Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 00:45


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 aug 2014 18:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Goddag alle!

Som sagt kunne jeg godt tænke mig at oprense noget kokain, men jeg er i lidt i tvivl om acetonen. Jeg tænkte umiddelbart jeg bare skulle have fat i borup acetone, men da jeg læser databladet ( http://www.borupkemi.dk/images/sikkerhe ... e_v3-0.pdf ) står der 95-100% acetone? Betyder det så at acetonen ikke er fuldstændig vandfri, og at jeg derved kan risikere at opløse noget af mit kokain?

Udover dét, så tænkte jeg om man bare kunne pulverisere sit kokain fuldstændig, smide det i et kaffefilter, også bruge en pippette til at sprøjte en lidt acetone igennem, stille og roligt, og bagefter lade resten af pulveret tørre i kaffefilteret?

Og ja, jeg har søgt en helvedes fucking meget, men jeg kan IKKE finde info om den fucking acetone :x

halp.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2014 19:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 feb 2010 23:28
Indlæg: 797
Geografisk sted: øen
ja du kan godt komme ud for at acetonen ikke er vandfri og vil ødelægge din oprensning, 1 gram coke forsvinder i et par dråber vand

der er nogle metoder man kan bruge til at fjerne vandet fra acetonen, men det endnu mere arbejde og remedier, så hvis det kun er 1 gram du skal rense, så er det nok ikke det værd


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2014 20:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
Jeg har selv brugt både borup og matas acetone, og de fungerede begge. Det kan selvfølgelig være at du er uheldig og dit coke ryger i vasken, men jeg har endnu ikke hørt om det. Jeg tror helt ærligt ikke du skal bekymre dig om det, hvis der står acetone og ikke andet på flasken, skulle det gerne være uden eller med så lidt H2O som muligt. Hvis du tilgengæld har ladet flasken stå i længere tid uden låg suger acetonen vand fra luften, så vær opmærksom på det.
Ang. Det med kaffe filter og pipette halløj, lyder det som en ganske fin plan.
Husk at frys acetonen, det har vidst noget med vandindholdet at gøre, hæng mig dog ikke op på det.
Held og lykke :D

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2014 06:24 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Hvis man bruger almindelig acetone til at oprense med, vil du miste en del produkt. Man kan gøre acetone "vandfri" ved hjælp af magnesium salt, læs selv op på det.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2014 08:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Tak for svarene, og jeg har læst op på at hele processen med at lave "anhydrous acetone", men det virker sgu som for meget arbejde for 1 gram, som tidligere nævnt.

Men tak for de hurtige svar som altid <3

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2014 16:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
Kaktus Klausen skrev:
Hvis man bruger almindelig acetone til at oprense med, vil du miste en del produkt. Man kan gøre acetone "vandfri" ved hjælp af magnesium salt, læs selv op på det.

Er du helt sikker på det? Jeg har selv renset Kokain, MDMA og Amfetamin(kun få gram eller under) med acetone uden at gøre den vandfri. Det er alle gange gået fint, og jeg er rimelig sikker på at jeg ikke har mistet noget. Jeg kan self. ikke sige det med sikkerhed, men så har det været en meget minimal mængde. Jeg har ofte brugt flere deciliter acetone, og jeg tænker at hvis der havde været vand i acetonen, burde mængden af acetone vel også have noget at sige. Kan det være at jeg bare har været heldig og kun købt acetone med en lille eller ingen mængde vand?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2014 12:12 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Hvis man gerne vil tørre sin acetone nogenlunde, kan man bruge magnesiumsulfat. Magnesiumsulfaten skal selv tørres inden brug vha. en ovn. Det kræver virkelig ikke ret meget arbejde. Men spørgsmålet er, om det kan betale sig. Jeg ved ikke, hvor meget vand der er i acetone typisk? Men det er nok ret hygroskopisk. Prøv at find noget litteratur på vandindholdet i acetone.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2014 20:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 feb 2010 23:28
Indlæg: 797
Geografisk sted: øen
johs skakspil skrev:
Kaktus Klausen skrev:
Hvis man bruger almindelig acetone til at oprense med, vil du miste en del produkt. Man kan gøre acetone "vandfri" ved hjælp af magnesium salt, læs selv op på det.

Er du helt sikker på det? Jeg har selv renset Kokain, MDMA og Amfetamin(kun få gram eller under) med acetone uden at gøre den vandfri. Det er alle gange gået fint, og jeg er rimelig sikker på at jeg ikke har mistet noget. Jeg kan self. ikke sige det med sikkerhed, men så har det været en meget minimal mængde. Jeg har ofte brugt flere deciliter acetone, og jeg tænker at hvis der havde været vand i acetonen, burde mængden af acetone vel også have noget at sige. Kan det være at jeg bare har været heldig og kun købt acetone med en lille eller ingen mængde vand?


der er altid chancen for at det ikke er 100 % acetone, borup skriver selv at indholdet svinger med 5 %, og sikkert mere til

amf og mdma kan man være rimelig ligeglad med, det er snart billigere end at tørre sig i røven og hvis man skulle miste 0,1 per gram så gør det ikke så meget, med 1 gram coke er det måske heller ik det vilde at gå op i, men hvis man skal rense 10-20 gram som er 60-70 % rent, så har man ikke lyst til at der går noget til spilde vis uheldet skulle være ude, og man vil oftest ikke ligge mærke til det da man vil gå ud fra at det der er forsvundet er cut

det kunne være jeg skulle prøve en test på noget coke, skamvask det til der ikke er flere acetone opløselige cuts tilbage, og så prøve at hælde en flaske eller 2 over og se hvad der sker


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2014 09:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 jan 2011 21:49
Indlæg: 10
Skal til at bruge acetone til at vaske noget MDMA. Har ikke god mulighed for at tørre magnesiumsalt i en ovn, så må bare blive vask med iskold acetone.
Nogle erfaringer fra hvor længe det skal ligge på radiator bagefter for at acetonen er helt væk fra MDMA'en i kaffefilteret?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2014 14:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2010 22:23
Indlæg: 337
15min. Eller meget mindre. Det går åndsvagt stærkt.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2014 16:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 jan 2011 21:49
Indlæg: 10
Hej Johs. Tak for svaret. Det er super.

Jeg satser på at bruge Matas' acetone. Men hvis andre har bedre bud høres de gerne. Jeg har som nævnt ovenfor ikke mulighed for at trække vandet ud af acetonen med magnesiumsalt. Men forhåbentlig mister jeg ikke for meget MDMA pga. vandindholdet i Acetonen, hvis den åbnes til lejligheden og har været en god tur i fryseren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team