Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 14:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 397 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 20  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Hey Folkenes :D
Nogen der har affaring med at bruge poocorn, kunne godt tænke mig at prøver selv da det ser ud til at være dejligt nemt på den måde. Så hvis der er nogle inputs må i meget gerne dele dem...
http://www.youtube.com/watch?feature=yo ... sUoZPVk-yY

Har ikke dyrket på popcorn mere end et par gange, da jeg finder rugkerner lettere at arbejde med. Synes dog at det er noget lettere at få det til at virke med popcorn med levende mycelium end sporer.

Jeg ville ikke bruge den her tek, alu bakkerne gør at man ikke kan se om det er kontamineret, og på den måde han gør det (kun afspritter kanylen, uden HEPA-filter eller stinkskab/glovebox) kan det ganske let kontaminere med mindre du har et ualmindeligt rent hus.
I stedet ville jeg dyrke i store syltetøjsglas (til kartofler, rødkål osv), og putte det i bakker når de er fuldt koloniserede. Prøv at se Lets grow mushrooms eller tage fat i Paul Stamets The Mushroom Cultivator eller Growing Gourmet and Medicinal Mushrooms. På denne måde er der også mulighed for at dyrke mange små glas, i stedet for få store, så en statistiske chance for at få noget ud af det er større.

På filmen bruger han casing af rent vermiculit. Det synes altid at kontaminere for mig, i stedet bruger jeg halv sphagnum, halv verm.

Omkring aluminiums bakker så har Cubensis en tendens til at æde selve bakken, og shroomery har der været diskution om hvorvidt det er farligt. http://www.shroomery.org/forums/showfla ... 71#7689871

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200
i denne time lange vid. kommer du omkring alt du ska vide, hva enten du er ny eller erfaren, er der ting og hente.
enjoy
http://www.youtube.com/watch?v=er1i3M-w ... plpp_video

Det virker til at være en fin video, men du skal måske lige ændre linket lidt, hvis du ikke vil have, at man ret let kan google dit navn mv. :wink:

Junior medlem

Tak for info rubberlizard ;)
er igan med at stene den film nu, så må vi se om den også kan hjælpe mig lidt på vej....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

i denne time lange vid. kommer du omkring alt du ska vide, hva enten du er ny eller erfaren, er der ting og hente.
enjoy
http://www.youtube.com/watch?v=er1i3M-w ... plpp_video

Det virker til at være en fin video, men du skal måske lige ændre linket lidt, hvis du ikke vil have, at man ret let kan google dit navn mv. :wink:

Den her film har tendens til at forsvinde fra tid til anden. Så kan anbefale at stjæle den ned fra youtube :)

Junior medlem

Lige et hurtigt spørgsmål, hvor langt rækker et print fra et hoved på ca 2.5 cm ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alt efter hvor mørkt det er skulle du sagtens kunne få et par sprøjter ud af det. Et print kan jo blive til mange når svampene er vokset op

Medlem

Jeg har lige et spørgsmål. Hvorfor er det sådan at kagen ikke skal have frisk luft efter man har dunket dem og frem til der kommer pins? Hvorefter man begynder at give kagen luft når de første pins er kommet?

Bill Hicks

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Man giver luft fra start til slut. Fra man har dunket til ca. 1 uge efter pins er holdt op med at vokse på kagen, hvorefter man dunker igen.
En af pinning triggerne er vand der forsvinder fra kagen, derudover frisk luft og lys. Luft er nok den vigtigste af de tre.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

Fuck hvor kogern. Har ellers læst at fra man dunker myceliet før der kommer pins til at pinsne kommer skal de stå i en lukket pose eller en box eller noget uden at få frisk luft indtil de første pins kommer. Derefter skal man så sørge for at holde Co2 niveauet så lavt som muligt?

Bill Hicks

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hvis du laver PF kager, så vil jeg anbefale de står i et shotgun fruiting chamber (SGFC).
Hvis det er et growkit skal det nok stå i posen der følger med kittet, men jeg vil til hver en tid anbefale et shotgun fruiting chamber frem for den pose der følger med. Det giver en høj fugtighed og masser af frisk luft.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

Det er growkit. Men jeg har bygget en variant at et SGFC. Kittet står i posen nu inde i chamberet. Havde tænkt mig at vente med at stille growkittet derind uden posen når der kom pins. Men så vil jeg lige spritte det af og tage growkittet ud af posen imorgen inden jeg tager på jagt på drømmespottet ;)

Bill Hicks

Medlem

Når jeg nu engang har fået taget sporeprint fra mit growkit ville det så være muligt at tage en stor potteplante og fylde med et mix af et eller andet og dyrke svampe i den? En anden ting jeg godt ville prøve er at få nogle cubensis til at vokse ude i min have? How do i do that? :)

Bill Hicks

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er lidt mere kompliceret end som så. Det vil kræve enten steriliseret rug/hvede/majskorn etc., eller PF kager lavet på brun rismel (PF BRF tek kræver ikke trykkoger).
Så skal du have lavet det print om til enten en sprøjte med sporevand eller bruge agar ager til at starte sporerne op med i enten petriskåle eller små syltetøjsglas..

йети skrev:

Medlem

Ok. Jeg har fundet lidt om det på nettet rundt omkring og jeg tror jeg dropper det. Kommer nok bare til at tage print og så gro dem på kager i fruiting chamber. Et andet spørgsmål jeg godt kunne tænke mig et svar på er om man skal gøre noget efter hver høst/flush? Jeg har bygget en kasse der fungere 99% ligesom et hydroshroom kit (google det eller find end video på youtube om det) og jeg ved ikke om man skal dunke kagerne imellem hvert flush hvis man gror det i sådan et setup eller om man bare høster og venter på det næste flush? Der er jo højluftfugtighed og jeg har tænkt mig at sprøjte vand på væggene 2-3 gange om dagen bare lige for at holde luftfugtigheden ved lige hele tiden da der også er udluftning på? Men ja kører kagerne ikke bare af sig selv i sådan et setup? :)

Bill Hicks

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Man dunker for at give substratet mest mulig vand til at lave svampe med. Man sprøjter vand direkte på selve kagerne og frugterne for at give dem det vand tilbage som de har brugt til at vokse af. Selve luftfugtigheden er til for at svampene ikke tørrer ud inde i FC'et.
Jeg tror helt sikkert du skal dunke kagerne imellem flush'ene og sprøjte vand på kagerne et par gange om dagen. Luftudskiftning og luftfugtighed klarer sig selv, ser det ud til.

йети skrev:

Medlem

Ja ok fedest. Tak for respons :)

Bill Hicks

Junior medlem

Geografisk sted: syd for oslo - nord for rom
så hopper jeg lige herind i stede for ;) (skrev i spørgsmål og svar).
som forklaret er min trykkoger kommet ind af døren. problemet er bare det at mine sprøjter med sporer er forvundet. jeg satte ind i den større efterforskning og fandt et ældre sporeprint af cubensis, i en af mine kasser. jeg er ikke helt sikker på om printet er helt sterilt da zipperposen, den lå i, var en smule åben. printet ligger mellem to stykker papir, der er klipset sammen i kanterne.

jeg har nu været i gang med at trykkoge 100ml, pr 1 t.ske honning, for at kunne overføre sporerne til det flydende medie i håb om at kunne starte op igen, uden at skulle have fornøjelsen af at skulle betale $ for noget ragelse, der evt. alligevel bliver hapset i tolden.

hvad siger i til det hele? mon ikke det vil kunne lade sig gøre? har ikke noget smart hepa filter (kan ikke huske hvad det hedder, ret mig endelig), eller nogen form for glovebox. ved at der er mange små faktorer, der er afgørende for succes, dog ser jeg mit hjem for nydeligt og rent og med en smule rodalon i luften lykkes det vel.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

så hopper jeg lige herind i stede for ;) (skrev i spørgsmål og svar).
som forklaret er min trykkoger kommet ind af døren. problemet er bare det at mine sprøjter med sporer er forvundet. jeg satte ind i den større efterforskning og fandt et ældre sporeprint af cubensis, i en af mine kasser. jeg er ikke helt sikker på om printet er helt sterilt da zipperposen, den lå i, var en smule åben. printet ligger mellem to stykker papir, der er klipset sammen i kanterne.

jeg har nu været i gang med at trykkoge 100ml, pr 1 t.ske honning, for at kunne overføre sporerne til det flydende medie i håb om at kunne starte op igen, uden at skulle have fornøjelsen af at skulle betale $ for noget ragelse, der evt. alligevel bliver hapset i tolden.

hvad siger i til det hele? mon ikke det vil kunne lade sig gøre? har ikke noget smart hepa filter (kan ikke huske hvad det hedder, ret mig endelig), eller nogen form for glovebox. ved at der er mange små faktorer, der er afgørende for succes, dog ser jeg mit hjem for nydeligt og rent og med en smule rodalon i luften lykkes det vel.

Du kan altid tage et eventuelt kontamineret sporeprint og dyrke det frem på agar, for derefter at klone myceliet væk fra kontaminationerne.
Lets grow Mushrooms dvden har en udemærket guide til det.

Du kan evt bygge et stinkskab/glovebox selv. Min første bestod i en papkasse og et stykke glas fra en gammel fotoramme. Selvom det ikke er optimalt satte det mine kontaminationer betydeligt ned. Ellers er der mulighed for at bruge en ny gennemsigtig plastiksæk.

Omkring den flydende kultur, så ville jeg være sikker på at jeg har en ren kultur før jeg putter noget i, synes det kan være svært at spotte kontaminationer i LC.

Junior medlem

har prøver mig frem med agar før i tiden og synes det er meget besværligt, og er blevet lidt afskrækket, da alting breder sig, som en steppebrand i agar.

hvad med at smide sporerne ned i en trykkogt vild fuglefrø blanding?nu troede jeg jo, ath jeg havde en sprøjte med sporer liggende, så har haft gang i fuglefrø de sidste to dage :D. trykkogt to glas (syltede agurker) efter "doc34's wbs tek" anvisninger.

hvad siger du til det forslag istedet for?
kan jo prøve begge dele og se hvad der sker.

har agar liggende, men som forklaret er jeg lidt afskrækket af den metode (NOOB ;P)

Junior medlem

- en helt anden ting som jeg er en smule i tvivl om, hvad der angår tyvek.

har ikke brugt det før, men har også "kun" BRF tekket før i tiden. nu har jeg investeret i en engangs malerdragt fra det lokal byggemarked.

jeg går stærkt ud fra skidtet er lavet af tyvek, men har mine tvivl ;P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 397 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]