Så prøver jeg bare igen igen, denne gang med billeder og løbende opdateringer, for hold nu kæft jeg har bøvlet meget med det lorte rug, for at få det til at kolonisere, uden og kontaminere.
Jeg har nu prøvet med 5 glas, hvor der efter en uges tid kom noget lort der lignede cobweb mold eller lign.
Det er gråt og vokser fandens hurtigt!
De 2 glas lavede jeg på en gammel sporesprøjte, og de kontaminerede..
Så prøvede jeg med 3 glas, hvor jeg prøvede og klone en svampestilk, og det begyndte og kolonisere fint rundt om stykkerne, som lå i toppen af glasset, så man kunne holde øje med det.
Igen efter en uges tid, var hele midten af glasset fyldt med vattet mycelie, og det er ikke det samme som det mine cubensis burde lave, så har isoleret det, så jeg kan holde øje med det.
Nu har jeg så lavet 12 yderligere glas på følgende måde:
Jeg lod mine rugkorn stå og trække i vand i 6 timer, hældte det beskidte vand fra, og hældte nyt vand i, samt en slat 10% H2O2, og lod det stå natten over, så de ialt var i vand i 24 timer.
Herefter hældte jeg vandet ud, og hældte friskt vand i igen, og satte det på komfuret og lod det koge i 10-15 minutter.
Så hældte jeg det hele i en si, og lod kornene dampe af, før de blev fyldt på glas.
Fyldte alle glassene 3/4 med korn, og satte et stykke foldet alu folie henover (2 lag) og fæstnede med en elastik.
Så satte jeg et ekstra stykke alu folie henover, og smed dem i trykkogeren, og kogte dem ved 11 PSI i 2 timer.
Tog dem ud da de var kølet lidt ned, og lod dem stå natten over.
Imens lavede jeg en sporesprøjte ud af et sporeprint, og noget kogt vand der er afkølet inden brug, og fik opløst sporeprintet og suget op i den nye sprøjte.
Her i dag tog jeg så de 10 af glassene og satte 2 ad gangen i min glovebox, lavet af en 65l bedroller, med pålimede hvide ventilations rør, med et par gule gummihandsker i enden pålimet, og tog det øverste lag alufolie af, og lagde ved siden af, og sprøjtede hele gloveboxen med rodalon spray, mens sporesprøjte og glas er dernede, og lukkede låget dertil, og så gennem handskerne, tog jeg min sporesprøjte, og inokulerede glassene 2 steder, og så langt ud mod glasset jeg kunne.
Derefter satte jeg alufolien tilbage på glassene, og trykkede det fast så det ligesom danner et låg henover inokulerings hullerne.
Herefter satte jeg dem i mit køkkenskab, hvor jeg har en lille kasse med en termostat og elpære, der holder skabet på 25°C hele tiden.
Så nu må vi se om de også kontaminerer, for synes sgu snart ikke jeg kan gøre det hele mere sterilt..
Tager lige nogle billeder, så i kan se forløbet

"
Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.
(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅_̅_̅_̅()ڪے
"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."