Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 jun 2024 05:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 jun 2003 22:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 maj 2003 01:01
Indlæg: 174
Geografisk sted: Månen
Jeg har fundet denne opskrift på nettet:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> 30.0 g wormwood
8.5 g hyssop
1.8 g calamis
6.0 g melissa
30.0 g anise seed
25.0 g fennel seed
10.0 g star anise
3.2 g coriander seed

Put the dry herbs in a large jar. Dampen slightly. Add 800 ml of 85-95 percent alchohol. Wine spirits make a better product than pure grain alcohol. Let it steep for several days - a week is better - shaking occasionally. Then add 600 ml of water and let the whole macerate for another day. Decant off the liquid squeezing as much from the mass of herb as possible. Wet the herbs with some vodka and squeeze again. Recipe should give a little over a liter and a half of green liquor. It must then be distilled. Inferior recipes skip this step, but what they produce is not worthy to be called absinthe.

In the distillation, change the receiver when the distillate turns yellow: those ar the faints. You can save the faints and add them to future distillations, but they will taint the flavor if added directly to the product. Just use the good stuff. The next step is to color and finish the liqueur by another round of maceration.

Color the distillate by again adding:

4.2 g mint
1.1 g melissa
3.0 g wormwood
1.0 g citron peel
4.2 g liquorice root

Let the herbs macerate for another three or four days. Decant, filter, bottle. You will probably want to carefully add some concentrated sugar syrup to the blend. The result will be a Swiss style absinthe of about 135 proof.Recipe makes one liter of absinthe. <HR></BLOCKQUOTE>

Mit spørgsmål er: Hvordan skal jeg destillerer det? Jeg havde tænkt mig at smide d hele i en stor spand, ligge en lille spand ned i den store spand, evt. smide et varmelegeme ned i blandingen og så komme et låg over d hele!
Er dette den rigtige fremgangsmåde?
Den Tujon-holdige alkohol vil vel fordampe og ligge sig nede i den lille spand ikke?
Er det egentligt nødvendigt med et varmelegeme overhovedet?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2003 02:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 feb 2003 02:01
Indlæg: 73
Jeg har selv prøvet den opskrift flere gange, og den er fin nok. Har prøvet både med og uden destillation.
Det er klart bedst med destillationen, men det er også fint uden. Man kan også risikere at produktet efter destillation ikke er særlig godt!
Jeg vil foreslå du ikke destillerer medmindre du har et destillationsapparat. Det med spandene bliver for omstændeligt, du skal helst kunne kontrollere temperaturen (skal være omkring 80 grader), og desuden vil du skulle bruge et låg der går ned i en spids for at destillatet drypper ned i den mindre spand og ikke bare tilbage hvor det kom fra.
Prøv dig evt. frem.
[img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2003 23:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 maj 2003 01:01
Indlæg: 174
Geografisk sted: Månen
[ 13 Juni 2003: Besked ændret af: Bonghovedet ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jun 2003 00:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 maj 2003 01:01
Indlæg: 174
Geografisk sted: Månen
[ 13 Juni 2003: Besked ændret af: Bonghovedet ]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jun 2003 01:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 maj 2003 01:01
Indlæg: 174
Geografisk sted: Månen
?? ? ? ? ? ? ?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team