærkt på det. Ligesom det heller ikke er ulovligt at eje en bong f.eks.

Der findes et par danske hjemmesider som jeg kender til der sælger laboratorie udstyr i enkeltdele, endda brugt - til privatpersoner og til forholdsvis billige penge. Og en svensk
Ebay - tysk og uk og så amazon..

Jeg har også været heldig at købe billige pyrexflasker på dba.dk :D

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2013 20:02 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Der er nogle laboratorieudstyrsfirmaer som også sælger til private, selvom de ikke skilter med det. Spørg dem, det koster ikke noget :)

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2013 20:16 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Kræmmermarkeder, men der er selvfølgelig ingen garanti. Jeg fik mit svalerør i pyrexglas for 50 kr.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2013 20:45 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Det er ikke ulovligt for private at købe eller besidde glasudstyr. Men det kan selvf godt blive beslaglagt, hvis politiet finder det fyldt op med narko. Du kan som regel finde alt hvad du skal bruge på tysk ebay. Komplet destillationsudstyr til laboratorieskala (<500 mL) koster som regel et sted mellem 500-1000 kr. Men vakuumpumper og manometer kan godt være lidt af en investering, hvis du er ude i sådan noget :)

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2013 23:13 
Offline
Site Admin

Tilmeldt: 21 maj 2002 01:01
Indlæg: 1118
Et CVR nummer koster heldigvis ikke mere end et frimærke :) Hvis de 8 kr er for meget, kan det også klares online: https://www.virk.dk/myndigheder/stat/ER ... virksomhed

Så er der fri shopping!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2013 23:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2010 01:39
Indlæg: 80
Geografisk sted: A spot within a spot
Mange tak for den hurtige og informative respons, som helt sikkert vil blive benyttet. Udover de basale glaskomponenter og stativ skal jeg også have en magnetisk omrører med varmeplade og for at slippe for alt for høje temperaturer, anskaffer jeg mig nok også en vakuumpumpe(med vand som driftmiddel). Har i forvejen nogle gratis tilkomne måleglas og termometre fra universitetet, så efter ovennævnte er jeg så småt klar til lidt hobby-kemi ;)

_________________
- Medlem af det hemmelige selskab


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2013 12:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Brygbutikker har lidt glasudstyr.

Ellers er mulighed for at bygge et par af tingene selv.

Vacuumpumpen, er det sådan en her?
https://www.youtube.com/watch?v=H3jjBv6968I

og http://ia600505.us.archive.org/7/items/ ... mistry.pdf

Omkring magnetomrøreren så monterede en bekendt en neddyslet cappuccino mælkepisker (de billige til en 10er) i gummiproppen på en flaske, kan ikke huske hvilken det var, mange år siden jeg har brugt tid i et laboratorium, som stod på en gammel kogeplade. Nok ikke det mest præcise, men det var billigt. Kostede sammenlagt under 30kr, kogepladen blev hentet op af en container.

Held og lykke med hjemmekemien

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2013 13:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Hvis jeg ikke må linke, så bare fjern posten.

http://zenit.winbasonline.se/SE/Catalog ... 90950.html Jeg har bestilt sådan en fætter her, fra USA, fordi den er så vanvittigt dyr normalt. Bestilte den til nogle venner der bor i staterne, som så sender den videre som alm. pakkepost, som en gave. Dermed kostede svinet kun 2000kr. Det praktiske ved den er naturligvis, at man ikke behøver at stå og optage kogeplader osv, men bare kan putte det i et stik, og den har 2stks 4L tanke. Kan prøve at finde forhandleren, hvis det skulle have interesse

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 apr 2013 20:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 apr 2013 20:03
Indlæg: 1
Jeg vil vældigt gerne have et link!!! :-) ser meget smart ud


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2013 16:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jul 2006 18:34
Indlæg: 7
Kan anbefale hcl labor i Tyskland. De har en række samlede kits, og kan ellers skaffe alt hjem. De er meget hjælpsomme og sender fra dag til dag. http://www.deinemutter.de

Happy Cheming


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team