Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 nov 2017 07:58

Læs venligst vores regler inden du bruger siden

Køb/Salg/Bytte af stoffer er IKKE tilladt på Psychedelia.dk, og forsøg på dette fører til øjeblikkelig udelukkelse!

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Psychedelia skal ud i verden og blive mere kendt og elsket! Det er grunden til at vi nu starter denne charme-offensive kampagne med at sælge merchandise til medlemmer, så alle, der ikke kender Psychedelia, vil få mulighed for at møde brandet i de små hjem.

Derfor kan vi nu udbyde et Psychedelia-Billedlotteri med kendte og mindre kendte stoffer, som man kan hygge sig med i juledagene til pakkelegen, eller som julegave til onkel Knud og faster Gerda..

Under spillet vil man blive bekendt med de forskellige stoffers navne og strukturer, idet der på spillepladerne kun vises strukturformler, mens der på kortene (som oplæseren trækker) også står navne på. Man kan derfor variere sværhedsgraden i spillet ved at oplæseren f.eks. kun nævner navne - og så skal deltagerne kunne se på strukturformlen hvilket stof der er tale om, Eller han kan vise strukturformlen frem på det trukne kort, og så må folk visuelt bedømme om stoffet befinder sig på deres plade. En anden variant kan også være at oplæseren beskriver stoffets virkning, uden at komme med navn eller vise strukturformlen frem, og så skal deltagerne gætte sig til hvilket stof der er tale om. Eller det kan blive en slags bekendelses spil ved at deltageren, der har fået kortet der passer til sin plade, skal fortælle om han eller hun har erfaring i stoffet, og hvordan det var.
Find selv på flere varianter!

Spillet bliver i bedste psychedelia-stil leveret i en zipbag pose med 14 spilleplader i + dertilhørende kort. Der følger en brugsanvisning og på zipbag posen er der klistret en forside og bagside på. Forsiden ser sådan ud:

Billede

Hvis du bestiller hele herligheden inden jul kan du få spillet for 175 kr. Herefter koster det 200 kr. Af disse penge vil ca 100 kr. gå til fremstillingen + porto når spillet bliver sendt til dig. resten vil gå til støtte af psychedelia.dk.
Bestilling foregår ved at du skriver en pb til mig (Fanny) med navn og adresse, og så donerer du 175 kr til psychedelias konto:

reg. nr: 9860
Konto nr: 8920403914

Når jeg kan se at pengene er gået ind på kontoen mærket med dit navn, sender jeg spillet til dig.
Husk, at hvis du bestiller det i god tid, kan jeg sende det inden den 15. december, så det når frem med posten inden Jul.

God Jul!
Hilsen Fanny

Site Admin
Brugeravatar

Jeg håber at I har lyst til at støtte vores dejlige frie webside, og bringe psychedelia-brandet ud i verden, så det bliver mere og mere almindeligt at se navnet!

Psychedelia eksisterer på grundlag af donationer og frivillig arbejdskraft, og det er gået godt ind til videre. I fremtiden vil vi også gerne udvide psychedelia til at komme ud i verden og gøre os synlige på festivaller, og andre steder og evt. deltage i politiske debatter, (hvor vi taler for legalisering) og nedbryde de fordomme der er over for stof-brugere i landet.
Til dette behøver vi al jeres støtte, og derfor håber jeg at I har lyst til at købe et spil og dermed støtte psychedelia.

So far er der ikke mange som støtter psy med penge. 100 kr. er hvad vi har modtaget fra en enkelt bruger siden vi lagde nyt kontonummer ud på siden den 2. oktober, og det er IMO ikke meget, når man ser på hvor mange brugere der er.

Så kom nu i Julegavehumør og støt psychedelia ved at købe en gave :P

Tak!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I klosteret
Fed idé! Syntes rigtig godt om :)
Når julen er ovre og kontoen har penge på sig igen, skal jeg have dette spil bestilt :D

Kunne være fedt med en psy t-shirt eller lignende i fremtiden :P

Mvh og tak for projektet!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Den Rolige skrev:
Når julen er ovre og kontoen har penge på sig igen, skal jeg have dette spil bestilt :D

Enig.
Kan tilslutte mig den med t-shirts, der er nogen steder på nettet hvor man kan sende sine egne designs ind og så tjene penge som de bliver købt, kunne måske være en ide for psy.dk?

En hurtig google søgning gav et par resultater, kender kun gamecrafter, da jeg aldrig rigtigt har haft brug for de andre services.
http://mashable.com/2009/09/05/sell-products-online/
http://www.spreadshirt.com/start-sellin ... openBox/0/

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
ja t shirts med psy logo's gad jeg også godt eje. men spillet frygter jeg nu bare kommer til at samle støv.
En t shirt/hættetrøje i den gode lortebrune farve psy er kendt for, hvor der evt står psychedelia.dk på den et sted, med sin velkendte gule skrift, sådan en ville jeg gerne smide penge efter, overvejede faktisk for noget tid siden selv at lave en.

er det sådan at pengende bliver smidt i en bestemt slags "kasse" ? altså nu ved jeg godt der står at det støtter psy.dk som er drevet af frivillige, og et par få kr går til at holde serveren i live, men hvad ville pengende sådan direkte gå til ? hvis man kunne få det at vide så der var et mål at gå efter når man donerede, et mål i sigte, tror jeg flere ville donnere

Site Admin
Brugeravatar

Den Rolige skrev:

Det lyder godt! Jeg lagde denne tråd ud for at finde ud af hvor stor ínterressen er, og har bestilt 10 spil ind til videre. Det bliver selvfølgelig billigere jo flere man bestiller af gangen, så flere penge kan gå til Psychedelia pr spil.

Mht. psy t-shirt kommer det forhåbentlig i fremtiden. Lige nu prøver jeg at få flere med på projekter, så jeg ikke står alene med det ;) Men det skal nok lykkes!

Hilsen Fanny

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Rick skrev:
ja t shirts med psy logo's gad jeg også godt eje. men spillet frygter jeg nu bare kommer til at samle støv.
En t shirt/hættetrøje i den gode lortebrune farve psy er kendt for, hvor der evt står psychedelia.dk på den et sted, med sin velkendte gule skrift, sådan en ville jeg gerne smide penge efter, overvejede faktisk for noget tid siden selv at lave en.

er det sådan at pengende bliver smidt i en bestemt slags "kasse" ? altså nu ved jeg godt der står at det støtter psy.dk som er drevet af frivillige, og et par få kr går til at holde serveren i live, men hvad ville pengende sådan direkte gå til ? hvis man kunne få det at vide så der var et mål at gå efter når man donerede, et mål i sigte, tror jeg flere ville donnere

Vi har tidligere (dengang Psychedelia stadig havde en vertikal menu i venstre side :mrgreen:) haft sådan en print on demand ting. Der var vist ikke den store interesse for det dengang, men vi kan jo kigge på at få oprettet en ny aftale.

Mht. penge til hosting, mailløsning og server, bruger vi lige nu af likviderne, men løbende kommer der færre penge ind, end vi har udgifter for. Jeg vil tro, at vi på nuværende tidspunkt (altså uden yderligere donationer) kan dække udgifterne ca. et år - måske lidt mere - frem. Alle penge der doneres via bankoverførsel går direkte ind på en foreningskonto (PayPal- og Bitcoindonationer overføres løbende) og er pt. øremærket til driften af Psychedelia. Hvis vi kommer i en situation, hvor vi ønsker at bruge penge på noget andet, skal vi nok melde det helt klart ud :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
okay tak for info
Hvor mange penge drejer det sig om for at kunne holde psy kørende i f.eks et år ?
psychedelia skal da på kickstarter :mrgreen: ;)

Site Admin
Brugeravatar

Rick: jeg ved ikke helt hvad hostingen for psy koster om året, men vi har forskellige projekter på tegnebrættet, som vi godt kunne tænke os at lægge lidt penge i når den tid kommer. Noget med at føre HR ud på gadeplanet, - at være tilstede til festivaller og f.eks. til kulturnatten 2015. Alt det skal I nok komme til at høre mere om!

Hilsen Fanny

Site Admin
Brugeravatar

Hosting løber op i ca 2500 kr om året. Så meget får vi ikke ind i donationer lige nu, det står næsten stille for tiden. Heldigvis har vi en lille buffer at tære på, men jeg tror nu den er mindre end til et helt år.

Så længe der ikke er flere penge, går alle pengene til drift. Hvis vores pengekasse en dag bliver stor og tung, kan det være at vi finder på at smide penge efter andre projekter, men førsteprioriteten er og bliver driftsudgifter til sitet her.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tryptamine lane
@ Fanny

Merchendise kan hjælpe på sagen(økonomien), som i form af tøj osv. Jeg kan godt hjælpe med at lægge ud, skulle det være nødvendigt. Og dyrt er det ikke, jeg har selv brugt sådanne firmaer før, der kan glistre logoer på alt ligefrem.

"Dream, experience, acknowledge, in undefinable love and light"

Site Admin
Brugeravatar

Ville det være ulovligt hvis jeg fik lavet 10-15 trøjer med psychedelia logo på for at sælge dem lokalt og give overskuddet til psychedelia.dk??

Mr. Gone er patologisk løgner, og alt hvad han skriver på internettet er derfor ren indbildning. Jeg stoler ikke på ham, og det vil jeg råde dig til heller ikke at gøre. I virkeligheden er Mr. Gone bare en lille møgunge, der aldrig har bevæget sig udenfor sin mors kælder, han har ingen kontakt til folk der tager, sælger, dyrker eller på anden vis er i kontakt med stoffer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
jeg vil gerne købe et par t shirts eller lign med psychedelias logo hvis det bliver muligt, har også hørt flere der gerne vil.. Ellers også fed idé med spillet! :)

Medlem
Brugeravatar

psy mangler vel en el. flere der gider sælge/sende dem i fritiden. Start kapital er easy, jeg syntes det er site fungere, på trods af mit ayahuasca fail (haha).

Site Admin
Brugeravatar

Tak for tilbudet Ether! Det kunne måske komme på tale, men det fedeste ville være hvis man kunne producerer dem løbende med bestillingerne, så man ikke har så mange penge ude. Jeg tænker at salget kan ordnes oneline ved at bestille dem gennem psychedelia, og så skal der bare være en som sender dem med posten, men det kunne da også være fedt hvis der var nogen som købte flere hjem, og solgte dem lokalt :)
Det er helt lovligt at sælge ting med Psycedelia logoet på, Mr. Gone!

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes vistaprint.dk fungerer rigtig godt! Har fået lavet shirts og hoodies, stickers osv til min uddannelsesinstitution, det ser sgu nice ud!

Site Admin
Brugeravatar

Det kan også fungere således: på hjemmesiden spreadshirt.dk kan man designe sine egne t-shirts, hættetrøjer etc.
Så kan man åbne sin egen virtuelle shop hvor man selv bestemmer provision, og så kan folk frit købe af ens produkter.
Skulle mene det er 100% gratis at åbne selve shoppen men produkterne koster vist rimelig meget i fht. hos vistaprint eller mange fysiske butikker.

Mr. Gone er patologisk løgner, og alt hvad han skriver på internettet er derfor ren indbildning. Jeg stoler ikke på ham, og det vil jeg råde dig til heller ikke at gøre. I virkeligheden er Mr. Gone bare en lille møgunge, der aldrig har bevæget sig udenfor sin mors kælder, han har ingen kontakt til folk der tager, sælger, dyrker eller på anden vis er i kontakt med stoffer.

Medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
Tak for tilbudet Ether! Det kunne måske komme på tale, men det fedeste ville være hvis man kunne producerer dem løbende med bestillingerne, så man ikke har så mange penge ude. Jeg tænker at salget kan ordnes oneline ved at bestille dem gennem psychedelia, og så skal der bare være en som sender dem med posten, men det kunne da også være fedt hvis der var nogen som købte flere hjem, og solgte dem lokalt :)
Det er helt lovligt at sælge ting med Psycedelia logoet på, Mr. Gone!

Hilsen Fanny

Jeg tænker lidt, at der er en myriade af muligheder for at fyre et start kapital af...

Kan nævne et par stykker: Donering / frivilligt lån / dobbelt pris ved køb med løbende tilbagebetaling

Hvis vi nu siger, ´vi´ har indsamlet til 2 kasser strøjer/ T-shirts - så bliver de solgt(selvfølgelig med indforståethed), og overskudet bliver brugt til tilbagebetaling af nævnte indforståethed.
Også kan vi jo finde den store lommeregner frem for at finde ud af, det tager nok ikke så lang tid, før den kasse kan expandere uden at skulle tænke i piratadgang til nogen.

Men hvor meget og hvor lidt, expansion der kan ske over det næste års tid, vil jeg ikke gisne om. Men jeg tror på, at frivillige llån hurtigt bliver tilbagebetalt, EASY.

Peace

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Indlæg slettet pga overtrædelse af reglerne.

Mvh yeti

Junior medlem

syntes også helt klart i skulle få lavet nogen T-shirts, trøjer, bukser eller huer.
vil helt klart købe det og støtte siden :)

f.eks. T-shirt med 1-5stk store "frimærker" med psychedelisk motiv ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]