Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 02:34


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 okt 2013 21:16 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jul 2013 12:25
Indlæg: 29
hej alle kloge hoveder. jeg har tidliger lavet noget ekstration af dmt med STB (straight to base) metoden. og har snakket med en kemilærer om at lave koffein ekstrakt med syrer base metoden. men på denne måde ender man jo med at få sit produkt som freebase.

det jeg egentlig vil spørge om, er om det er muligt at bruge cannabis og lave noget cannabiod salt ved at bruge en af disse metoder og så opløse det i noget syre (for at konvetere basen til et stabilt salt)
men er dette overhovedet muligt? hvorfor og hvordan? og hvis ikke, hvorfor så ikke det?
har egentlig ikke tænkt mig at gøre det (måske i fremtiden) men er bare vildt nysgerrig om det overhovedet er muligt :)
hvis nogle af jeg er mega keminørder må i meget gerne give så meget info som overhovedet muligt, også selv om det ikke kan lade sig gøre. som sagt er jeg mega nysgerrig så alt info kan bruges :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2013 23:46 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Du kan som udgangspunkt ikke omdanne thc til et salt med noget syre i vandig opløsning. Det er ikke alle stoffer, der kan findes som freebase. Det kommer an på syre-base egenskaberne for det enkelte stof. For at lave et salt i vandig opløsning, skal der være en protonerbar gruppe (som en amin i de fleste tilfælde) med pKaH indenfor pH skalaen. Man ville nok godt kunne lave et salt med thc ved at behandle det med base. Der er en phenol i thc, som man kan deprotonere i vandig opløsning med NaOH f.eks. Hvor opløselig phenolatet er i vand, skal jeg ikke ku sige. Jeg tror ikke, det vil være ret opløseligt, da thc i sig selv er meget tungt opløseligt i vand. Googlede lige saltet og fandt det her:
https://cannabis.community.forums.ozsto ... ation-tek/

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2013 00:16 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jul 2013 12:25
Indlæg: 29
tusind tak for svaret. hvad jeg lige kan forstå, med min yderst begrænsede viden, er det mulig. men ikke noget man som sådan kan bruge til ret meget ud over morskaben med at lave selve forsøget. er det korrekt forstået? :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team