Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 06:16


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 okt 2015 23:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Hej psy, jeg har forsøgt mig med at lave en vand oprensning af amfetamin, og det gik også glimrende lige indtil jeg indså at jeg havde brugt for meget vand, og det resulterede i en længere fordampningstid. (Logik, i know)

Men mit problem er så, at jeg kiggede til det efter en 3-4 dage, og næsten alt vandet var fordampet; det var kun fugtigt, men til gengæld er der kommet 2 grønne mug plamager i krystallations fadet :/

Mit spørgsmål er så, at nu da det er helt knastørt, så tænkte på om jeg kunne lave en omkrystallation i ethanol, og på den måde få filtreret disse grønne klamme plamager væk, eller er det lige til at smide ud?

Til info, så brugte jeg demineraliseret vand i stedet for destilleret, så måske kunne dette være skyld i mine problemer.

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2015 19:24 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Destilleret vand er demineraliseret vand, så det er ikke problemet. Destillering er bare en bestemt måde at lave demineraliseret vand på, lige som "ionbyttet" vand også er demineraliseret. :)

Der må næsten have været nogle organiske urenheder, siden der kunne gå svamp i det? Det er ikke rigtig til at sige, om der er noget giftigt i det eller ej. Det er for mig lidt det samme, som at vaske en mug plet af noget mad og så spise det. Det virker ikke helt lækkert, selvom man tvivlsomt dør af det.


En anden ting er måske også, hvis ikke alle mugsporer bliver vaske væk, er det måske heller ikke det bedste at suge kraftigt op i næsen. Det kan dog omgås ved oral indtagelse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2015 22:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Jep men jeg tænker lidt at ren ethanol burde jo slå alle bakterier og lort ihjel, så det burde efter min teori virke, men der er jo nok ikke andet for end at prøve sig frem :)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2015 23:40 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Det gør det da, men om det rent faktisk fjerner giftstoffer o.lign, er en anden sag. Men det kan da ikke blive værre af at prøve. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2015 23:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Det rigtigt nok, men som du selv siger så kan det jo kun blive bedre :)
Har du nogen idé om hvad opløsligheden af amf.so4 i kogende ethanol er? ;)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2015 01:12 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Ingen anelse, men angiveligt højere end ved rumtemperatur. ;)
PubChem siger dog amfetamin generelt er opløseligt i ethanol, så det er måske ikke det bedste at bruge. Ved amfetamin sulfat er der dog ikke oplyst noget, andet end opløselighed i vand. Jeg har dog ingen erfaringer at dele ud af. Den lange vej ville vel være en syre/base, men måske også den bedste.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2015 11:48 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Hvad med klassikeren - den iskolde acetonevask? Acetone er så bredspektret et solvent at det godt kunne tænkes at fjerne en række muggiftstoffer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2015 23:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Men vil mug pletterne så dø, så det bare er grønt materiale der ligger tilbage?
Vil sgu helst af med det lort uden og aktivere det igen, nu det er knastørt :)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2015 01:36 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Du kunne jo lægge et billede op? Hvis det er knastørt burde de allerede være døde. Jeg kan stadig ikke helt se hvordan, der overhovedet vokser svamp på dine amfetamin-krystaller.

Acetone er ikke steriliserende i samme grad som alkohol, men hvis idéen er at vaske urenheder væk, er det en rigtig god start. Acetonen opløser dog som bekendt ikke krystallerne, så evt. stoffer fanget inde i dem vaskes derfor ikke nødvendigvis væk.
Du kunne prøve din omkrystallisation i alkohol bagefter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2015 22:09 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2754
Problemet er ikke så meget, om svampen er død eller ej. Problemet med mugsvampe er, at de ofte producerer nogle meget giftige/kræftfremkalende stoffer. Disse er stadig til stede uanset om organismen er død eller ej. Om de så kan vaskes væk er svært at sige. Jeg ville ihvertfald ikke løbe risikoen. Mycotoxiner direkte op i snudeskaftet lyder som problemer :shock:

Husk at biotilgængeligheden som regel bliver meget større, når noget indtages gennem næsen. Også for giftstoffer.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2015 11:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Så det ville være den bedste HR bare og smide det ud så? :)
Det er jo trods alt nedad, så tabet ville aldrig blive uoverkommeligt hæhæ :D

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2015 14:45 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Helt bestemt, det kan være ret svært (nærmest umuligt) at bestemme art og sort, ved gærsvampe og dermed også hvilke mycotoxiner de producerer. Resultatet kan være hurtigtvirkende i form af f.eks. kronisk lungebetændelse og svampe allergi men også virkninger som kommer flere år efter, som f.eks. kræft og nedsat lungefunktion. Ud med det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2015 19:10 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Jeg beklager, hvis det ikke var tydeligt i mine indlæg, men ja, åbenlyst er det sikre valg ikke at indtage noget der potentielt indeholde giftstoffer. På den anden side, får man sikkert en sammenlignelig dosis aflatoxiner fra fx 100g økologiske nødder / korn, end fra 100 mg af dit rensede amfetamin.

Random petitesse, men det er helt sikkert ikke en gærsvamp, da de er encellede og ikke som sådan vokser som en fast enhed. Nok nærmere en aspergillus af en art. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2015 21:32 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Randomname skrev:
Random petitesse, men det er helt sikkert ikke en gærsvamp, da de er encellede og ikke som sådan vokser som en fast enhed. Nok nærmere en aspergillus af en art. :)

True, trænger vidst til at få brushed op på min svampeviden. Men gærsvampe formeres jo som regel ved knopskydning, så de kan sagtens være sammenhængende. Tror jeg fik blandet det sammen med at min underviser kaldte knopskydning for gærvækst, for pædagogikkens skyld, men kan sagtens være jeg husker forkert igen, alligevel nogle år siden. Om ikke andet holder det at det kan være svært at sort og artsbestemme, og at det dermed er ret vilkårligt hvilke giftstoffer man i så fald indtager.
Mht. samligningen med nødder og korn så er der også forskel på om det føres gennem fordøjelsessystemet eller luftvejene, og selvom der er masser af sporer i luften (hvilket nok også er hvor muggen kom fra), så er der her tale om tydelige frugtlegemer, der peger hen imod en høj koncentration af potentielt giftige stoffer, der både kan forefindes i frugtlegemerne og selve myceliet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2015 00:17 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Ja uden et billede er det jo svært at sige noget sikkert, men grønne pletter lyder ikke umiddelbart som en gærsvamp da de mere fremstår som 'slimede' klatter / områder og ikke et veldefineret netværk af hyfer. Samtidig er der ikke rigtig nogen gærsvampe jeg kan tænke på, der er noget der ligner grøn - men det udelukker jo ikke noget..

Jo jo, bestemt. Som jeg også nævnte tidligere, ville den eneste fornuftige måde at indtage det på efter en rensning, hvis overhovedet, være oralt. Evt. giftstoffer er højt koncentreret i umiddelbar nærhed af myceliet, derfor vil langt størstedelen også fjernes mekanisk sammen med svampen. Selv med oprensning er der dog stadig en realistisk risiko for, at der er giftstoffer tilbage. Hvis ikke fx en form for syre/base ekstraktion udføres.

Og lad mig da også gentage, at jeg ikke selv ville indtage det, men heller ikke tror på at det som sådan ville repræsentere nogen udpræget fare.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2015 00:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Det synlige af svampen er sporer, ikke hyfer eller ikke-eksisterende frugtlegemer. Gærsvampe kan udover knopskydning godt formere sig kønsligt under sølle vilkår og danne sporer. Man skal have fat i et mikroskop for at være sikker.

Et stykke muggen frugt er nemt at smide ud, det er narko ikke, gætter jeg på. Jeg forstår ikke ramaskriget, hvor mange gange har man ikke spist brød fra en for gammel pakke uden øjeblikkeligt at bekymre sig om forgiftning, kræft, mykose osv. Det skal bare undgås.
Hilsen Skyggen

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2015 01:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
@Skyggen
Hvis det f.eks. er aspergillus (som er ret udbredt) eller lign. er der da frugtlegemer, med sporangier og hele pivtøjet, de er bare meget mindre end vi er vant til ved spisesvampe. De ligner typisk noget lign det herunder mikroskop:
Billede

Jeg synes ramaskrig er en overdrivelse, det er da klart at skadesvirkningen potentielt er større ved at indtage et rusmiddel, der potentielt inderholder en masse skadelige stoffer af uvis karakter end et rusmiddel uden disse potentielt skadelige stoffer. Jeg har godt nok kasseret en masse pot af samme årsag, og det vil jeg blive ved med hvis/når situationen opstår igen. Jeg mener ikke det er risikoen værd, kronisk lungebetændelse og svampe/sporer allergi er jo ikke for sjov, der er sporer overalt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2015 02:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Nej, mugsvampe danner ikke frugtlegemer. Det er sporangier, som varetager sporespredning. Sporangier er enkelte celler og forlængelse af mycelium.

Samtidig er der mug 'overalt'. Min tese sagt med færre ord: hvis det overhovedet er svamp der gror på den narko, er der ingen grund til større bekymring, end hvis det drejede sig om lidt for gammelt mad, nu det endda udsættes for diverse stærke opløsningsmidler.

Hilsen Skyggen

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2015 18:38 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Så hvis man observerer en plamage af ordnede sporangier, og man ved, at:
Skyggen skrev:
Sporangier er enkelte celler og forlængelse af mycelium.

Så kan man altså deducere at arealet dækket af sporangier, repræsenterer hovedmassen af mycelium og samtidig er en indikator af dets tilstedeværelse.

Jeg ved ikke om det bare er mig der er lidt skæv, men jeg forstår ikke helt ordkløveriet.


Iøvrigt er der ikke nogen der har undret sig over hvor muggen kom fra, men nærmere hvad den metaboliserede, siden den var i stand til at proliferere. Stærke opløsningsmidler eller ej, handler skadeligheden om hvorvidt eventuelle giftstoffer adskilles fra stoffet eller ej, ikke hvorvidt svampen er død (Som nævnt flere gange tidligere). Selvom det da nok er en fordel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2015 18:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Jeg smider bare lortet ud.
Det er ikke værd at prøve, når man tænker over det :)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team