Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 11:52


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 aug 2014 19:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 aug 2000 01:01
Indlæg: 135
Hej

Det følgende er UDELUKKENDE TEORETISK; jeg opfordrer ingen til at udføre noget af dette i praksis, så kære moderator, please lad være med at banne mig for denne post, hvis jeg overskrider nogler grænser, så slet posten og send mig en PM. Men så vidt jeg kan se, er der ingen regel imod eksplicitte synteser?

Jeg har mange mange gange forsøgt at få ekstraheret ren kodein ud af kodimagnyl. Men desværre er det ikke så let, som det lyder. Der er mange ting i tabletterne som forstyrrer processen, microkrystallinsk cellulose stopper filtrer og laver emulsion ved 2-fase ekstraktion, MgO reagerer basisk og deprotonerer acetylsalicylsyre (ASA) og gør det meget vandopløseligt, så store mængder af det biver opløst. og ikke mindst mængden af uønsket materiale i tabletterne i forhold til kodein besværliggør ekstraktion og fører i bedste fald til reducret udbytte og i værste fald til ingenting.

Det ER lykkedes mig af få ca. 80% ren kodeinbase ud af Kodimagnyl efter mange forsøg og ved at designe min helt egen meget ineffektive metode.

Men nu har jeg tænkt mig grundigt om, komineret teori og praksis og skrevet et rough draft til en ekstraktionsopskrift der er lavet til at give 80-90% af teoretisk udbytte. Flere steder er der angivet alternative metoder, og meget af opskriften er meget spekulativ. Jeg vil meget gerne have jeres input, kommentarer og eventueller rettelser, så metoden kan blive optimeret, inden jeg prøver den i praksis.

Her følger assayet (tilgiv mit meget rough draft)


Ekstraktion af kodein fram Kodimagnyl

(Tør EtOH)
Tilsæt1-2 dele CaCl2 til 400 mL 93% denatureret ethanol (fremover: EtOH). Omrør grundigt, lad stå. Gentag nogle gange. Filtrer.

Opløs 0,200 g citronsyre i 200 mL i det tørrede EtOH. Når opløst, anbring opløsning i fryseren og nedkøl det, så det ikke kan blive koldere.
(mængden af citronsyre skal modsvare mægden af MgO ækvimolært til trods for citronsyres tre sure hydrogener og 50-10% ekstra for at være sikker. REGN ÆKVIVALENT MÆNGDE UD)

[metode 1]
Knus 100 tabletter, hæld pulveret i EtOH+citronsyre opløsning og put tilbage i fryseren. Lad blanding trække i nogle timer. (mål så pH, hvis den ikke er klart sur tilsæt mere citronsyre. Burde ikke være nødvendigt)

Filtrer EtOH+citronsyre+tabletmasse opløsning. Til tørt (x = nok til at neutralisere citronsyre som er trivalent+nok til at nå pH =11) g NaOH i meget meget små mængder ad gangen, nogle få pellets efterfulgt af omrøring indtil pellets er helt opløst (magnetomrøring optimalt, små mængder NaOH ad gangen for at undgå at lokal ekstremt høj pH som potentielt nedbryde codein).
[metode 1 slut]

[metode 2]
Knus 100 tabletter, hæld pulveret i EtOH+citronsyre opløsning. Placer på magnetomrører evt. med varme.
Efter en time stoppes omrøringen og man venter på at de uopløste materiale bundfælder så komplet, at opløsning bliver klar. Den klare opløses suge op med en stor sprøjte med så lidt af bundfaldet som muligt og gemmes. Det fjernede mængde EtOH+citronsyre erstates og gentag process 2-3 gange. Til sidst hældes alt solvent fra bundfald udeen at få for meget bundfald med, vask evt bundfald med EtOH . Filtrer alt frahældt EtOH
[metode 2 slut]


[version 1 - begyndt]
Indamp EtOH til den er helt tør. Tilsæt 75 mL toluen, skrab/vask siderne så alt pulveret komme ned i toluenen. Omrør, lad trække, gentage mange gange. Knus/pulveriser evt materialet hvis nødvendigt. Lad trække 1 time.
Filtrer toluen og overfør til anden beholder. Tilsæt yderligere 75 mL toluen til indampningsbeholderen og gentag ekstrationen eller evt. bare skyl grundigt, filtrer og tilfør til beholderen med de første 75 mL toluen.

Overfør de 150 mL toluen til en skilletragt og ekstraherer meget grundigt med 3 gange 10-25 mL 0,1 M Hcl(aq).

Indamp den vandige opløsning meget forsigtigt.
[version 1 – slut]

[version 2 – begynd]
Indamp opløsningen til den er helt tør og tilsæt 75 mL af et nonpolært solvent med lavt kogepunkt (dicholormethane, ethylacetat, eller toluen og indamp under vakuum med sugekolbe+vandbad). Skrab/vask så alt materialet kommer ned i solventet. Lad det stå i en time, omrør hver 10.-20. minut. Hæld solvent fra, filtrer det, hæld det i ny beholder, hæld fra filtreret materiale tilbage i indampningsbeholder. Gentag med yderligere 75 mL solvent. Kombiner.

Indamp de 150 mL solvent meget forsigigt (vandbad i gryde ved 1 varme og en anordning så beholder ikke rører bunden af gryden.) (ved toluen indamp unde vakuum som beskrevet før)
ca. 700 mg kodein base skulle ideelt være tilbage.

(Tør Hcl i EtOH)
Tør 100-200 mL EtOH med CaCl2
Sugekolbe med slange (ideelt med pippette i enden) og prop. Fyld kolben 1/4 op med CaCl2. Placer/holden slangen/pipetten ned i den tøre EtOH. Tilsæt 10-20 mL koncent Hcl(aq) og sæt proppen i. Tilsæt mere konc Hcl(aq) hvis for lidt gas genereres. Lav et mættet opløsning.

Tilsæt 50 mL (nok til at konvertere alt basen til hcl salt) Hcl(EtOH) til kodeinbasen. Overfører opløsning til petriskål, beholderen skylles med 10-20 mL Hcl(EtOH) som hældes i petriskålen.
Indamp i ovn ved 150 grader. Eller ved stuetemperatur. Ideelt skulle 800-900 mg kodeinhydroklorid fremkomme.


PS: Nu er kodein jo ikke så sjovt i sig selv. Mange fantaserer om demethylering til morphine efterfulgt af diacetylering med eddisyreanhydrid/acetylchloride (faktisk er monoacetylmorphin, som kan laves med iseddike mere potent end diacteylmorphin, slå selv op for detaljer). Men denne syntese er både besværlig, demethyleringen giver dårligt udbytte og mange af reagenserne er overvågede.

Så I stedet har jeg udtænkt følgende syntese: Katalytisk hydrogenering til dihydrocodeine efterfulgt af af forsigtig oxidation af den frie hydroxy-grupper til dihydrocodone. (måske udføres de trin i omvendt rækkefølge) Man kunne stoppe her, folk raporterer at dette stof er lige så potent som oxycodone eller næsten. Man kunnne også fortsætte og demethylere dihydrocodone til dihydromorpone. Jeg har flygtigt læst at udbyttet ved demethylering af dihydrocodone er meget højere end med codeine med præcis samme metode. Dihydromorphone er en af de mest potente semi-syntetiske mu-agonister overhovedet (fentanyl--analoger er HEL-syntetiske). En opiod dosis omregner siger at det er 4 gange stærkere end morphine oralt, og at 3 mg IV svarer til 200 microgram fentanyl IV, som betragtes som en ganske kraftig dosis for en ikke-tilvænnet.
Konklusion: Glem alt om at lave morphine og acetylere det, hvad jeg lige har foreslået er meget meget nemmere, kræver ikke noget "watchede" kemikalier og kan hvis også laver demethyleringen give et produkt som er langt mere potent end acetyleret morphine. hydromorphone skulle også være ekstremt euforiserende, så pas på derude.
Det allerbedste er, at alle trin måske undtaget demthyleringen kan laves af helt almindelige mennesker med meget lidt rigtigt laboratorieudstyr og ganske lovlige og ikke-suspekte kemikalier. MEN HUSKE, at dette er TEORETISK, det er uhyre ulovligt og meget farligt at forsøge noget af dette her i praksis.

_________________
Скандинавский Союз Советских Социалистических Республик
(Don't tell the Americans....:) )


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2014 19:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 aug 2000 01:01
Indlæg: 135
Jeg vl meget gerne have forslag til forbedringer, rettelser osv. inden SWIM prøver noget i praksis. Når SWIM har udført en praktisk og rimelig vellykket ekstraktion, skriver SWIM en præcis rapport, som kan følges af andre SWIMs osv.

Men gå stille med dørene. Hvis min en eller anden version af metoden viser sig at være effektiv, går der ikke lang tid, før Kodimagnyl kræver en recept. Især hvis SWIMer begynder at hydrogenere, oksidere og måske endda demethylere i stor stil, så bliver alle de uskyldige matas-produkter tilføjet til den store stykke liste.

Det ville faktisk være bedst hvis sådanne tråde kun var tilgængelige for udvalgte brugere, både at beskytte ivrige men uerfarne hobby-kemikere men lige så meget for værne om en potentiel kilde til gode sager. Er det teknisk muligt at have tråde, som kun er tilgængelige for "advanced users"?

_________________
Скандинавский Союз Советских Социалистических Республик
(Don't tell the Americans....:) )


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2014 14:32 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Det ville faktisk være bedst hvis sådanne tråde kun var tilgængelige for udvalgte brugere, både at beskytte ivrige men uerfarne hobby-kemikere men lige så meget for værne om en potentiel kilde til gode sager. Er det teknisk muligt at have tråde, som kun er tilgængelige for "advanced users"?

SAY WHAT?!.. så med din "opskrift" blir 'magnylerne rykket så meget af hylden at de kommer på recept, lol what..
og SWIM dur ikk i dansk jura..
men held og lykke til projektet

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2014 16:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 apr 2013 19:19
Indlæg: 82
Er der ikke tale dihydromorphine og ikke morphone?

_________________
"This topic brings me to that worst outcrop of herd life, the military system, which I abhor... This plague-spot of civilization ought to be abolished with all possible speed. Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism -- how passionately I hate them! -

Albert Einstein


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2015 15:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2011 17:33
Indlæg: 326
Kodimagnyler er vel så dyre at det her på ingen måde kan betale sig. Hvis man vil have ren dope, så køb heroin og træk det gennem et sprøjtefilter (kan købes for ingenting online).

Kan dog godt se det sjove i den akademiske udfordring.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2015 02:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 mar 2015 20:04
Indlæg: 9
IllegalStateOfMind skrev:
Kodimagnyler er vel så dyre at det her på ingen måde kan betale sig. Hvis man vil have ren dope, så køb heroin og træk det gennem et sprøjtefilter (kan købes for ingenting online).

Kan dog godt se det sjove i den akademiske udfordring.


Tja - i håndkøb koster 20 kodimagnyl 30 kroner. Så du bliver vel ikke fattig af at købe 100 :)

På recept kan du desuden få 250 stik til 180 kr.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2015 02:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 mar 2015 20:04
Indlæg: 9
Jeg beklager, hvis du allerede har svaret på mine spørgsmål, skimtede kun lige teksten grundet det sene tidspunkt.

1) Hvordan vil du sikre dig at al acetylsalicylsyren er sorteret fra kodeinen? Er det blot en neutral Ph-værdi?

2) Man vil vel ende op med en ordenlig mængde Magnesiumoxid i sit mix. Er dette på nogen må skadeligt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2015 22:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2011 17:33
Indlæg: 326
Ignio skrev:
2) Man vil vel ende op med en ordenlig mængde Magnesiumoxid i sit mix. Er dette på nogen må skadeligt?


Nej, udover at det giver diarré. Mega doser af magnesium benyttes som afføringsmiddel.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team