Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 apr 2024 00:43


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 22 jul 2002 18:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Er lige kommet hjem fra ferie og går med nogen tågede planer om at lave et batch absinth mere. Vi ved vel allesammen at hvis man opløser malurt i 40% ethanol bliver de aktive stoffer optaget i ethanolen. Dog smager det meget grimt fordi alle de bitre stoffer sidder i h2o'en. Hvis man nu lavede et udtræk på malurt med husholdningssprit, så ville den bitre smag vel i teorien forsvinde?? Og her kommer spørgsmålet: Vil der være giftstoffer tilbage fra spritten (brækmiddel osv.) i det færdige, tørrede udtræk??

PS: smed bare spørgsmålet herind, hvis ADM synes det passer bedre ind i Visionære Planter så bare flyt løs.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2002 22:50 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 20 maj 2002 01:01
Indlæg: 1410
Geografisk sted: Wiggie
køb dog ethanol.. jeg har fået at vide at det kan købes på apoteket, 96%.

ellers kan man købe det på tysklandsbåden!!

Man kan jo også destillere sit husholdningssprit, og på den måde få fjernet nogle af tilsætningsstofferne - dette er også en løsning til en billig brandert (bedre, men dyre end at drikke det rent) [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2002 13:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2002 01:01
Indlæg: 144
Geografisk sted: Dødens pølse
Prøv med aktiv kul. Det skulle tage den grimme smag [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2002 13:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2002 01:01
Indlæg: 144
Geografisk sted: Dødens pølse
Jeg var lige ude at læse lidt op på emnet Der findes en bog der hedder "hjemmebrænding og snapseurter" der er en detaljeret forklaring på hvordan man fjerner det nye denatuerings (bogen er gammel men det skal også være den gamle version da den nye er blevet redigeret af en eller anden mærkelig grund .
PS der står også hvordan man destillerer med en fryser
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 23 Juli 2002: Besked ændret af: tågen ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2002 14:04 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Du skal være mere end velkommen til at poste det udsnit af bogen! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2002 14:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2002 01:01
Indlæg: 144
Geografisk sted: Dødens pølse
jeg gider ikke mere idag (arbejde) hhhhh men jeg typer den lige ind imorgen [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2002 00:49 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
I nogen gamle posts bliver dette diskuteret og tilsætningsstoffernes kogepunkt ligger så tæt op af ethanols at det ikke kan lade sig gøre. Derfor burde de fordampe med ethanolen og ikke efterlade andre stoffer tilbage.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2002 08:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2002 01:01
Indlæg: 144
Geografisk sted: Dødens pølse
Here we go again [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dette er et uddrag af Jørgen Munkebo´s bog "hjemmebrænding og snapseurter (kunsten at lave brændevin for en femmer pr flaske)"
Oplag nr. 4

Bogen kan godt anbefales som læsning, men den beskrivelse der er af et destillations app. er lidt ubrugelig da man ikke kan købe et svalerør uden at blive noteret.....Men heldigvis kan man komme langt med 3m kobber rør og en 20l spand [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]
hmmmmmmmmmm bumti bum

Om denatureret sprit.

jeg gider ikke at skrive alt det uvæsentlige.
"Hvis man har en bybfryser, blandes spritten med kærnemælk- lige dele af hvert. Det røres godt rundt og får lov til at stå, indtil kærnemælken er sunket helt eller næsten helt til bunds. Herefter stilles blandingen i fryseren- bedst i en lukket beholder, feks. en plastic spand, da fryseren ellers kommer til at lugte fælt. I løbet af et døgns tid er bundfaldet frosset tilen klump eller grød, hvorefter væsken øverst hældes fra. Hvis man bruger et kaffe filter gør det ikke noget at lidt af "grøden" følger med. Herefter behandles spritten med aktivt kul. Som regl MINDST 2 spiseske fulde pr. liter. Ind imellem bør beholderne stå åben så ildelugtende stoffer kan fordampe. En opvarmning til højst 50c i få minutter kan bruges efter sidste kulbehandling.
I praksis sker der det at kærnemælken omdanner tilsætnings stoffet til en flygtig væske som fordamper lættere end spritten
[img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] "
Hvis man vil gøre det ekstra godt så destillerer man imellem kulbehandlingerne.

Det var så det, simpelt og billigt. Bogen kan meget godt anbefales hvis man er lidt interesseret i denne lille sjove hobby, men husk det skal være den gamle version, selvom man kan købe den i boghandlen så er disse vitale dele skåret væk tjekke [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] (men de burde nok lige tjekke indholds fortegnelsen...... det har virkelig fået min nysgerrighed helt op at køre, dengang jeg kun havde den nye uddgave)
Så det er bare med at komme derud og lede ved antikvariater og loppemarkeder. Det er en lille (a5) gul (skrigende) bog. Når i først har set den en gang, så kan i sku spotte den helt nede i den anden ende af kfum´s årlige spejderloppemarked´s hallen (ikke mere kaffe til mig idag) [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 24 Juli 2002: Besked ændret af: tågen ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2002 13:45 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Jeg har før hørt om det med at blande med noget mælk, men aldrig nogen uddybende forklaring... virker lortet? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2002 14:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2002 01:01
Indlæg: 144
Geografisk sted: Dødens pølse
Ved det ikke!! jeg har aldrig prøvet.
Jeg har altid foretrukket the real deal [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Men det lyder fornuftigt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2002 18:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2002 01:01
Indlæg: 99
Geografisk sted: Farum !
Hvor finder man aktivt kul henne ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2002 19:17 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Jeg vil sælge dig det for 50 kr/g. [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

[ 25 Juli 2002: Besked ændret af: Fenriz ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jul 2002 21:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2002 01:01
Indlæg: 99
Geografisk sted: Farum !
jeg føler jeg er ved at blive snydt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2002 00:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Fat dog at jeg ikke vil drikke lortet, bare lave en ekstraktion med det. Bliver der nogen giftstoffer tilbage i ekstraktet?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2002 00:26 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Nej, det gør der ikke... og hold så kæft, og lad os gå offtopic!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2002 10:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2002 01:01
Indlæg: 144
Geografisk sted: Dødens pølse
Fenriz.... ro på nu...mon ikke lige du skulle tage en lykke pille og gå iseng igen.
Det kunne sku da godt være at du ville fjerne denatureringsmidlet.... men whatever, det er heller ikke mit system det skal igennem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2002 16:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2002 01:01
Indlæg: 99
Geografisk sted: Farum !
Er der virkelig ingen der kan/vil fortælle mig hvor man får fat i aktivt kul henne ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2002 16:32 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 29 maj 2001 01:01
Indlæg: 1867
Prøv Matas eller en hoppyshop.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jul 2002 17:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2002 01:01
Indlæg: 99
Geografisk sted: Farum !
ok. Tak for hjælpen daffy


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2002 10:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
Jeg tror at grunden til at afsnitet er fjernet skyldes at man simpelthen ikke kan bruge den metode længere. Undskyld jeg kommer her og spiller klog men jeg er ret sikker på at aktivt kul kun kunne bruges i de gamle dage. Jeg har ihvertfald hørt mange gange at det var sådan man gjorde i tidligere tider men at nu er det på ingen måde muligt !


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team