Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 14:38


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Efedrin
Indlæg: 05 mar 2013 22:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 mar 2013 21:02
Indlæg: 7
Geografisk sted: Hvor der er sne ..
kort og simpelt.

Er det muligt at omdanne Efedrin til Amfetamin?


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Efedrin
Indlæg: 05 mar 2013 22:26 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Ja

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Efedrin
Indlæg: 05 mar 2013 22:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 dec 2012 21:54
Indlæg: 5
Jeg gætter på at du godt kan. Altså, du kan ret nemt lave det om til meth-amfetamin, og så kan du vidst bare fjerne methylgruppen?

Til gengæld, så har jeg ikke den fjerneste anelse om hvordan du kan fjerne methylgruppen, efter du har lavet meth.. Jeg kan forestille mig, at det er ret svært, og at det kræver en del (kemisk samt termisk) energi.

//Djoones


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Efedrin
Indlæg: 05 mar 2013 22:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 feb 2012 19:23
Indlæg: 319
Det kan sagtens lade sig gøre, der er masser af guides på nettet, men ikke alle er lige legit. Og pas nu på hvis du beslutter dig for at bevæge dig ud i den slags...

_________________
There's a time and place for everything. - prof. Oak


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Efedrin
Indlæg: 05 mar 2013 23:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jan 2013 17:55
Indlæg: 155
Ja, det er den mest gængse måde at lave (meth)amfetamin på, tror stadig den er mere udbredt end p2p metoden, men er ikke sikker.

Det lyder dog helt ærligt ikke som om at du ved noget som helst om kemiske synteser, og derfor vil jeg fraråde dig at gå i kast med dette. Det er altså ikke helt så simpelt som man tror, med mindre du er ude i en "one-pot" meth syntese. Og det vil jeg på det kraftigste fraråde dig at gøre, da det kan ende fatalt.

Efter min mening skal man ihvertfald have styr på alt basis kemi før man begiver sig ud i at syntesere euforiserende stoffer.
Har du overhovedet haft kemi på gymnasie niveau?

_________________
"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Efedrin
Indlæg: 05 mar 2013 23:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Efedrin laves til amfetamin ved først at oxidere det til phenyl-2-propanon, og derefter reagere det med formamid(Leuckart). Men hvis man havde efedrin, kunne man med bedre udbytte reducere det til methamfetamin istedet.

Jeg vil dog ikke anbefale nogen af delene, da det er pisseulovligt, og produkterne i begge tilfælde er lortestoffer som man sagtens kan leve uden.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Efedrin
Indlæg: 06 mar 2013 00:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2013 23:05
Indlæg: 105
Geografisk sted: ude foran dit vindue, med en joint i hånden, og pikken i den anden.
Imp skrev:
Ja
lol :D

var det ikke næmmere at købe noget amf, istedet for at risikere dødsfald. hvis det er ren amf du er ude efter hvad så med at rense det istedet, det virker som det mest sikre alternativ.

_________________
E=MC420


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Efedrin
Indlæg: 06 mar 2013 20:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 mar 2013 21:02
Indlæg: 7
Geografisk sted: Hvor der er sne ..
Rolig nu, det var bare et vædemål med en ven, jeg sagde det kunne lade sig gøre da det er i familie, og det så burde kunne lade sig gøre og han sagde bare nej, og vi kunne ikke finde noget om det på nettet ;)
så tak for hjælpen alle, (JEG VANDT) ;)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team