Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:47


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 aug 2015 15:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 dec 2009 20:02
Indlæg: 258
Geografisk sted: Narnia
Hey guys.
Jeg har længe drømt om at prøve og lave noget kokain selv.
De engelske guides er for svære for mig at forstå da jeg ikke er så god til engelsk. Jeg kan ikke selv finde nogle danske guides som er brugbare. Så jeg vil søge hjælp hos jer. Er der nogle herinde der kender en dansk guide. Som kan bruges ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2015 17:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 nov 2010 21:31
Indlæg: 321
Lol


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2015 21:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Tror uden at være sikker, det kræver en ret vild kemi viden og en masse udstyr at producere kokain. Du skal desuden have fat i koka blade, som jeg så vidt jeg ved heller ikke kan dyrkes i Danmark og som du nok også får svært ved at fremskaffe. Hvis du ikke kan forstå en syntese skrevet på engelsk, tror jeg ikke du skal begive dig ud i at producere din egen kokain. Fremstilling af egne syntetiske stoffer, er kun noget man skal gøre hvis man har styr på sit shit, sit udstyr og har virkelig fucking styr på sit shit.

Det er sgu sikrere at fucke op med sin pengepung og straffeattest (handle på nettet eller i sit netværk) end at fucke med sin krop, pga. en syntese fejl.

#BetterSafeThanSorry

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2015 05:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Her er syntesen vneo: https://www.erowid.org/archive/rhodium/ ... hesis.html

Så må du slå de ord du ikke forstår op i ordbogen eller google dig frem, for jeg tvivler på, at der er nogen der har lyst til at bruge deres tid på at omskrive denne syntese til dansk, for at du kan indse at det er mere avanceret, end du regnede med.
I den ovenstående syntese rute er der 7 steps du skal igennem, før du står med det færdige produkt, og uden de rette midler, og den rette grundviden om kemi, er dit projekt alligevel dødfødt.

Du må undskylde hvis jeg lyder lidt negativ, men der er nogle stykker her på Psy der snart må forstå, at det er mere avanceret at producere stoffer, end at hælde 7 forskellige kemikalier i en gryde og koge det i xx antal timer.
Hvis du er interesseret i kemien bag det osv, kan du jo lægge ud med en DMT ekstraktion, da det er en meget lettere fremgangsmåde, som sammentidig kan være meget lærerig.

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2015 23:07 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Hvis det er syntesen, og ikke bare ekstraktion af kokablade, er det meningsløst at oversætte den til dansk. Folk der forstår en totalsyntese er nødt til at være gode til at læse engelsk. Ellers ville de aldrig have tilegnet sig forudsætningerne for at forstå metoden. Ekstraktion af kokablade er derimod ikke så frygteligt bøvlet. Men du skal bruge ret store mængder kokablade, så vidt jeg forstår.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2015 16:27 
Jeg vidste ikke, at man havde fundet en syntese rute til at lave kokain. Jeg troede at det kun var igennem ekstraktion af kokablade:)


Top
  
 
Indlæg: 07 sep 2015 17:40 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Kokain videresyntetiseres/forfines fra den rå kokainpasta, der bliver ekstraheret fra bladene. Den proces fra coke paste til ren hcl er noget mere kompleks. Tror det er det, der henvises til.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2015 21:26 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Grundlæggende er ekstraktionen af kokain ikke mere kompliceret end den af koffein. Altså en syre/base ekstraktion, med lidt tweaks. Syntesen derimod er helt urealistisk for lægmand.

Den første syntese af kokain er i øvrigt ældre end den rekreationelle brug af kokain ekstrakter (1898). https://en.wikipedia.org/wiki/Cocaine#I ... and_naming


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2015 18:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 nov 2010 14:39
Indlæg: 1017
Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
#OP

Personligt synes jeg det er en meget dårlig ide, at begynde at syntetisere Kokain fra bunde.
ikke så meget pga. kemien, men på grund af nogle af de kemikalier der skal bruges, er ekstremt brændfarlige.
Reagere nogle kemikalier forkert/for hurtig, så siger det boom.
synes også selv at den kemiske process er meget spændende, men tør ikke prøve at lave det fra bunden.

//Zh4d0w

_________________
// "Pain is only a physical condition//
Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2015 21:39 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Plejadestjerne skrev:
Kokain videresyntetiseres/forfines fra den rå kokainpasta, der bliver ekstraheret fra bladene. Den proces fra coke paste til ren hcl er noget mere kompleks. Tror det er det, der henvises til.


Få styr på dine udtryk - kokainpastaen oprenses til kokain base, der herefter fældes med saltsyre (HCl). Det er en simpel proces, ganske lige som resten af kokainekstraktionen. Problemet er dog, at det er hulens svært at skaffe rå mængder friske kokablade i Danmark og dernæst ryger prisen for udstyr (f.eks. solventer) hurtigt over, hvad der gør processen rentabel i small scale.

Kokain er helt naturligt, dvs der er ingen form for "videresyntese" involveret. Det er der til gengæld ved heroinproduktion, hvor morfin acetyleres med eddikesyreanhydrid.

Zh4d0w skrev:
#OP

Personligt synes jeg det er en meget dårlig ide, at begynde at syntetisere Kokain fra bunde.
ikke så meget pga. kemien, men på grund af nogle af de kemikalier der skal bruges, er ekstremt brændfarlige.
Reagere nogle kemikalier forkert/for hurtig, så siger det boom.
synes også selv at den kemiske process er meget spændende, men tør ikke prøve at lave det fra bunden.

//Zh4d0w


Jo, det er lige præcis pga kemien bag, det gør det til en dårlig ide at lege med tanken om kokainsyntese, ikke pga solventerne. Det kræver god kendskab til syntesekemi og et veludstyret laboratorium, hvilket jeg antager, at OP ikke har til rådighed (siden han spørger herinde til en måde at "lave" kokain på).


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team