Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2024 18:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 aug 2014 12:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 jul 2011 20:47
Indlæg: 23
Har igår experimenteret med selv at lave ghb men det gik ikke helt som det skulle har fulgt opskriften her indefra og læst alle komentare igennem og tjekket op på en del opskrifter fra andre troværdige engelske sider alligevel ender jeg dog ud med et produkt der har en pH værdi på 14 der bare ikke ville gå ned det lykkedes dog i sidste ende at få den rigtige pH værdi med en hulens masse citron syrer ekstra gbl og en hel del eddike ved ikke engang om jeg bør indtage resultatet.

der var en del ting jeg var i tvivl om i opskriften hvor jeg måtte improviserer text markeret med rødt
Jeg forsøger igen i aften så håber der er nogen ægte kemi nørder derude der kan fortælle mig hvad jeg har gjort galt på forhånd Tak :)



Fremgangsmåde:t

Fyld reaktionsglasset op med 600ml vand. Derefter opløses 130 g NaOH forsigtigt i vandet. Tilsætningen af NaOH virker svagt varmeudviklende. Er materialet effektivt opløst, bør opløsningen fremstå som en klar væske, uden bundfald.
Når temperaturen er faldet, tilsættes GBL forsigtigt i 25-50ml portioner under rolig omrøring, indtil det hele er tilsat.
Tilsætningen af GBL er voldsomt exoterm, og det er derfor vigtigt at tage sig god tid.
Tilføjelsen af gamma-butyrolakton bør tage omkring 20-30 minutter.

Jeg brugte en kaffe kande af varmefast glas og et piskeris af rustfrit stål først puttede jeg 600ml demeniraliseret vand i og hældte derefter 130g kautisk soda meget forsigtigt i men det hele lagde sig i en hård klump på bunden så jeg startede forfra denne gang varmede jeg vandet op til en temperetur på 60 grader lod det stå kort tid og hældte derefter kautisk soda meget forsigtigt i. da jeg var færdig havde jeg en klar væske med en temperatur på 90. har på intet tidspunkt rørt rundt da det ikke står i opskriften. jeg ventede med at tilsætte gbl til væsken havde en temperatur på 40 grader. jeg brugte ca 25 minutter på at tilsætte gbl lidt af hangen under konstant omrøring. ingen reaktion under tilsættelsen dog steg temperaturen en del.

Når disse trin er tilendegjort, er det en god idé at lade reaktionsglasset stå lidt, for at sikre at kemikalierne har reageret nogenlunde færdig, og temperaturen er faldet lidt.

Opløsningen sættes nu i kog – Det kan gøres på en række metoder, her er to nemt tilgængelige:
• Mikrobølgeovn (Opvarmning tager ca. 5-10 min.)
• Varmeplade (Opvarmning tager ca. 20-30 min.)

Da jeg skulle varme det op stilte jeg den varmefaste kande på kogepladen og skruede op på 4 ud af 9. der gik ca 10 minutter før det begyndte at at småkoge derefter lod jeg det småkoge i tyve minutter der har været konstant omrøring under hele opvarmningen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2014 13:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 jul 2011 20:47
Indlæg: 23
Og skal lige siges at det 100% IKKE har noget at gøre med at GBL er af dårlig kvalitet


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2014 20:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 jan 2007 00:07
Indlæg: 188
Jeg ville nok omrører allerede når du tilsætter din NaOH (Har jeg i hvert fald altid gjort..)

Jeg ved stort set intet om kemi, men jeg mistænker at din høje PH-værdi skyldes du har har målt/vejet f.eks. NaOH forkert op. Eller at dit GBL simpelthen er noget underligt sprøjt.. Måske noget helt andet? Lugter det helt vildt klamt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2014 21:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
ma2fer skrev:
Og skal lige siges at det 100% IKKE har noget at gøre med at GBL er af dårlig kvalitet

Hvordan ved du det? For høj pH skyldes for meget NaOH/for lidt GBL, så enten er det en opmålingsfejl, eller også er dit GBL fortyndet.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2014 03:33 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 07 jul 2011 21:14
Indlæg: 807
Er der noget at gøre ved denne fejl eller er hele hans batch ødelagt ? Tænker hvis nogle en anden gang skulle få fat i fortyndet GBL :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2014 20:42 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Hans batch er nok ikke ødelagt. At der er citrat og acetat i (fra citronsyre og eddike), burde ikke udgøre nogen risiko. Men man kan ihvertfald ikke regne med koncentrationen. Måske kan man undgå sådan nogle situationer ved at titrere sin GBL, før man bruger det?

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team