Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:08


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 jun 2015 11:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jan 2013 17:55
Indlæg: 155
Jeg står og skal bruge noget ethylmethylketon, og kan ikke rigtig finde nogle steder at købe det. Og da jeg heller ikke skal bruge så meget, er en hel liter ikke nødvendig.

Jeg har dog læst at det findes i husholdningssprit, og vil derfor hører herinde om der er nogle der ved om man kan få det ud? Det behøver ikke at være en ekstraktion i den forstand at jeg kommer til at stå tilbage med både ethylmethylketon og sprit, da jeg ved dette er ret svært. Jeg skal bare bruge ethylmethylketonen.

Håber at nogle kan hjælpe.

_________________
"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jun 2015 11:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Det er intet på din kappe, men hvor er usystematiske navne dog frustrerende. Jeg går ud fra at det er butanon du på jagt efter?

Med et kogepunkt på ca. det samme som ethanol, bliver det svært at skille evt. butanon fra sprit. Samtidig er der nok ikke en ret stor volumen butanon i (hvis det overhovedet er i), så du ville skulle bruge mange mange liter sprit. Der vil være et enormt tab, hvis ikke du har en god opstilling.

Jeg tror det er lettere bare at købe, det virker ret tilgængeligt gennem fx. kemi-forhandlere til industrien og undervisning. 270,-/L er vist ikke besværet med en ekstraktion værd. :)


Må jeg spørge hvad det skal bruges til ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jun 2015 13:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jan 2013 17:55
Indlæg: 155
"Det er intet på din kappe, men hvor er usystematiske navne dog frustrerende. Jeg går ud fra at det er butanon du på jagt efter?"

Ja præcis, havde lidt svært ved at finde ud af hvad det rent faktisk hed.


"Jeg tror det er lettere bare at købe, det virker ret tilgængeligt gennem fx. kemi-forhandlere til industrien og undervisning. 270,-/L er vist ikke besværet med en ekstraktion værd. :)"

Jeg troede bare ikke at det kunne købes af privat personer? Jeg skal bruge meget lidt, max 10ml så var ikke så opsat på at bestille så meget hjem. Men ser ud til at det, er det jeg må gøre.


"Må jeg spørge hvad det skal bruges til ?[/quote]"

Jeg ved det er dårlig stil, men det er helst ikke noget jeg vil ud med på et åbent forum :)

_________________
"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jun 2015 15:01 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Det er helt i orden at du gerne vil holde det for dig selv. Jeg er bare notorisk nysgerrig. Du er velkommen til at skrive en PM i stedet, eller lade være. :)

Hmm, nej når jeg kigger efter, kan jeg godt se at du har ret i, at det er svært at finde nogen i DK der vil sælge til private, sådan uden videre. De er mere åbne i udlandet, men kan til gengæld ikke sende det med posten grundet brandfare..

Butanon kan bruges til at lime plastic med, så måske hobby butikker sælger det i små volumener? Ellers kan enhver mekaniker / metal-arbejder retfærdiggøre at købe det som affedtningsmiddel.


Problemet med at ekstrahere det selv fra sprit, er at det ikke er lige til at få et rent produkt ud af det og du har samtidig ingen mulighed for at kontrollere renheden.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team