Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 sep 2017 16:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2005 01:27
Indlæg: 427
Jeg har søgt en hel del her på forummet men ikke rigtig fundet nogle emner ud over metoden med at rense hash med kogende/varmt vand.
Jeg har renset 500 mg skodhash med ~80 grader varmt vand. Endte med 410 mg og det var stadig elendigt at ryge. Jeg vil jo gerne komme af med nogle af urenhederne og der kan være mange urenheder i som ikke er vandopløselige kan jeg forstå.

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at enten rense hashen med isopropylalkohol eller at presse nolen ud af hashen ?

Et lille sidespørgsmål; Hvor køber i jeres isopropylalkohol henne?
Jeg ville gerne undgå at betale 48 kr for 500 ml i Matas :eyes:

_________________
"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2017 21:15 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Isopropyl alkohol (ipa) opløser indholdsstofferne i cannabis og kan derfor ikke adskille andre ting opløselige i ipa fra disse stoffer. Det du kunne gøre, er at opløse det hele i ipa og hælde det gennem et kaffefilter. Så fjerner du evt faste partikler. Husk at skylle filteret efter med ren ipa, hvis du vil minimere dit tab på processen.

Jeg ville dog bare smide det ud og finde et ordentligt produkt. Det er svært at redde et blandingsprodukt (som hash i sig selv er: olier, vokse og cannabinoider + planterester)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2017 23:51 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Personligt synes jeg ikke man får set store ud af af "vaske hash sit hash" da det mest almindeligt brugte (naturligt forekommende) "cutmiddel" i hash blot er plante- rester/støv. Har selv lige lavet 4 plader skod hash til olie med iso, og jeg blev overrasket over hvor mange gram plante materiale blev fanget i kaffefilteret.

Købte mit iso i Matas

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2017 16:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2005 01:27
Indlæg: 427
Tak for jeres svar :) Jeg håber at i måske kan hjælpe yderligere ved at besvare nogle af mine spørgsmål.

Jeg kan godt forstå at det sikkert ikke kan betale sig. Jeg har faktisk noget godt nyindkøbt hash og pot liggende.
Jeg vil gerne rense det her hash fordi kemi interesserer mig. Jeg vil ikke bare lave impulsive kemiske forsøg. Hvis jeg nu insisterer på at prøve, gider en af jer give mig nogle råd ?

Randomname skrev:
Isopropyl alkohol (ipa) opløser indholdsstofferne i cannabis og kan derfor ikke adskille andre ting opløselige i ipa fra disse stoffer.

Så THC og diverse cannabinoider binder sig? til IPA men det gør nogle af de andre uønskede substanser der er blevet blandet i, også ?

Ville det være nemmere for mig at prøve at trække nol på hashen med butangas?
Jeg kender en kemilærer der godt kan skaffe mig diverse udstyr, billigere end hvis jeg skal ud og købe det.
Altså han kan skaffe mig kolber, beholdere o.s.v. (Ingen overvågede substanser, Big brother :stop: )

Randomname, hvis du vil være min Walter White så kan jeg love dig for jeg vil være en mere intelligent Jesse Pinkman.

_________________
"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2017 09:18 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Jeg ville lave en "quick wash" med iso eller evt. bare med husholdningssprit.
Findel hashen så meget som muligt. Smid det derefter i et glas med en lille mængde kold iso/sprit.
Slyng det rundt i 10-20 sek. og hæld det derefter igennem et kaffefilter.
Inddamp derefter væsken, så burde du have et nogenlunde produkt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 sep 2017 23:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Det er ikke sen vilde kemi, vi skal have gang i. Teknisk set, er der langt mere kemi i, at bage et brød. Jeg skal dog gerne prøve, at gøre mig behjælpelig. Selvom det egentligt bare bliver en udbygning af, hvad Leafs strategi.

Etherlungs skrev:
Så THC og diverse cannabinoider binder sig? til IPA men det gør nogle af de andre uønskede substanser der er blevet blandet i, også?

Nærmere blander sig med. Stofferne binder sig ikke; de blander sig. Altså, de kan godt lide, at hænge ud sammen men de er stadig separate stoffer. Det er også derfor de kan adskilles bagefter. Solventet fordamper og efterlader de stoffer, der var opløst i det.

Hvis vi ser strengt sort/hvidt på det, kan vi dele alle stoffer op i 2 grupper: Polære og upolære. De polære blander sig med fx vand og de upolære med fx ipa. Man kan derfor kun adskille en given blanding af stoffer i tre grupper, hvis man gør det alene på baggrund af opløselighed: det der blander sig i et polært opløsningsmiddel (vand), det der blander sig i et upolært opløsningsmiddel (ipa) og det, der ikke kan opløses (faste stoffer).
Desværre er verden dog ikke sort/hvid og der er derdor den 4. gruppe: de stoffer, der i nogen grad både blander med polære og upolære opløsningsmidler.

Hvis du vil ekstrahere fra pot, så knus det mildt i en grinder først. Mængden af ipa der skal bruges, afhænger af mængden af plantemateriale og hvor potent det er. Som udgangspunkt har jeg selv brugt at tilføje ca. 3 gange så meget ipa som volumen plantemateriale. Altså, er der et 10 cm lag af plantemateriale i en cylindrisk beholder, ville jeg tilføre ipa til der er ca. 30 cm fra overfladen til bunden. Hvis du holder ipa'en i fryseren inden, så den er godt kold og kun ekstrahere i en 30-60 sekunder, får du færre andre stoffer med. Dette er hvad leaf nævner som quick wash. Der er mange guides.

Mht hashen: Er den god, så er fremgangsmåden som Leaf beskriver. Målet er at al hash skal opløses til en relativt homogen væske. Når du har hældt vasken og bundsnask ned i et gennem kaffefiltret, så tag lidt mere ipa, hæld det ned i beholderen du labede ekstraktionen i og omryst (hvis fx kolbe med låg) eller blot roter den lidt, så siderne over skylles. Hæld det derefter gennem kaffefiltret.

Er der tale om noget dårligt hash, så fin del det og vask det med demineraliseret vand (samme metode som med ipa). Lad det tørre (ingen sol, 50C eller lavere og derefter samme metode som ovenfor. Blot med mindre ipa, da der er færre canbabinoider i den dårlige hash.

Håber det hjælper, beklager det sene svar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2017 17:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2005 01:27
Indlæg: 427
Randomname skrev:
Det er ikke sen vilde kemi, vi skal have gang i. Teknisk set, er der langt mere kemi i, at bage et brød. Jeg skal dog gerne prøve, at gøre mig behjælpelig. Selvom det egentligt bare bliver en udbygning af, hvad Leafs strategi.

Etherlungs skrev:
Så THC og diverse cannabinoider binder sig? til IPA men det gør nogle af de andre uønskede substanser der er blevet blandet i, også?

Nærmere blander sig med. Stofferne binder sig ikke; de blander sig. Altså, de kan godt lide, at hænge ud sammen men de er stadig separate stoffer. Det er også derfor de kan adskilles bagefter. Solventet fordamper og efterlader de stoffer, der var opløst i det.

Hvis vi ser strengt sort/hvidt på det, kan vi dele alle stoffer op i 2 grupper: Polære og upolære. De polære blander sig med fx vand og de upolære med fx ipa. Man kan derfor kun adskille en given blanding af stoffer i tre grupper, hvis man gør det alene på baggrund af opløselighed: det der blander sig i et polært opløsningsmiddel (vand), det der blander sig i et upolært opløsningsmiddel (ipa) og det, der ikke kan opløses (faste stoffer).
Desværre er verden dog ikke sort/hvid og der er derdor den 4. gruppe: de stoffer, der i nogen grad både blander med polære og upolære opløsningsmidler.

Hvis du vil ekstrahere fra pot, så knus det mildt i en grinder først. Mængden af ipa der skal bruges, afhænger af mængden af plantemateriale og hvor potent det er. Som udgangspunkt har jeg selv brugt at tilføje ca. 3 gange så meget ipa som volumen plantemateriale. Altså, er der et 10 cm lag af plantemateriale i en cylindrisk beholder, ville jeg tilføre ipa til der er ca. 30 cm fra overfladen til bunden. Hvis du holder ipa'en i fryseren inden, så den er godt kold og kun ekstrahere i en 30-60 sekunder, får du færre andre stoffer med. Dette er hvad leaf nævner som quick wash. Der er mange guides.

Mht hashen: Er den god, så er fremgangsmåden som Leaf beskriver. Målet er at al hash skal opløses til en relativt homogen væske. Når du har hældt vasken og bundsnask ned i et gennem kaffefiltret, så tag lidt mere ipa, hæld det ned i beholderen du labede ekstraktionen i og omryst (hvis fx kolbe med låg) eller blot roter den lidt, så siderne over skylles. Hæld det derefter gennem kaffefiltret.

Er der tale om noget dårligt hash, så fin del det og vask det med demineraliseret vand (samme metode som med ipa). Lad det tørre (ingen sol, 50C eller lavere og derefter samme metode som ovenfor. Blot med mindre ipa, da der er færre canbabinoider i den dårlige hash.

Håber det hjælper, beklager det sene svar.


Det hjalp rigtig meget. Tusind tak for en rigtig god forklaring Randomname :D
Beklager også herfra for det meget sene svar.

leaf skrev:
Jeg ville lave en "quick wash" med iso eller evt. bare med husholdningssprit.
Findel hashen så meget som muligt. Smid det derefter i et glas med en lille mængde kold iso/sprit.
Slyng det rundt i 10-20 sek. og hæld det derefter igennem et kaffefilter.
Inddamp derefter væsken, så burde du have et nogenlunde produkt.

Tak for dit svar leaf.

_________________
"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2017 11:58 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Ganske fin video guide på dansk med pot og isopropyl alcohol:


https://www.google.dk/search?q=In+Danis ... +(Cannabis)+Hash+THC+Oil+on+isopropyl+alcohol&oq=In+Danish+How+To+Make+(Cannabis)+Hash+THC+Oil+on+isopropyl+alcohol&aqs=chrome..69i57.708j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 okt 2017 11:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2005 01:27
Indlæg: 427
Tak Koalabjørnen.

Så kan jeg se hvordan det skal gøres i grove træk og bruge den gode viden Randomname har gevet mig til udførslen af denne vask.

_________________
"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team