Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 okt 2018 11:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 okt 2017 17:16
Indlæg: 16
Jeg har efterhånden læst lidt af hvert på internettet. Pt forsøger jeg mig med varmluftsfunktionen i en 30-35 grader varm ovn, det tænker jeg ikke burde gøre noget mærkbart ifht. hvor potente de ender med at værre?
Jeg kan forstå at psilocybinen kan oxidere i luft og blive nedbrudt af varme og sollys? hvad burde jeg være mest opmærksom omkring? at få dem tørret hurtigt? at tørre dem ved så lav temperatur som muligt? eller måske ved højere temperatur og så undgå yderligere tid hvori psilocybinen kan oxidere? Eller måske giver den øgede varme anledning til en alt for hurtig oxidering af psilocybinen? Spørgsmålene er mange . . Hvad er jeres erfaringer ? :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2018 12:02 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Jeg har læst lige så mange meninger om det emne, som der er folk der interesserer sig for emnet.
Nogle mener at man skal passe på med varmen, andre mener at det er tiden de oxiderer man skal være opmærksom på.. Andre mener tilmed at man skal pille varmelegemet ud af sin dehydrator, hvis man har sådan en, inden man tørrer dem..
Jeg har læst en del på Shroomery, og der er lige så mange meninger derinde. Det farlige er, at 10 år gamle myter stadig kan florere rundt omkring, så længe alle de uoplyste stadig deler dem, fuldstændigt ukritisk.
Der er så meget broscience, rundt omkring.
Jeg kender ikke den objektive sandhed - men sandheden er dog, at folk efterhånden har haft dem i ovnen, både til tørring og til madlavning, de har været på panden, og man har lavet te på dem, hvor de altså ryger ned i kogende vand og ligger og snurrer dernede..
Og jeg har endnu ikke hørt et bevis for at noget af det skulle have dræbt potensen.. Ikke engang et anekdotalt bevis.
Det der er bred enighed om er, at lys og luft, over en længere periode, ikke er godt for potensen.
Så at have dem liggende i en solbelyst vindueskarm, over længere tid, er nok ikke en god idé.
Men hvis man har tørret dem fuldstændigt, og derefter opbevarer dem mørkt og køligt, så kan de holde sig i lang tid.

Jeg har personligt købt en dehydrator/frugttørrer til at tørre mine SN i. Den kostede ikke mange hundrede kroner, og på den kan jeg både indstille temperatur og tid.
Hvis jeg plukker SN om morgenen og smider dem i dehydratoren når jeg kommer hjem, så er de cracker dry inden for et par timer.
Sådan en kan varmt anbefales - jeg har været igennem metoderne med lufttørring, tørring foran en ventilator, tørring med epsom salt osv. osv., og jeg synes ikke der er noget der stikker den dehydrator.
Det er rart at tørre dem i så kontrolleret et miljø. Og en bonus er at hvis man har fået larver/mider med hjem i sine SN, så dør de endnu hurtigere i sådan en, i stedet for at de ligger og kravler rundt på den overflade man tørrer sine SN på.
Jeg blev aldrig fan af at tjekke tørringssituationen på mine SN, på en gammel t-shirt f.eks., og så se at hele t-shirten var blevet levende.

En anden fed opgradring kunne være en lille vakuumpakker, til husstanden. Når man så har tørret sine svampe, så de er bone dry, så kunne man smide dem i sådan en vakuumpose, trække luften ud og så lægge dem bagerst i skabet.
Så kan de satme holde sig i lang tid Billede

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2018 12:28 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Læg dem på en plastic pose og sæt en blæser på det virker også ved store mængder


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2018 13:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 okt 2017 17:16
Indlæg: 16
Halose skrev:
Jeg har læst lige så mange meninger om det emne, som der er folk der interesserer sig for emnet.
Nogle mener at man skal passe på med varmen, andre mener at det er tiden de oxiderer man skal være opmærksom på.. Andre mener tilmed at man skal pille varmelegemet ud af sin dehydrator, hvis man har sådan en, inden man tørrer dem..
Jeg har læst en del på Shroomery, og der er lige så mange meninger derinde. Det farlige er, at 10 år gamle myter stadig kan florere rundt omkring, så længe alle de uoplyste stadig deler dem, fuldstændigt ukritisk.
Der er så meget broscience, rundt omkring.
Jeg kender ikke den objektive sandhed - men sandheden er dog, at folk efterhånden har haft dem i ovnen, både til tørring og til madlavning, de har været på panden, og man har lavet te på dem, hvor de altså ryger ned i kogende vand og ligger og snurrer dernede..
Og jeg har endnu ikke hørt et bevis for at noget af det skulle have dræbt potensen.. Ikke engang et anekdotalt bevis.
Det der er bred enighed om er, at lys og luft, over en længere periode, ikke er godt for potensen.
Så at have dem liggende i en solbelyst vindueskarm, over længere tid, er nok ikke en god idé.
Men hvis man har tørret dem fuldstændigt, og derefter opbevarer dem mørkt og køligt, så kan de holde sig i lang tid.

Jeg har personligt købt en dehydrator/frugttørrer til at tørre mine SN i. Den kostede ikke mange hundrede kroner, og på den kan jeg både indstille temperatur og tid.
Hvis jeg plukker SN om morgenen og smider dem i dehydratoren når jeg kommer hjem, så er de cracker dry inden for et par timer.
Sådan en kan varmt anbefales - jeg har været igennem metoderne med lufttørring, tørring foran en ventilator, tørring med epsom salt osv. osv., og jeg synes ikke der er noget der stikker den dehydrator.
Det er rart at tørre dem i så kontrolleret et miljø. Og en bonus er at hvis man har fået larver/mider med hjem i sine SN, så dør de endnu hurtigere i sådan en, i stedet for at de ligger og kravler rundt på den overflade man tørrer sine SN på.
Jeg blev aldrig fan af at tjekke tørringssituationen på mine SN, på en gammel t-shirt f.eks., og så se at hele t-shirten var blevet levende.

En anden fed opgradring kunne være en lille vakuumpakker, til husstanden. Når man så har tørret sine svampe, så de er bone dry, så kunne man smide dem i sådan en vakuumpose, trække luften ud og så lægge dem bagerst i skabet.
Så kan de satme holde sig i lang tid Billede


yeah, har en tiltænkt "mason jar" til lejligheden :)
Hvilken temperatur tørrer du dine svampe ved?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2018 13:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
peter1000 skrev:
Hvilken temperatur tørrer du dine svampe ved?

Jeg plejer at tørre mine SN ved 50-55 grader :)
Det har jeg brugt siden jeg anskaffede mig dehydratoren, og det har fungeret super.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2018 18:05 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Under sengen på aviser i en 2-3 dages tid.. virker fint.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2018 18:56 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Jeg kan stå 100% inde for den her https://hjemmeproduktion.dk/shop/toerre ... -426p.html

Plejer at give dem 48 timer ved 35 grader.

Har en teori om at jo lavere varme de tørres ved, jo bedre.

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2018 20:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 okt 2017 17:16
Indlæg: 16
Fandt frem til at kemien også har det, psilocybinen oxiderer hurtigere ved højere temperatur. Men om den mindskede tørretid så opvejer oxideringen der ville være sket ved at lufttørre ved jeg ikke. Jeg tror jeg tager et middel af hvad der er blevet skrevet. Tak for svarene :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team