Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 jan 2015 21:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Ville bare lige poste noget jeg faldte over på et andet fora, som jeg synes lød meget interessant, især hvis nogle kloge hoveder fandt en let måde at isolere kodein fra kodimagnyl ekstraktionen.

>Prepare a small vial or test tube - or anything that holds maximum 10ml and very thin.
>Take 0.3g of codeine (1mmol) and add to it 0.2ml of Glacial Acetic Acid.
>Add two drops of Concentrated Sulphuric Acid
>Add enough water to completely dissolve (under 1ml)
>Add boiling stones or small pieces of pencil lead from a wooden pencil
>Boil gently for around one hour DO NOT overheat.
>If reflux is not practical, add water to replenish it to 2-4ml if it's boiled away. Will reduce yield.
>Cool in an ice bath and add a lot of baking soda LITTLE BY LITTLE until it stops fizzing.
>Add 0.5g of NaOH to seed out the Thebacon Freebase
>Add 5ml of Dichloromethane (methylene chloride) and extract like with the codeine freebase
>Extract organic layer
>Add 1g of Sodium Chloride and extract again with 2x 5ml of dichloromethane.
>Dry off dicholormethane and scrap from bottom.


Notes:
-Dichloromethane can be replaced with chloroform. You can get chloroform by adding bleach with acetone. Google "Chloroform haloform production"
-Practial yield, 94% for me.
-Not using seperatory funnel or reflux set up will lower yield. Still very efficient.
-If you can't get Glacial Acetic Acid, use 2ml of household vinegar instead of 0.2ml of GAA.

Der er ikke det store mål med den her post, men det kunne da være lidt skægt at hører hvorvidt metoden er legitim, fra nogle der måske har lidt styr på det?

Ak, den der bare havde rent kodein liggende at lege med...

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2015 23:36 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Edit, jeg var flabet, pga. en læsefejl :lol:

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Senest rettet af Deus. 06 mar 2015 11:34, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2015 22:11 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Jeg elsker navnet på stoffet, thebacon. Det får det til at lyde særdeles indbydende :mrgreen:

Jeg tror, at metoden vil virke. Det er mere eller mindre bare en esterificering af kodein.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2015 03:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 mar 2015 20:04
Indlæg: 9
Det lyder næsten for godt til at være sandt. Er det virkelig muligt? En kilde siger at 32 mg kodein (~3,2 mg morfin) kan blive til 480 mg morfin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2015 11:39 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Skal det være ren kodein? Eller forstyrrer biprodukterne i kodeinekstrationen syntesen? Måske det her kan bruges til noget: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=10&t=48674

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2015 14:24 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Ignio skrev:
Det lyder næsten for godt til at være sandt. Er det virkelig muligt? En kilde siger at 32 mg kodein (~3,2 mg morfin) kan blive til 480 mg morfin.


Det kan ikke passe. Morfin har en lavere masse end kodein, så du vil altid få mindre end 32 mg morfin udfra 32 mg kodein selv hvis du får 100% udbytte.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2015 17:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Jeg tror i har misforstået hinanden. Kan ikke lige citere ordentligt, så håber ikke det er alt for forvirrende angående hvem keg snakker til.

Men tror måske han mener om 32 kodein -> thebacon, svarer til 420mg effektivt morfin.

Jeg aner ikke hvorvidt det er sandt, men tror spørgsmålet er lidt klarer nu.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2015 21:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2015 17:18
Indlæg: 185
Præcis, der er ikke tale om faktisk vægt. Der er blot tale om at det vil svare til at indtage 420mg morfin omend selve det du indtager måske kun vejer få mg.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team