Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:28


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 mar 2016 19:49 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Når man laver massespektrometri, detekterer man massen af ioner. Dvs man får massen/ladning som readout, som denoteres m/z. Jeg ved ikke helt, hvad de er de vil se massen af. Men jeg får den eksakte masse af 4-HO-MiPT til at være 232,1576. Så skal den ha +14 fra et eller andet ihvertfald, før det vil passe med den de har angivet. Det kan godt være, den flyver med en eller anden ion der vejer 14, men jeg kan ikke lige komme i tanker om, hvad der skal veje 14 :)

Jeg får elementaranalysen til at være C 72,38; H 8,68; N 12,06; O 6,89. Så det er ikke helt ved siden af, hvad de får.

Jf. NMR spektret, ser stoffet ret rent ud. Men mange urenheder kan ikke ses på NMR. Men jeg kan ikke helt forstå, hvorfor de ikke viser hele spektret. Der burde ligge en indolproton ved højere ppm værdi. Phenolen kan nok ikke ses, når de måler i methanol-d4.

Udover deres MS, som jeg ikke helt kan få til at gi mening, ser stoffet ret rent ud. Men de kan jo skrive hvadsomhelst.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 mar 2016 01:24 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Hvis man indsætter en CH2-gruppe får man præcis de tal som der står i deres massespektrum. Det kunne tyde på at det er et andet stof end det de skriver det er.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 mar 2016 01:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 apr 2008 18:04
Indlæg: 91
Geografisk sted: På en nydelig villavej
йети skrev:
Hvis man indsætter en CH2-gruppe får man præcis de tal som der står i deres massespektrum. Det kunne tyde på at det er et andet stof end det de skriver det er.

Godt set! :D
Jeg kunne forestille mig, at det kunne være 5-meo-MiPT, det har været solgt som RC inden for de senere år. Men det er et gæt.

_________________
HUSK: Fjenden læser med.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 mar 2016 22:04 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Det kunne det godt tyde på. Jeg får også den eksakte masse af 5-MeO-MiPT til at være 246,1732. Men deres NMR spektrum passer med 4-HO-MiPT. 5-MeO-MiPT kan ihvertfald ikke passe med det spektrum.

I grunden virker det lidt suspekt, at mit regneprogram får den præcis samme relative intensitet i MS :P
Det virker lidt som om, de bare har sakset det fra chemdraw og ikke har nogle rigtige MS data. Dvs jeg får
Exact Mass: 246,1732
m/z: 246.1732 (100.0%), 247.1766 (16.2%), 248.1799 (1.2%)

Når jeg beregner det i chemdraw.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team