Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 03:51


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Opgaver
Indlæg: 03 feb 2014 20:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2013 13:11
Indlæg: 127
Geografisk sted: Nordjylland
Hey psy

Jeg står her og vil gerne lave noget hjemme lavet koffein ud af nogle kaffe bønner. Men jeg ved ikke helt hvordan man gør har godt nok læst på google om det men de går ikke rigtig i dybde med det. Og de siger at man ikke kan lave det der hjemme. Men tror nu nok det er en snyder de fyrer af der så må håbe der er nogle kloge mennesker her inde der kunne hjælpe eller evt. give en opskrift/fremgangsmåde


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Opgaver
Indlæg: 03 feb 2014 21:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2013 09:56
Indlæg: 75
Geografisk sted: Søen
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 10&t=27047

Det er tilladt at søge på andre steder end google.... Psy har også en søgemaskine.

Held og lykke med det :D

_________________
Spis altid den gule sne. Det kunne være det var øl


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Opgaver
Indlæg: 09 feb 2014 23:34 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jul 2013 12:25
Indlæg: 29
har selv rodet med tanken for hyggens skyld (det er MEGET billigere bare at købe koffeinen rent). men har ikke fået taget mig sammen til egentlig at gøre det. men skulle mene at det kan lade sig gøre ved normal syre/base ekstration. evt. bare base ekstration og så en helveds masse omkrystallisering :) men så vidt jeg ved ender du med at få det i freebase med den metode, så du skal også til at omdanne det til salt bagefter. og lige det at omdanne til salt har jeg ingen erfaring med. men du skulle vist bare opløse dit freebase i noget syre (det handler om at finde den rigtige hvis ikke du vil have noget grød agtigt slutresultat) ved ikke hvordan det lige er med koffein. men f.eks. DMT er den eneste mulighed (for amatør ''kemikere'' dvs. mig selv :P) at omdanne det til dmt-fumerate. men som sagt ved jeg ikke hvordan det er med koffein, men du kan jo altid prøve dig frem :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team