Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:36


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 sep 2015 03:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Hej kemi gutter og gutinder! :D

Jeg har gået og overvejet og lege lidt med vacuum destillation, men jeg er lidt i tvivl om, hvor meget vacuum jeg skal/kan suge på mit glasudstyr?

Jeg har 2 muligheder:

En gammel køleskabskompressor, der suger et godt vacuum.

En 12v membran vaccumpumpe fra ebay, der også suger ok. Dog ikke så voldsomt som ovenstående.

Hvilken mulighed ville være at foretrække?

Mvh Narkopolo.

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2015 06:33 
Offline
Site Admin

Tilmeldt: 21 maj 2002 01:01
Indlæg: 1118
Køleskabs kompressor er meget svært at styre trykket af, og oliemængden i den er også noget rigtig møg at styre.

Hvis du kan få en rigtig membran vacuumpumpe er den klart at foretrække.

Alternativt kan du jo bruge en vand aspirator, den kan også lave fint vacuum.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2015 20:01 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Jeg ville også gå efter en vandaspirator, hvis budgettet ikke lige er til en membranpumpe. Hvad er kogepunktet for det, du skal destillere? Som regel er en membranpumpe helt fint til vakuumdestillation.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2015 02:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Det har et kogepunkt på ca 280 grader, så vil meget gerne få dette vacuum system op og køre.

Så den membranpumpe jeg har, kan jeg godt bruge eller er den for sløv? :)

Det er en magen til denne: http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/657793 ... m_pump.jpg

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2015 20:23 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Jeg har ikke erfaring med sådan en pumpe. Men når du nu har udstyret, er det vel bare med at prøve :)

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2015 03:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Ja okay :)

I de instruktioner jeg har læst, skal man smøre med et silikone smøremiddel, for at undgå at glasset "gror" sammen i samlingerne, og ikke kan skilles ad igen.
Dette vil jeg gerne undgå da dette udstyr ikke koster gratis, men har kun vaseline til rådighed, er det ok, eller no go til dette? ;)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2015 13:24 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Jeg har aldrig prøvet at bruge vaseline i stedet for silikonebaseret slibfedt. Umiddelbart vil det nok virke okay, men du skal være opmærksom på, det nok blir opløst/blandet med dit stof i nogen grad. Det går tit at destillere uden slibfedt, hvis du ikke skal langt ned i tryk. Ofte er det nok bare at tænde og slukke for pumpen engang i mellem mens man varmer, for at få det til at komme over. Hvis du er uheldig, at to samlinger sætter sig fast, så varm på samlingen med en varmepistol/hårtørrer og bank lidt på det med en kniv/saks/whatever. Det løsner sig som regel. Det er lidt cowboy metoden at gøre det uden slibfedt, men går den så går den.

Protip til destillation: Pak vejen mellem varmebadet og kondensatoren ind i vat/staniol. Det er tit et problem med temperaturfald oppe i destillationshovedet og resulterende kondensering/krystallisering af stof. Det er i øvrigt en god ide at køle dit opsamlede stof i et isbad, så der ikke blir trukket noget op i pumpen under destillationen. Ikke at jeg tror det er et problem for et stof med BP på 280 grader. Men det kan godt være, at der kommer nogle mere flygtige stoffer over først. Især hvis din pumpe ikke er lavet til laboratoriebrug, kan det være noget skidt at få kemikalier ind i den.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team