Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 17:26


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 sep 2013 16:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
Innovation er en af mine helt store passioner, alt jeg kender til, vender og drejer jeg så emnet er udtømt, og det er interessant hver gang..
lige for nyligt, støtte jeg på en nogen videnskabsmænd online, som der frysetørrede pis-prøver for at udvinde eksakte svar fra nogen frivillige, de svar de søgte var ang fx: mængden af DMT tilstedeværende efter indtagelse af Ayahuasca, osv..

jeg kom til at gruble meget over at frysetørre noget, fordi jeg brugte samme teknik til at frysetørre cannabis dengang jeg selv dyrkede det..

to the point: hvis jeg koger mescalinholdig peyote eller san pedro, ned i 3-4 timer, så har jeg ofte en tyk væske..
Jeg støder derefter ofte på den problematik at folk, inkluderende mig at man så koger videre.. eller simre...

hvilket er en langvarig process, ikke nok med det men den reelle problematik jeg tænker over er at både med mescalin holdige substanser, eller ayahuasca, eller MAO-Inhibitore ikke mindst LSA....
trods at man kan få et skide godt resultat, at man skal være ekstra varsom..
fordi hvis jeg koger noget ned så siger det sig selv jeg har at gøre med varme, osv...
(medmindre jeg kan putte så meget vakuum til et væske at jeg kan sænke koge punktet... hvilket jeg tvivler på at alle har remedierne til at gøre derhjemme... )
og man vil ikke have nogen af sine substanser til at fordampe derfor skal man konstant holde øje med det, om det så tager 3 eller 5 timer... hvilket er tidsforbrugende..
men hvis jeg frysetører alle væskerne, ayahuasca, MAO-I. Mescalin... osv...
så slipper jeg vel for den problematik.. eller narrer jeg migselv?? har jeg overset noget???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2013 18:26 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener..

Har du tænkt dig at erstatte kogningsprocessen med frysetørring?
Eller hvilken problematik er det du mener du slipper for og hvordan?

Den eneste umiddelbare årsag til at bruge frysetørring i en ekstraktion ville være for at nedbryde cellevæggene i plantematerialet INDEN ekstraktion.. Kan ikke lige se hvordan man ellers skulle kunne gøre gavn af frysetørring.

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2013 18:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener..

Har du tænkt dig at erstatte kogningsprocessen med frysetørring?
Eller hvilken problematik er det du mener du slipper for og hvordan?

Den eneste umiddelbare årsag til at bruge frysetørring i en ekstraktion ville være for at nedbryde cellevæggene i plantematerialet INDEN ekstraktion.. Kan ikke lige se hvordan man ellers skulle kunne gøre gavn af frysetørring.


nej men du har vidst ikke bidt mærke i detaljerne som jeg har skrevet...
det er tidskrævende at koge noget ned...
Fordi:
der er en fare for at man brænder materialet, og man skal DERFOR konstant være omkring sin bryg....
eller komfuret gør det for varmt, så visse komponenter fordamper... og skal konstant justere sin temperatur på sit komfur.

hvorimod:
med frysetørring, kan man frit gå fra sit materiale, uden at bekymre sig om at de psykoaktive substanser fordamper... hvilket er umuligt ved frysetørring... og intet koger... og alt materiallet er bevaret, og man ender med et substans som der muligvis er mere potent fordi man undgik fordampningen... og man brugte heller ingen unødvendig tid på at rende og passe på det...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2013 19:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg er stadig ikke sikker på jeg forstår hvad det smarte skulle være..

Frysetørring er også tidskrævende og så vidt jeg lige kan regne ud er du nødt til at lave en vandig ekstraktion uanset hvad, som du så kan frysetørre.

Hvordan har du tænkt dig at frysetørre det? Det første skridt er jo selvfølgelig at fryse den vandige ekstraktion, men hvordan har du tænkt dig at separere vandet fra resten?

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2013 19:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
Jeg er stadig ikke sikker på jeg forstår hvad det smarte skulle være..

Frysetørring er også tidskrævende og så vidt jeg lige kan regne ud er du nødt til at lave en vandig ekstraktion uanset hvad, som du så kan frysetørre.

Hvordan har du tænkt dig at frysetørre det? Det første skridt er jo selvfølgelig at fryse den vandige ekstraktion, men hvordan har du tænkt dig at separere vandet fra resten?


jeg er igang med at finde nogen af de simpleste metoder man har brugt til at opnå sublimation..
(fra fast form til gas)...(at tørre is uden at det fordamper)
mit umiddelbare indtryk er at bruge tøris...
jeg skal bare lige finde ud af metoden... jeg researcher lige nu...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2013 19:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
faktisk så har jeg fundet et udmærket bud allerede...
jeg bruger samme teknik som man bruger når man frysetørrer mad...
bum


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2013 19:19 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg vil gætte på at det bliver noget at et arbejde at frysetørre f.eks en vandig DMT ekstraktion med tøris.. Og sikkert en smule dyrt :P

Uanset mine spådomme, glæder jeg mig til at se resultater hvis du vælger at prøve dig frem med det..

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2013 19:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
jeg fryser materialet med tørisen...
derefter putter jeg det ned i en aluminiumsgryde, og lægger et lag tøris i bunden... putter låg på gryden.. laver et tilpas hul i låget.. tilsætter en vakuumpumpe i hullet...
og suger til... også skulle der ikke gå så lang tid så har jeg frysetørret/vakuum tørret materialet..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2013 19:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
Jeg vil gætte på at det bliver noget at et arbejde at frysetørre f.eks en vandig DMT ekstraktion med tøris.. Og sikkert en smule dyrt :P

Uanset mine spådomme, glæder jeg mig til at se resultater hvis du vælger at prøve dig frem med det..


jeg ved ikke hvor dyr en vakuumpumpe den er endnu.. men jeg ser positivt på det...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2013 19:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
I sidste ende betaler det vel sig tilbage... da jeg kan gøre brug af denne teknik til alle de substanser indeholdene psykoaktive ingredienser...
det eneste jeg kommer til at betale løbende for er tørisen... eller plante materiale at udvinde fra...
jeg rapportere tilbage når jeg kommer til stykket...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2013 19:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
tøris: 38 kroner kiloet
jeg kunne også godt investere i en dehydrator... der gør al arbejdet for mig...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2013 21:39 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Du kan ikke køre en frysetørring/lyophillisering i traditionel forstand med tøris i vacuumkammeret.
Tørisen vil sublimere og du vil dermed have svært ved at opnå et vacuum, som forårsager et ønskeligt sænket kogepunkt.

Men du kan godt anvende tøris, som kuldefælde, ved f.eks. at lave et tøris"bad" hvori du nedsænker den beholder som evakueres(laves vacuum i).
Beholderen indeholder materialet som skal frysetørres og denne beholder skal tilsluttes en kraftig vacuumpumpe for at sænke trykket tilstrækkeligt.

Prøv at søge lidt rundt på frysetørringsteknikker. Lur mig om ikke der er nogle tekniske forrklaringer på f.eks. hvordan proteiner specifikt frysetørres - men det er en større videnskab med de mange faser det inkluderer og efterfølgende tests, som afgører hvorvidt produktet er helt is/vandfrit og dermed frysetørret færdigt ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2013 22:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
Du kan ikke køre en frysetørring/lyophillisering i traditionel forstand med tøris i vacuumkammeret.
Tørisen vil sublimere og du vil dermed have svært ved at opnå et vacuum, som forårsager et ønskeligt sænket kogepunkt.

Men du kan godt anvende tøris, som kuldefælde, ved f.eks. at lave et tøris"bad" hvori du nedsænker den beholder som evakueres(laves vacuum i).
Beholderen indeholder materialet som skal frysetørres og denne beholder skal tilsluttes en kraftig vacuumpumpe for at sænke trykket tilstrækkeligt.

Prøv at søge lidt rundt på frysetørringsteknikker. Lur mig om ikke der er nogle tekniske forrklaringer på f.eks. hvordan proteiner specifikt frysetørres - men det er en større videnskab med de mange faser det inkluderer og efterfølgende tests, som afgører hvorvidt produktet er helt is/vandfrit og dermed frysetørret færdigt ;)


AHA fed Ide, jeg bruger samme teknik som man laver austronaut is..
hvor man har en balje, og fylder den op med ethanol og tøris. "tøris badet".
lad os sige at jeg skal frysetørre mescalin holdigt væske.. så fryser jeg den væske ned først... bare i fryseren...
også putter den ned i den container jeg sætter vakuumpumpen til...
også sænker jeg containeren i tørisen og ethanolen.. har du nogen foreslag til hvor rent det ethanol skal være??
jeg bør vel kunne bruge isopropyl alc???


Senest rettet af Marathon 01 okt 2013 22:34, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2013 22:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
det er vidst en mere kompliceret process som du også selv siger...
jeg skal bypasse smeltning på en måde


Senest rettet af Marathon 01 okt 2013 22:35, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2013 22:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
hvis jeg bruger vakuumpumpen, og sænker det atmosfæriske tryk indeni selve containeren med det mescalinholdige is, og jeg varmer den stille og roligt op, kan jeg gå direkte fra solidmateriale til fordampning... og bypasse smeltning i isen...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2013 22:44 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Hvis du kan skaffe det, så er flydende kvælstof bedre til frysetørring end tøris/ethanol imo. Ellers er ethanol og tøris som du nævner fint. Gerne 99% ethanol hvis du kan skaffe det. Men du skal helst have et setup der skaber kraftigt vakuum. Som i under 1 mbar, før det blir effektivt. Og det skal holdes konstant. Ellers tør den frosne prøve op, hvis du ikke har den stående i kuldebad konstant.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2013 22:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
Hvis du kan skaffe det, så er flydende kvælstof bedre til frysetørring end tøris/ethanol imo. Ellers er ethanol og tøris som du nævner fint. Gerne 99% ethanol hvis du kan skaffe det. Men du skal helst have et setup der skaber kraftigt vakuum. Som i under 1 mbar, før det blir effektivt. Og det skal holdes konstant. Ellers tør den frosne prøve op, hvis du ikke har den stående i kuldebad konstant.


nu har jeg aldrig set sådan et kuldebad før så jeg kender ikke dens levetid..
men bør den ikke have ret lang levetid?
jeg har ikke helt gennemskuet hvor jeg får fat i sådan noget sjovt noget...
når du siger konstant kommer jeg til at tænke at det er noget der måske skal stå overnight??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2013 16:30 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Kuldebadet holder -78 så længe der stadig er tøris i. Man plejer at sku fylde nyt i efter et par timer, hvis det har størrelse på omkring en liter. Jeg vil foreslå dig at lave det i en termokande eller lignende. Tøris i et kuldebad i glas forsvinder som dug for solen pga varmeudveksling med omgivelserne.

Men som sagt. Hvis du holder et konstant, kraftigt vakuum, vil din prøve ikke tø op. I stedet vil isen sublimere med tiden.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2013 18:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
Kuldebadet holder -78 så længe der stadig er tøris i. Man plejer at sku fylde nyt i efter et par timer, hvis det har størrelse på omkring en liter. Jeg vil foreslå dig at lave det i en termokande eller lignende. Tøris i et kuldebad i glas forsvinder som dug for solen pga varmeudveksling med omgivelserne.

Men som sagt. Hvis du holder et konstant, kraftigt vakuum, vil din prøve ikke tø op. I stedet vil isen sublimere med tiden.


jeg tror den sværeste del er at varme beholderen op til er det ikke 30 grader???
uden af isen smelter det mindste...
der skal virkelig bare timing til at få det til at lykkedes.
men ja jeg skal nok lave en video om det på youtube, så snart jeg går igang..
så får vi at se.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team