Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 05:44


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 jul 2002 19:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Er der nogen der har prøvet det (lad være med at sige kaffe) jeg er ude efter at komme så tæt på ren koffein som muligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2002 16:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2001 01:01
Indlæg: 467
jeps, jeg gjorde det i forbindelse med min 3.g opgave... øh... nu skal jeg lige tænke... fårk det ligger langt væk... men jeg kan da finde ud af hvordan jeg gjorde (præcis), hvis det har interersse!?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jul 2002 00:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Det har stor interesse så bare fyr løs, mester [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2002 00:52 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Her er et par referencer...
http://www.chem.ucalgary.ca/courses/350/expt4.html
http://ull.chemistry.uakron.edu/organic_lab/cola/

...i bund og grund er det jo bare et syre/base-ekstrakt.

DCM er klart det bedste til koffein.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jul 2002 15:44 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 03 okt 2001 01:01
Indlæg: 584
er jeg dum når jeg tænker, at det sq da må være en pæn del billigere, (i små doser) at hoppe på en bus til tyskland og købe et par kasser koffein piller?

btw: soma sælger ren koffein.............


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jul 2002 15:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Jeg bor i århus og soma er sløve med at få deres hjemmeside op. Jeg vil heller ikke have piller, jeg vil have ren koffein.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jul 2002 20:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Soma's koffein er ellers skøn... den smager bare hæsligt, jeg kan anbefale at opløse det i æblejuice.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jul 2002 21:03 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 15 maj 2002 01:01
Indlæg: 245
Geografisk sted: København
@ Fafler:

Du ku jo gå i en helsekost butik og købe nogle (vegetabilske!) tomme kapsler, som er udemærkede til al slags pulver du vil indtage oralt... det være sig koffein, hyben, guarana eller [fyld selv ind her]!

Mvh Zonker


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2002 14:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2001 01:01
Indlæg: 467
ok, jeg har sq glemt min 3.g opgave... men jeg kan huske at jeg brugt chloroform istedet for dcm. til genkrystilleringen brugte jeg 2-propanol. Hvis du vil ha et meget rent produkt (jeg gjorde ikke det her) Lav et vandbad, og opvarm det til din alkohols (den du bruger til genkrystallisationen... hvad hedder det egentlig på dansk?) kogepunkt og smid et (reagens)glas med din urene koffein i. så koger du en smule af alkoholen og hælder ned i (reagens)glasset.
Da det på denne måde køler langsommere af, får du et renere produkt. når det når stuetemp, kan du evt putte det i køleskabet...

Good luck! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 22 Juli 2002: Besked ændret af: web ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2002 18:22 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
...Omkrystallisering? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

2-Propanol hedder forøvrigt Acetone på dansk...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2002 14:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2002 01:01
Indlæg: 144
Geografisk sted: Dødens pølse
Jeg kiggede lige på de to links ovenfor.
den her http://www.chem.ucalgary.ca/courses/350/expt4.html mumler lidt om at det kan gøres ved "super kritisk ekstration" og det er jo næsten hvad vi har i vores dejlige buffo metode [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Jeg kunne forestille mig at man vil få en dejlig lyssebrun olie (ca. 5,6g) [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] hhhhh ud af hvad der svarer til en go stærk kande kaffe.
Så det er jo bare at putte kaffe i istedet for blade.
Jeg kunne forestille mig at man fik et bedre resultat ved at bruge bønner der ikke er ristet.......idunno!!! jeg kunne forestille mig at de ikke indeholder så meget tjærestof (eller hvad det svedne lort nu er) [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2002 18:14 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Forhåbentligt skulle man få fine hvide krystaller ud af det...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2002 19:01 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
2-propanol=isopropanol

2-propanon, eller blot propanon(da 2-tallet er underforstået) er dss. acetone

Omkrystallisationen er mest succesfuld hvis opløsningen henstilles ved stuetemp. istedet for køleskab. Ved stuetemp. forløber krystalliseringen langsommere og det endelige krystal opnår højere renhed [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

SCFE, supercritical fluid extraction, er en gusten fætter, da der anvendes flydende kuldioxid til ekstraktionen=> meget højt tryk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2002 14:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2001 01:01
Indlæg: 467
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:
[B]...Omkrystallisering? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [B]<HR></BLOCKQUOTE>

doh' [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Original postet af CannaChem:
[B]Omkrystallisationen er mest succesfuld hvis opløsningen henstilles ved stuetemp. istedet for køleskab. Ved stuetemp. forløber krystalliseringen langsommere og det endelige krystal opnår højere renhed [B]<HR></BLOCKQUOTE>

holder nu på at det blir langsommere nedkølet(=renere produkt) på min måde(Jeg siger: prop det først i køleskab, når det er nede på stuetemp...) [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 25 Juli 2002: Besked ændret af: web ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2002 00:31 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Min fejl... 2-propanol = iso-propanol = IPA = IsoPropyl Alkohol... så sku' den vist være på plads! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg fandt forøvrigt en rigtig fed guide om "the art of crystal growing" - jeg skal grave den op ved lejlighed...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team