Puha, det tog længere tid en beregnet
Hector Salamanca skrev:
Du starter med at associere en adfærd du ikke kan lide med en specifik befolkningsgruppe. Det mener jeg er rascistisk ja.
Kære Hector.
Jeg er ærgelig over at du føler dig fornærmet på andre folks vegne. I mine øjne pisker du en fuldstændig unødvendig stemning op. Jeg tror at du skal læse op på hvad racisme er, og forstå i hvilken grad man rent faktisk godt kan udtale sig om en observation uden at det går hen og er racisme. Jeg har også observeret at flertallet af pizzariaer drives af indvandre, primært fra de arabiske lande. Dette er heller ikke racistisk.
Hector Salamanca skrev:
Jeg har da set massere af danskere sælge cannabis i Nørrebroparken hvor børnene spiller fodbold ved siden af. Det er måske ikke et religiøst sted, men respektfuldt vil jeg heller ikke kalde det.
Nej, dette er bestemt heller ikke OK! En park er til alle, og herved menes flertallet. Det vil sige hvis f.eks. 10% af dem der opholder sig der, gør noget som de 90% ikke bryder sig om, så er de 10% ikke velkomne.
Hector Salamanca skrev:
Hvis du ikke havde nævnt hvor grupperingerne du snakker om kom fra, havde racer ikke været nævnt og dermed havde denne debat været i god tone fra starten.
Her quoter du mig igen for noget som jeg ikke har skrevet? Jeg nævner ingen lande, farver, racer eller trosretninger i forbindelse min udtalelse omkring at jeg har set en invandrer sælge hash på en kirkegård.
Hvad er definitionen på en indvandrer? Han kunne lige så godt komme fra spanien som grønland. Så igen griber du ting ud af den blå luft.
Hector Salamanca skrev:
Nu ved jeg fra en tidligere tråd at du støtter DF og dermed ved jeg også at jeg højst sandsynligt mener du er rascist.
WHAT??? Hvor uvidende har man lov til at være. Du prøver at ligge ord i min mund og tanker ind i mit hoved. Har du en forestilling om at jeg er et menneske uden mange forskellige facetter? Du får dig selv til at fremstå som et meget fordomsfuldt og ignoant menneske, bare så du lige er klar over det.
Ja jeg støtter DF, da jeg mener at der gøres ALT for lidt for de ældre, og at hvis man kommer til danmark og render og vodtager kvinder og stikker folk ned, så skal man ud. Dette giver vel mening for de fleste??
For den sags skyld synes jeg også vi skal smide de danskere ud der voldtager kvinder og stikker folk ned. Den mulighed har vi bare desværre ikke :/
Hector Salamanca skrev:
Det jeg også selv til en vis grad (jeg sætter mig f.eks. sjældent ved siden af en kvinde med tørkklæde i bussen, og hvis jeg gør så er det en bevidst form for positiv diskrimination hvor jeg forsøger at "integrere" ved at være en af dem der er ligeglad), men jeg forsøger at undertrykke det fordi der er mange mennesker der lider under denne tendens. Og der er nok der jeg mener forskellen ligger.
Alene at du har den tanke i dit hovede om at du helst ikke vil sidde ved siden af hende, men så alligevel gør det, fordi dit intellekt fortæller dig at det er det rigtige at gøre, viser jo at der er noget galt med dig.
Jeg er fuldstændig ligeglad om jeg skal sætte mig ved siden af en kvinde med tørklæde, en dansk dreng, eller en gammel dansk dame. Jeg ville da nok vælge at sætte mig et sted hvor jeg ikke skulle sidde ved siden af nogen som helst, da jeg er lidt egoistisk på den måde. Mem det tror jeg de fleste gør. Man sætter sig vel sjældent ved siden af et andet menneske man ikke kender, hvis der er andre pladser ledige hvorved man kan undgå det. Og det er nok sådan samfundet er blevet, med at man holder sig mere for sig selv, end i gamle dage. Folk er generalt mere lukkede.
Hector Salamanca skrev:
Det er svært ikke have en lille portion frygt for fremmede kulturer i sit sind, men hvis man altid skal fortælle om hvor farlige indvandrere er, så biddrager man til at alle andre også bliver bange. Det er der slet og ret ingen grund til. Især ikke når debatten handler om noget helt andet. Vi snakker om hvordan man skal opføre sig på en kirkegård og der er oprindelsesland for mig at se totalt irrelevant.
For at gentage mig selv, så har jeg PÅ INTET TIDSPUNKT i denne debat nævnt noget oprindelessland. Men jeg kunne godt have udeladt det med invandrer jeg har set sælge hash. Men igen tænker jeg overhovedet ikke over at det kunne være et problem at nævne, da jeg ikke har nogle racistiske bagtanker med det, så tænker ikke engang i de baner at det kunne støde nogen. Jeg har gjort en observation, og jeg fortalte om den. Mere er der ikke i det fra min side.
Og for at understrege min tidligere pointe, synes jeg ikke at der er okay, at sidde på en kirkegård og flække lyn i tide og i utide. Der er så mange andre steder hvor man kan gøre det uden at genere en befolkningsgruppe, i dette tilfælde de kristne og andre folk der ikke bryder sig om stoffer. Så i jagten på at være tolerant, ender du faktisk op med at være hamrende intolerant og ligeglad med dem der ikke bryder sig om det. Så er du jo ikke et hak bedre end en racist. Tænk over det
Hector Salamanca skrev:
Jeg kan ikke se problemet i at handle i samfundets åndehuler (kirkegårde og parker), sålænge man ikke gør det op i snotten på sørgende der kunne blive provokeret.
Altså du synes ikke at et er et problem at folk sælger stoffer i parker og på kirkegårde???! Er det så også okay, at de prostituerede fra istedgade trækker i parkerne? At være prostitueret er faktisk lovligt i DK, men hver ting har sin plads.
Hector Salamanca skrev:
Men hvis det ses som et problem er racen irrelevant og det synes jeg du skal overveje næste gang du går ind i en debat. Så kan det være du kan undgå at blive kaldt racist. Jeg kan godt forstå det ikke føles så behageligt.
Jeg har som tidligere ikke skrevet hvilken race jeg har observeret der solgte hash, det er igen noget du udleder. At jeg nævner muslimske gravpladser er i kontekst til den gravfred der opretholdes, og ikke som en påstand om at ham der solgte var muslim.
Hector Salamanca skrev:
Men jeg tror sgu heller ikke der er særlig mange indvandrere der synes det er behageligt at det altid skal nævnes at der er tale om muslimer, når der er muslimer der gør noget nogen synes er forkert. Og det bliver bare desvære ALTID nævnt når det er muslimer, aldrig når det er kristne. Jeg har i hvert fald ikke hørt tale om alle de kristne typer inde på staden der sælger stoffer, eller alle de kristne rockere der smadrer dem der har lånt deres penge.
Jeg er kommet på øen i mange år, og flertallet af dem der står derinde er IKKE kristne. De er højes sandsynligt døbt, men er ikke på dem måde praktiserende kristne. Og kender også et par stykker i, og omkring rocker miljøerne. Og jeg kan fortælle dig at de kristne rockere er seriøst under representeret.
Hector Salamanca skrev:
De danske rockere tror jeg er ligeså kristne, som de muslimske pushere er muslimske. Jeg tror hverken præster eller imamer vil associeres til LTF eller Bandidos. Men det ændrer da ikke på at bandemedlemmerne kan finde på at slå korsets tegn eller råbe Alluha akbar.
Der er mig bekendt ikke lavet nogen specifikke undersøgelser af dette. Men hvis man tager statistikker udarbejdet omkring antallet af radikaliserede muslimer som er indsat i de danske fængsler, holdt op imod mængden af radikaliserede danske kristne i de danske fængsler, kan man jo tage og holde dem op imod hinanden.
Hector Salamanca skrev:
Pointen er jeg håber du vejer dine ord en anden gang, ligesom at du håber jeg vejer mine ord overfor dig.
Jeg overvejer stort set altid mine ord inden jeg skriver dem, og denne debat vi har ændrer ikke på noget fra min side, den giver mig bare et indblik i din mentalitet og på sin vis også i dit liv.
Jeg har gennem tiden fået en opfattelse af dig som værende en person som holder sig relativ meget inden døre for sig selv, og lever højt på en masse lommefilosofi, og viden som du læser dig til, time efter time. I stedet for at være ude blandt folk og interagere med mennesker, som vi er skabt til. Menesker har det bare bedst når de er fysisk sociale ed andre ligesindede, vi er flokdyr så at sige. Jeg kunne forestille mig at du gennem en længere periode har opbygget en politisk korrekthed, som i flere og flere tilfælde verden over er gået hen og blevet en farce, som nærmer sig det stupide, hvor vi ikke længere kan kalde en spade for en spade, uden at nogen bliver stødt.
Jeg tror at det vil gøre dig godt fremadrettet ikke at tage andres kampe på dine skuldre, og derved indirekte insinuere at de selv er for svage til at kæmpe dem. Og især en situation som denne hvor der vitterlig ikke er nogen kamp at udkæmpe.
Men det er bare mit umiddelbare indtryk, som jeg er helt sikker på langt fra er fyldestgørende overfor dig som person, da det er umuligt at lærer en person at kende over et par skrevne beskeder

Jeg tager meget gerne imod korrektioner, da jeg i realiteten INTET ved om dig, dette er bare skrevet ud fra en mave fornemmelse, så meget er sikkert skudt ved siden af. Men nu ping pong'er vi så jeg fylder lidt ekstra på
Hector Salamanca skrev:
Om jeg er autonom er et svært spørgsmål. Jeg er ikke tilhænger af antifas voldelige metoder, men er enig i at kapitalismen og statsapparatet har mange fejl!!
Dette er jeg helt enig i!

Hector Salamanca skrev:
Og jeg mener alle har ret til at opholde sig i det her land. Jeg er generelt imod faste ideologier og religioner og synes man skal tage stilling fra sag til sag. Så jeg et vel autonom i ordets oprindelige betydning. Altså uafhængig og prøver også at være uafhængig af politiske grupperinger. Men jeg er ikke vegansk PKer der slår alle der ikke er som
Mig. Men lige præcis hverdags rascisme det står jeg op imod, fordi det går udover de mennesker du siger du respektere
Hatten af for at prøver at gøre en forskel der hvor du finder det nødvendigt. Dette er i sig selv et flot karaktertræk. Selv er jeg med i Greenpeace, WWF og World animal protection. Det er der min prioritet ligger.