Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 03:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 jul 2016 14:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Det korte svar: Ja, det kan godt bruges.

Det lidt længere svar: Faktisk er det nærmest ideelt. Du kan ekstrahere DMT-base i varmt rensebenzin, og derefter fryse krystallerne ud.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2016 00:45 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Argh, der var jeg for hurtig. Jeg læste vist bare "rensebenzin" og gik ud fra at det var heptan, og glemte at læse resten.

Umiddelbart vil jeg gætte på at det er fint. Det er dog muligt at du ikke kan fryse DMTen ud som man kan med heptan. Men det kan helt sikkert bruges som solvent til ekstraktion.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2016 14:14 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Når jeg har læst på nexus, har den eneste forskel på naptha og heptan været at naptha trækker lidt mere plantefedt og andre urenheder med sig, hvor heptan laver et renere DMT udtræk.
Evt ekstrahere med naptha og rekrystalisere med heptan.

Men udover det, så skulle naptha være helt i orden at bruge til frysning. Jeg har set mange der bruger zippo tændvæske, da det er det naptha de har til rådighed.

Jeg får altid vand i mit DMT. Når jeg tager mit fad ud af fryseren og fjerner naphthaen derfra for at tørre krystallerne, så kommer der altid kondens på overfladen af glasset. Jeg lader det bare tørre helt ud inden jeg skraber det sammen. :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2016 19:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
Mr. Gone skrev:
Tak for det. Sidst jeg lavede ekstraktionen, brugte jeg Matas rensebenzin som kun indeholder n-heptan. Det var mere de specifikke komponenter jeg var i tvivl om, men de kan altså godt bruges? Er det nødvendigt at varme rensebenzinen når det er naphtha?
Hej Gone. Matas Rensebenzin = Naphta.
Det har været oppe og vende herinde før - og det er også angivet i deres sikkerhedsblad på deres hjemmeside. Jeg er ret så sikker på det er "privat label" fra brorup - deres rensebenzin er også naphta.
Hvorfor der står n-heptan bag på dunken er mig en gåde. Måske et lævn fra et tidligere produkt der er blevet udskiftet?

Du kan sagtens fryse krystallerne ud - med begge opløsningsmidler.

Som pestilence angiver; vil jeg heller ikke råde dig til at varme rensebenzinen, det er mere besværligt og givere et mindre rent resultat (jf. min erfaring). Hvis du har både n-heptan og naphta til rådighed så er det spitze at trække med naphta og rekrystallisere med n-heptan (varme metoden)

Tag din forholdsregler - Naphta er absolut ikke godt for din krop / lunger at indånde.
Held og lykke med projektet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2016 20:05 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Som jeg har forstået det er naptha bare en paraply betegnelse for heptan og flere andre stoffer der ligner det, men i praksis virker Borup's rensebenzin, som de skriver indeholder naphta til at være ren heptan. Jeg har ihvertfald kunne koge det hele væk i en kolbe i et vandbad, så der er ikke noget i der har et højere kogepunkt end 100 grader. Heptan koger ved 95 grader, så det er ret praktisk at gøre det på den måde.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team