Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 23:47


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 apr 2014 01:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 apr 2014 01:28
Indlæg: 6
Hejsa, har prøvet at lave Ghb hydrolysen men er gået ind i et problem. Desværre, så håber i kan hjælpe..

Det GBL jeg fik skulle være helt rent, jeg syntes ikke det lugtede særligt meget af GBL og smagte sødt det var ingenting at skylde det ned, har smagt ghb og der smagte langt værre og kvalmende at få ned..

Jeg putter 600ml demi. vand i en kemi kolbe, derefter 130g NatriumHydroxid lader det reagerer, så tilsætter jeg laaaangsomt GBL'en skal lige siges at under disse 3 trin, bliver min blanding KUN varm og især da jeg hælder ghben i langsomt der sker ikke noget det damper kun meget meget lidt, jeg tilsætter gbl over en 20-30 minutters tid.. Så sætter jeg det under kog i 20 minutter.. Så vil jeg rense det med aktivt kul og det gør jeg så.. Glemmer at tage ph test før det men det gør jo ikke noget? Jeg vælger lige at dyppe fingeren og så på tungen og det SVIER og stikker.. Tænker shiit, så tager jeg Ph-værdien der viser meget meget blå rigtig blå +12 ph så jeg tilføjer GBL der sker intet.. Så vælger jeg at tilføje citronsaft for at se om den vil ned, den vil ingen steder. og jeg tilføjer meget.. GBL'en viste en ph på 7 men jeg mistænker ham for at have blandet den med vand da det lugtede meget svagt? Og smagte svagt og sødt for jeg tog endda 1½ml i stiv tilstand og der skete nada..

hvad kan der have været gået galt? Har min GBL været så svag at min konsistens faktisk er Kaustisk soda opløst i vand?
Håber i kan hjælpe !! På forhånd tak!! ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2014 10:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2007 22:56
Indlæg: 867
Du behøves ikke at få det op at "koge", bare smid dit GBL lidt hurtigere i (ikke alt på én gang dog), så burde det gøre jobbet. Men husk nu, sikkerhedsbriller og handsker, som det mindste..

Det kan også godt være at dit GBL ikke har været helt rent. Jeg ville gå efter BASF GBL, hvis det var mig. Det er produceret i tyskerland og under tyske normer, kvalitetssikring osv.

Har du fulgt den guide der ligger herinde step by step?
Du må lige væbne dig med tålmodighed, til der kommer en lidt mere kemikyndig end mig :P

_________________
lolton


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2014 13:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 apr 2014 01:28
Indlæg: 6
Okay, kan det have ødelagt det hele ved at jeg lod det koge i 20 minutter? Altså brændt det på?
Gblen er fra belgien, ja fulgte den step by step præcis som der stod, og min ph værdi var bare ekstremt blå..

Har hørt det ikke skulle være farligt at drikke kaustisk soda i vand hvis bare ph-værdien bare er 6-8 ? Nogen der kan be/af-kræfte dette?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2014 13:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 dec 2013 20:26
Indlæg: 82
Geografisk sted: København
Det med pH'en er rigtigt nok.

Du burde ikke have ødelagt noget ved at koge det. Der skal varme til for at hjælpe hydrolysen på vej. incase kommer omkring dette trin ved simpelthen at varme opløsningen rigeligt op ved at tilsætte GBL hurtigere. Det er dog en mere kontrolleret fremgangsmåde at tilsætte GBL langsomt og varme op for sig som du har gjort. Hvor meget der skal varmes er så selvfølgelig til diskussion.

Hvorfor det ikke virker for dig kan jeg ikke sige. Mit bud er det ikke er ordentlig GBL du har fat i.

_________________
"I'm a decent man who exports flowers." - Pablo Escobar


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2014 14:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 apr 2014 01:28
Indlæg: 6
Okay hmm, så skla jeg bare have ph værdien ned før jeg tør smage på lortet, tænker bare hvis det var meget farligt at drikke kaustisk soda der ikke har reageret med GBL (grundet dårlig gbl) så ville jeg ikke turde at teste det selv :o altid godt lige at vide man kan drikke det bare PH-værdien er neutral.. For det sve sku på tungen det møg nok grundet en ekstrem høj PH


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2014 14:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 dec 2013 20:26
Indlæg: 82
Geografisk sted: København
Du fjerner NaOH og danner natriumcitrat og vand når du putter citronsyre i.

_________________
"I'm a decent man who exports flowers." - Pablo Escobar


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2014 14:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 apr 2014 01:28
Indlæg: 6
Okay på den måde, men NaOH er jo ikke farligt hvis ph-værdien er korrekt.. Fordi folk laver jo også Ghb uden at tilsætte citronsyre men GBL derimod..
GBL fjerner bare ikke NaOH og danner natriumcitrat..

Jeg vil prøve at lave forsøget igen, denne gang vil jeg dog tilføje 80% NaOH og tilføje min GBL hurtigere under varme.. Og have citronsyre klar til at lavere ph-værdien..

Alt det GHB jeg har lugtet til stinker af gbl.. Efter vi var færdige lugtede vores koncentration overhovedet ikke af noget som ghb jo ikke skal?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2014 15:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 dec 2013 20:26
Indlæg: 82
Geografisk sted: København
Når du danner GHB ved at putte GBL i neutraliserer du også NaOH'en. GHB er en syre der sammen med NaOH danner NaGHB og vand.

_________________
"I'm a decent man who exports flowers." - Pablo Escobar


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2014 15:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 apr 2014 01:28
Indlæg: 6
Så lad mig forstå det helt rigtigt:
NaOH opløst i vand med en ph værdi MEGET basisk kan indtages uden skade hvis ph-værdien er laveret f.eks. med GBL/Citronsyre?

Grunden til at jeg spørger om det konkrete spørgsmål er at hvis den GBL jeg får fat i er 50% vand eller hvad den nu er, så skla jeg være sikker på der ikke sker noget farligt når jeg indtager det færdige produkt selvom det er en svag GBL der er i.. For jeg finder jo aldrig ud af hvilken GBL jeg har fået hvis jeg ikke tester det færdige produkt... ;)


Jeg tror den GBL jeg har fået har været fin, den var fedtet/tyk og dannede flotte bobler i når jeg rystede den, små men fine bobler der steg til vejrs langsomt..
Så jeg vil prøve med mindre NaOH i min opløsning selvom der intet bundfald kom ved 130G.. Men så hurtigere tilsætning af gbl under varme.. Og hvis det ikke virker så kan jeg jo kun konstatere "hvad"?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2014 23:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 apr 2014 01:28
Indlæg: 6
Okay, nu er jeg stort set afklaret med hvilket produkt jeg havde mellem hænderne, og svaret er:

1,4 butanediol

Hvilket jeg ikke kommer nogen vegne med.. Desværre troede jeg at det var GBL..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 apr 2014 09:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2007 22:56
Indlæg: 867
^ Hvis du ikke har brugt det hele af dit 1,4-butanediol, så kan du prøve dig frem med det, alene. Det er et GHB/GBL alternativ, har aldrig prøvet det dog. Så husk og søg lidt :) Her er lidt at starte med

_________________
lolton


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team