Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 21:43


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 nov 2013 10:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 nov 2013 09:57
Indlæg: 4
Hej. Jeg sidder og leder efter informationer om sporing af LSD, til forberedelse til min SRP (Studie retnings projekt).
Jeg går på HTX og mine to fag jeg har valgt at arbejde med i min SRP er Kemi A og Analyseteknik (jeg skal gå i dybten med de metoder der bliver brugt).

Men hvad jeg gerne vil have hjælp med er:
Jeg skal finde ud af hvordan man kan spore LSD i blodet/urinen. Og jeg skal finde ud af hvordan man kan gøre det.
Jeg har set der er noget det hedder "Ehrlich's reagent" og jeg har læst lidt omkring det. Men vil gerne vide om der er nogen der der har noget læsestof om hvordan det virker, og om der også er andre metoder til at spore LSD.

Mvh Mathias


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2013 15:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jan 2007 21:33
Indlæg: 280
Geografisk sted: the Land of Ooo
Har du kigget på erowid.org? Jeg kan desværre ikke linke, da min skole har et ret voldsomt filter på nettet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2013 16:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 dec 2012 00:35
Indlæg: 94
http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd.shtml Til tjeneste ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2013 20:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 maj 2005 18:20
Indlæg: 52
Ehrlichs reagens bruges for det meste for at teste for tilstedeværelsen af indol- og tryptaminderivater i narkotests, og fungerer efter følgende princip (hvor det er den heterocykliske indol-ring der reagerer med para-DiMethylaminBenzAldehyd):

Billede

Jeg er dog ret sikker på at man for det meste benytter enten HPLC (High Performance Liquid Chromatography),GC-MS (Gas Chromatograph - Mass Spectrometry) eller immunoassay-metoder til detektion af LSD-metabolitter i kropsvæsker.

Læg mærke til at jeg skriver "LSD-metabolitter", LSD bliver rimelig hurtigt nedbrudt i kroppen til andre stoffer som så bliver udskilt. LSD har en plasma-halveringstid på 3,6 timer. Det vil sige, at hver 3,6 timer er der nedbrudt 50% af stoffet. Efter 3,6 timer er der kun 50% procent LSD tilbage, efter 3,6 timer til er der 25% osv. Jeg mener at LSD-metabolitter kan spores i urin i ca. 4 dage efter indtagelse.

Prøv selv at søge efter informationerne på nettet - eller endnu bedre: hvis du har mulighed for det, så kontakt nogle farmakologer/kemiker fra et universitet, de plejer gerne at ville hjælpe. Jeg ved at der bliver lavet spændende forskning i lysergsyre-derivater på PharmaSchool og måske kan du endda få lov til at kigge ind i laboratorierne en dag.

Hvis du virkelig synes at emnet er spændende, så kan du jo lige så godt gøre noget ekstra ud af det! :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2013 21:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 nov 2013 09:57
Indlæg: 4
Tak til alle dem der har svaret, jeg vil kigge lidt på det og vende tilbage, hvis jeg har flere spørgsmål (hvilket jeg nok vil få ;) ).
Og teenspeerit, tror godt jeg kunne finde på at kigge forbi et uni. Tak for ideen :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2013 22:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 nov 2013 09:57
Indlæg: 4
Helt præcist hvad er metabolitter?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2013 23:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 maj 2005 18:20
Indlæg: 52
Metabolisme = Generel omdannelse/biosyntese af stoffer i kroppen (f.eks. aminosyrer til protein, nedbrydning af lægemiddel)

Metabolitter = I dette tilfælde de stoffer som LSD bliver omdannet til. Metabolitter er ofte lettere at udskille fra kroppen gennem bl.a. urin end det stof de er dannet fra.

PS. Jo mere du bruger Google, jo hurtigere og bedre bliver du til at finde information. Det bliver du glad for i længden! ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2013 23:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 nov 2013 09:57
Indlæg: 4
Prøvede. Og jeg fandt også noget om stofskifte, men jeg troede du mente et bestemt stof.
Og tak igen :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team