Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:58


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 aug 2016 09:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Hey kemi fellowers, jeg har læst en del om Isomerization af THC, og overvejer og prøve om det er så godt som der beskrives. Ifølge det link jeg læste, så ville 3-4 dråber af den færdige THC olie, være rigeligt at ryge til at kunne have en virkning de næste 4-5 timer.
Det færdige produkt vil indeholde et sted mellem 85-99% THC.
Det er spændende, så ville høre om der er andre herinde der har prøvet det, eller om de kender nogen der har :)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2016 11:58 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 aug 2016 13:47
Indlæg: 5
Narkopolo skrev:
Hey kemi fellowers, jeg har læst en del om Isomerization af THC, og overvejer og prøve om det er så godt som der beskrives. Ifølge det link jeg læste, så ville 3-4 dråber af den færdige THC olie, være rigeligt at ryge til at kunne have en virkning de næste 4-5 timer.
Det færdige produkt vil indeholde et sted mellem 85-99% THC.
Det er spændende, så ville høre om der er andre herinde der har prøvet det, eller om de kender nogen der har :)



Hvad er det for et link? :-P

_________________
Venligst

Deguen fra den magiske sponkyøse verden!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2016 14:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Fandt det inde på den gode erowid :)
https://www.erowid.org/plants/cannabis/ ... try2.shtml

Tror sgu jeg vil give det et forsøg, med først og isomere thc'en og derefter acetylere det med eddikesyre anhydrid.

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2016 16:49 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Jeg synes dette har været oppe og vende herinde før. Umiddelbart er problemet jo, at et cannabis ekstrakt er en vilkårlig blanding af cannabinoider og det at tilsætte en katalysator (H+) blot facilitere en generel (uspecifik) reaktion. Selvom man måske skubber fx CBD/THC ligevægten mod mere THC, skubbes andre ligevægte næsten utvivlsomt også. Det virker ikke givet, at lige d9-THC skulle være et ultimativt stabilt slutprodukt, men derimod at man starter med et mix og slutter med et mix.

Derudover, 3-4 dråber med effekt i 4-5 timer, det er jo ca 138 - 184 mg (en dråbe er typisk ~0,05 mL og densitet for olien ~0,92g/mL). 100 mg af et hvert rent cannabis ekstrakt ville gøre mig skæv i 4-5 timer. Faktisk erindre jeg at have brugt under 100 mg af en 50/50 olie/ryst hash jeg lavede for år siden, for effekt på ~5 timer. Pointen er, at det måske ikke er det bedste mål for hvor godt en evt omdannelse til d9-THC er forløbet, men nærmere et udtryk for, at ren olie gør en pokkers skæv.
Gem derfor noget af den rå-olie du bruger, så du kan vurdere metoden både kvantitativt og kvalitativt, samt vej mængde af olie brugt til reaktionen samt udbyttet fra den så evt tab kan beregnes (vice versa for acetylering) - i hvert fald hvis du reelt vil vurdere metoderne lidt mere videnskabeligt end hvad nettet umiddelbart har at byde på. Det var måske allerede din intention, men nu er det nævnt. :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team