Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 04:21


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 nov 2013 01:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 dec 2007 14:57
Indlæg: 128
Geografisk sted: Her og der
Jeg laver for det meste vandige opløsninger af phenethylaminer, da det på alle måder er lettere at have med at gøre end pulveret. Problemet er at hvis det skal opbevares længe (Min erfaring siger mere end 1 år) er der risiko for mug i vandet, og det ville jo være spild af gode stoffer!

Natriumbenzoat (atamon) bruges ofte til konservering af fødevarer, kan det mon også bruges til konservering af phenethylaminopløsninger, uden at phenethylaminen tager skade? Min intuition siger mig at phenethylaminen muligvis vil omdannes fra HCl-salt til H-benzoat salt og der samtidig vil dannes NaCl. At phenethylaminet bliver et benzoatsalt istedet for HCl-salt betyder vel næppe noget for virkningen, men er det overhovedet det der sker? Eller kunne man forestille sig en reel reaktion, altså hvor det ikke bare er ionerne der byttes rundt?

Hvis ingen kan oplyse mig, laver jeg forsøget en af de nærmeste dage, og vender selvfølgelig tilbage med resultatet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2013 09:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Nu kan jeg ikke lige svare på dit spørgsmål, men hvorfor ikke bare bruge ethanol som konserveringsmiddel?
10-20% burde være rigeligt til at holde det fri for bakterierer og andet skidt i årtier.

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2013 13:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 dec 2007 14:57
Indlæg: 128
Geografisk sted: Her og der
Fordi jeg har altid har vand lige ved hånden, og det sommetider er ret impulsivt der skal laves opløsninger. Desuden bryder jeg mig ikke særlig meget om ethanol, men det er nok ikke store nok mængder der kommer i spil her til at det kan bruges som undskyldning! :) Men du har selvfølgelig helt ret i at f.eks. vodka ville være at foretrække!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2013 16:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Nu ved jeg ikke hvor stabile de phenethylaminer du vil gemme er, men hvis man opbevare dem i en lufttæt beholder også trykkoger det i en halv time til en time. Så længe du ikke bryde forseglingen så har du en 100% bakteriefri beholder.

Spørgsmålet er så bare om de stoffet nedbrydes under disse omstændigheder.

Eksempel på sådan en opbevarings bøtte:
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2013 20:10 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Det er sikkert ikke noget problem. Men sørg for at lave natriumbenzoat opløsningen først, og så opløse dit stof i det. Ellers kan der godt gå noget galt med koncentrationen. Men som blazr ville jeg nok bare opløse det i vodka eller lignende på 1-5 mg/mL. Så svarer det max til et shot vodka at tage en fuld dose og opløsningen holder sig i årevis.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2013 20:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 dec 2007 14:57
Indlæg: 128
Geografisk sted: Her og der
Hmm, trykkogning er vel kun smart hvis opløsningen skal stilles ubrugt hen. Når jeg laver opløsninger er det for ikke at skulle have fat i vægten hver gang jeg skal dosere det og dermed løbende bruge af den. Så snart glasset er blevet åbnet er det vel samme situation som før?

Imp: Jeg prøver det. Bare rolig, jeg har helt styr på det med opløsninger og koncentrationer og så videre!

Hvis folk vælger at gøre mig efter er Imp's pointe vigtig: Opløs stoffet i natriumbenzoatopløsningen, så du har styr på mængden af væske!

Jeg laver en opløsning med natriumbenzoat i nu, og lader den stå til en gang efter nytår, hvor jeg vil prøver den første gang. Tænker at lade forsøget forløbe over et års tid med en måneds tid mellem doseringerne og se om jeg på et år mærker faldende potens (på stoffet altså ;) )


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2013 06:13 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Hmm, trykkogning er vel kun smart hvis opløsningen skal stilles ubrugt hen.
Så snart glasset er blevet åbnet er det vel samme situation som før?


Du kan eventuelt købe (sterile) hætteglas til dine opløsninger og så bruge kanyle på din sprøjte når du skal have det ud af beholderen.. Og selvfølgelig desinficere beholderen inden du penetrerer den med en ny steril sprøjte med kanyle.

Jeg købte mine 20ml for 20kr. stk :)

Imp skrev:
Men som blazr ville jeg nok bare opløse det i vodka eller lignende på 1-5 mg/mL. Så svarer det max til et shot vodka at tage en fuld dose og opløsningen holder sig i årevis.


Er det ikke en ret lav koncentration?
Især hvis man som BONHEAD! ikke bryder sig om alkohol..

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2013 08:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 dec 2007 14:57
Indlæg: 128
Geografisk sted: Her og der
Ja, det er da en god idé med hætteglas, og jeg står alligevel og skal købe en trykkoger, så det kan være jeg prøver at kombinere hætteglas + trykkogning det ved lejlighed... Har i noget bud på om de "gængse" 2C-X'ere vil kunne holde til at blive opvarmet? Ellers vil jeg gerne ofre lidt til forsøget når jeg kommer så langt.

1-5mg/mL er imo fint. Jeg har for det meste lavet 1mg/mL da det er nemmest at regne med, men ja, hvis det var med alkohol var det nok en anden historie for mit vedkommende, der ville jeg nok gå efter en højere koncentration (Selvfølgelig alt efter potensen af det pågældende stof)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2013 20:58 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Hmm, trykkogning er vel kun smart hvis opløsningen skal stilles ubrugt hen.
Så snart glasset er blevet åbnet er det vel samme situation som før?


Du kan eventuelt købe (sterile) hætteglas til dine opløsninger og så bruge kanyle på din sprøjte når du skal have det ud af beholderen.. Og selvfølgelig desinficere beholderen inden du penetrerer den med en ny steril sprøjte med kanyle.

Jeg købte mine 20ml for 20kr. stk :)

Imp skrev:
Men som blazr ville jeg nok bare opløse det i vodka eller lignende på 1-5 mg/mL. Så svarer det max til et shot vodka at tage en fuld dose og opløsningen holder sig i årevis.


Er det ikke en ret lav koncentration?
Især hvis man som BONHEAD! ikke bryder sig om alkohol..


Tja... Hvis det nu er 1 mg/mL og du tager 20 mg, svarer det til 20 mL = et shot vodka. Nu kender jeg ikke opløseligheden af 2c-b HBr eller HCl i vodka, men det er vigtigt at holde sig under mætningspunktet for at sikre sig, at der ikke kommer udfældning med tiden.

Citat:
Ja, det er da en god idé med hætteglas, og jeg står alligevel og skal købe en trykkoger, så det kan være jeg prøver at kombinere hætteglas + trykkogning det ved lejlighed... Har i noget bud på om de "gængse" 2C-X'ere vil kunne holde til at blive opvarmet? Ellers vil jeg gerne ofre lidt til forsøget når jeg kommer så langt.


En trykkoger med vand er ret hårde betingelser for organiske molekyler. Men jeg vil tro, at de gængse 2c stoffer godt kan holde op til 150 grader i vand ved neutral pH. Men jeg vil ikke lægge hovedet på blokken for det. Det er som sagt ret hårde betingelser. Der er nok ikke andet for en at prøve :) Men jeg forstår ikke helt, hvorfor du også vil ha selve stoffet med i autoklaven?

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2013 17:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 dec 2007 14:57
Indlæg: 128
Geografisk sted: Her og der
Tja... Hvis det nu er 1 mg/mL og du tager 20 mg, svarer det til 20 mL = et shot vodka. Nu kender jeg ikke opløseligheden af 2c-b HBr eller HCl i vodka, men det er vigtigt at holde sig under mætningspunktet for at sikre sig, at der ikke kommer udfældning med tiden.


Jeg har endnu ikke mødt en 2c der ikke kunne opløses til 1mg/mL, og det virker som om der er langt til mætningspunktet! De gange jeg har kigget efter når jeg laver opløsningen har jeg også lavet 5mg/mL uden at nå mætningspunktet og fortyndet videre til 1mg/mL. Jeg vil gætte på at alle de gængse har en opløselighed >5mg/mL. Nu må jeg næsten hellere kigge endnu bedre efter de næste par gange, så jeg kan finde ud af hvor mætningspunktet rent faktisk er (Jeg nægter at google det! :D )

Edit: Nu har jeg mødt en der havde svært ved at opløses til 1mg/mL, nemlig 2C-P. Jeg ved ikke om det kunne have ladet sig gøre med mere tålmodighed, men 1/2mg/mL var den med på uden problemer!

Citat:
En trykkoger med vand er ret hårde betingelser for organiske molekyler. Men jeg vil tro, at de gængse 2c stoffer godt kan holde op til 150 grader i vand ved neutral pH. Men jeg vil ikke lægge hovedet på blokken for det. Det er som sagt ret hårde betingelser. Der er nok ikke andet for en at prøve :) Men jeg forstår ikke helt, hvorfor du også vil ha selve stoffet med i autoklaven?


Det var jævnfør rootmoods post. Umiddelbart tænker jeg også at det er dumt at smide en ikke-steril opløsning i et sterilt glas, men jeg har absolut ingen erfaringer hvad det angår!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team