Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 13:39


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 jun 2019 17:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2018 15:06
Indlæg: 67
Hej

Jeg håber at nogen kan hjælpe.

Jeg går i ambulant behandling, for misbrug af Contalgin og bezoer.

Jeg er kommet fra en høj dosis og helt ned på 2 gange 5 mg/dgl. Som de fleste ved er den sidste del ofte den hårdeste.
Min læge vil trappe det sidste ud med brug af Suboxone. Er der nogen der kender til den dosis suboxone man skal have, som svarer til 2 gange 5 mg contalgin?

Jeg trapper samtidig ned/ud af bezodiazepiner. Blokerer suboxone for virkningen af benzoer?

På forhånd tak :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2019 18:39 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
Kan ikke svare på dine spørgsmål men der skal nok dukke en op som kan.
Hvad for type benzo, hvor høj dosis og hvor længe har du været på?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2019 19:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2018 15:06
Indlæg: 67
Fso skrev:
Kan ikke svare på dine spørgsmål men der skal nok dukke en op som kan.
Hvad for type benzo, hvor høj dosis og hvor længe har du været på?


Hej Fso og tak for dit svar :)

Jeg har været afhængig af benzoer i over 10 år, og er allerede langt i ud/ned-trapningen.

Det var Rivotril jeg misbrugte, men det ændrer de typisk til Klopoxid pga halveringstid mm.
Det er ikke så vigtigt hvor stor en dosis jeg er på nu, spørgsmålet går mere på om Suboxone gør at benzoerne (klopoxid) ikke virker. Umiddelbart lyder det som om at Suboxone blokerer opiater, men at det ikke påvirker GABA-"systemet". Men jeg er ikke sikker, og tør ikke at tage chancen før jeg ved mere om det.

Tak for dit svar :) og ja, jeg håber også at der kommer en venlig sjæl forbi, som kan svare på mine spørgsmål.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2019 21:02 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hej! :)
tillykke med at være kommet så langt!! :rocking:
benzoer bliver ikke blokeret af suboxone! -der er jo nærmere en direkte synergi imellem de to stofgrupper!
et umiddelbart gæt er 0.2 mg buprenorfin dagligt/hver anden dag, svarer til de 10mg.. bup er imellem 25-100 gange stærkere end morfin.
og har en halveringstid på ~35timer
mit råd er: misbrug det ikke, og vær på det så kort tid som muligt, eksempelvis 1-2 uger; da det har langtrukne abstinenser m.m
hvad er din læges dosis-ide?
Mvh S

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2019 21:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2018 15:06
Indlæg: 67
STWOD skrev:
Hej! :)
tillykke med at være kommet så langt!! :rocking:
benzoer bliver ikke blokeret af suboxone! -der er jo nærmere en direkte synergi imellem de to stofgrupper!
et umiddelbart gæt er 0.2 mg buprenorfin dagligt/hver anden dag, svarer til de 10mg.. bup er imellem 25-100 gange stærkere end morfin.
og har en halveringstid på ~35timer
mit råd er: misbrug det ikke, og vær på det så kort tid som muligt, eksempelvis 1-2 uger; da det har langtrukne abstinenser m.m
hvad er din læges dosis-ide?
Mvh S


Hej STWOD

Tusind tak :) det har også været en sej kamp, og mange tak for de rigtig gode svar :)

Jeg ved endnu ikke hvilken dosis min læge ordinerer. Jeg skal starte op på det i starten af næste uge.
Jeg var bare nervøs for det, i forhold til en for lav eller høj dosis, samt angst for påvirkning af den sidste del Klopoxid. Nu er jeg meget mere rolig :)

Endnu engang mange tak :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2019 22:10 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
Det var også mere hvad din dags dosis lå på da du misbrugte rivotrilen :)
så jeg kunne sammenligne med en af mine venner, som har overstået sin langvarige dans med samme benzo.
Han fik op til 6 mg om dagen og tesen om ca en mdr med “senabstinenser” pr år man har misbrugt passede på ham (lige som det gjorde på mig da jeg kom ud af flunitrazepam)
Jeg skriver ikke dette for at skræmme dig men for at forberede dig på det giver nogle psykiske eftervirkninger også efter en endt udtrapning, som min ven udførte.
Jeg selv tog et hårdt direkte stop kan ikke anbefales, men generelt skal man holde sig fra benzoer på hverdags basis.
Man bliver psykisk sårbar på forskellig vis det oplevede vi begge.
Du velkommen til at følge op med spørgsmål :)

Du kan læse mere her http://www.benzoinfo.dk/cha/pw-dk.htm

Godt kæmpet og held og lykke med den sidste del af projekt vind livet igen.
Det er stort og vigtigt det du har gang i.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2019 21:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2018 15:06
Indlæg: 67
STWOD skrev:
Hej! :)
tillykke med at være kommet så langt!! :rocking:
benzoer bliver ikke blokeret af suboxone! -der er jo nærmere en direkte synergi imellem de to stofgrupper!
et umiddelbart gæt er 0.2 mg buprenorfin dagligt/hver anden dag, svarer til de 10mg.. bup er imellem 25-100 gange stærkere end morfin.
og har en halveringstid på ~35timer
mit råd er: misbrug det ikke, og vær på det så kort tid som muligt, eksempelvis 1-2 uger; da det har langtrukne abstinenser m.m
hvad er din læges dosis-ide?
Mvh S


Hej igen.

Jeg er lidt forvirret med hensyn til mængden af buprenofin. Når jeg læser på medicin.dk, så indeholder suboxone mindst 2 mg buprenofin. Så hvordan skal jeg så kunne få 0,2 mg som ovenfor skrevet ?

Fso: Tak for forklaringen af hvad du tænkte på. Jeg har misbrugt 6 mg Rivotril i knap 12 år. Dog mindre dosis i starten, men den kravlede op på 6 mg de sidste år.
Også tak for "advarslen" om senabstinenser. Jeg tror dog at det er meget forskelligt fra person til person. Vedrørende det du skriver med senabstinenser i antal måneder i forhold til antal år man har misbrugt Rivotrilen eller anden type benzo. Skal det tolkes sådan at man i perioder i de måneder efter ophør, konstant oplever senabstinenser, eller er det noget der kommer kort og pludseligt ?

På forhånd tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2019 22:07 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
præperatet temgesic er på hhv 0.2 og 0.4mg. subuxone/subutex 2 og 8mg er efter min mening en alt for voldsom dose! -hvis du ska ud af det.. husk at der jo generelt ikke er noget at trappe ud af dém med.
min egen erfaring med de sene benzo-abstinenser er at de kommer i bølger med aftagende intensitet..

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2019 23:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2018 15:06
Indlæg: 67
STWOD skrev:
præperatet temgesic er på hhv 0.2 og 0.4mg. subuxone/subutex 2 og 8mg er efter min mening en alt for voldsom dose! -hvis du ska ud af det.. husk at der jo generelt ikke er noget at trappe ud af dém med.
min egen erfaring med de sene benzo-abstinenser er at de kommer i bølger med aftagende intensitet..


Hej STWOD :)

Endnu engang mange tak for et særdeles brugbart svar :) også hvad angår benzo-abstinenser :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2019 23:18 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
“Skal det tolkes sådan at man i perioder i de måneder efter ophør, konstant oplever senabstinenser, eller er det noget der kommer kort og pludseligt ?“

For mig kom det som perioder, hvor jeg lige som mistede grebet om virkelighed, blev ekstrem paranoid og faldt ligesom ud af virkelighed i flere dage i træk hvor efter det aftog.
I løbet af det ca 1/2 år jeg oplevede (havde spiste 3-4 mg rohypnol om dagen i 6 år) aftog det fra gang til gang - de første gange var slemme for anede ikke hvad der ramte mig.
Kaldte dem faktisk for benzo bølger jf stopthewar

Min makker bøvlede mere med det på daglig basis i og med han skulle mærke verden igen fra at have været medicineret tungt længe.
Hvilket ikke var så godt ved humøret og han havde svært ved at finde ud af hvem han egentlig var uden rivotrilen, men nu skal du også tage med at vi begge jo også havde blandet temlig en del opkvikkende ind i ligningen.
Jeg startede med at sove væsentlig mindre i og med jeg ikke holdt fast i mit stop med meth amfetaminen, hvilket sikkert var med til virkelighedsforværningen.
Men der er ingen tvivl i mit sind om det primært skyldes benzo stoppet for det aftag selvom jeg skruede op for antal af vågen tid i løbet af de 6 mdr.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jun 2019 23:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Nu er dit benzo misbrug langt større end mit var, og mit opioid misbrug langt større end dit.
Men efter total udtrapning. Der gik der over et år, før jeg fungerede nogen lunde. Kunne ikke føle glæde af nogen art osv. Måske det ville være en god ide at få noget forebyggende inden du rammer nul. Om det er lykke piller eller anden.
Indtil du kan fungere selv igen. Det kunne jeg godt have brugt.

Trangen har jeg stadigvæk, og det er af og til hårdt at holde sig fra det. Jeg er gammel alkoholiker, nu har jeg igen løst til at drikke, den trang var næsten elimineret under benzo og fentanyl analogerne. Så det er sku en daglig kamp at være clean. Det har jeg været længe og forhåbentlig længe mere.

2 mg lyder til hvad jeg har læst. Jeg brugte Zolpidem til det sidste, men det gjorde ondt i en måned. Efter et år på benzo.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jun 2019 14:07 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Kan anbefale at skaffe noget Kratom gerne lidt forskellige strains og noget Kava og Passionsblomstekstrakt så er du okay dækket ind til både GABA og Opiodesystemet, så du ikke ligger en måned eller to i benzohelvede med uro som kan være skrækkeligt at gå igennem uden en buffer. Spørg endelig løs hvis du ikke helt ved hvad det er for noget eller hvordan de bruges til udtrapningsplaner. Og super godt kæmpet indtil videre, det er bestemt ikke at kimse af at smide Morfin og Benzoer og slet ikke på samme tid.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team